Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
2003 fick han 39 poäng.
Då hade halsen, som beskrevs som kort och grov 2002, förvandlats till lång med naturlig välvning.
De flesta säljare står nog för gårdsbesiktningen, men man bör vara medveten om att man som köpare då står i ett underläge vid en eventuell konflikt senare. Som köpare har man undersökningsplikt och för att man ska anses ha uppfyllt den fullständigt så bör man själv välja ut och boka veterinären, delta vid besiktningen, samt betala den själv.Jag har aldrig hört talas om att köparen ska betala en gårdsbesiktning utan det brukar säljaren stå för men däremot en röntgen brukar ju köparen stå för.
Jag har aldrig hört talas om att köparen ska betala en gårdsbesiktning utan det brukar säljaren stå för men däremot en röntgen brukar ju köparen stå för.
Det är skillnad på om man är säljare eller köpare...Jag gjorde en gårdsbesiktning av mitt halvblodssto igår och jag valde veterinär eftersom att köparen sagt att det inte spelade någon roll vilken som kom ut och köparen var även med under hela besiktningen vilken häst i övrigt gick igenom utan anmärkningar. Jag stod för besiktningen eftersom att jag som säljare vill ha på papper att hästen är frisk och skadefri!!
När jag sålde en annan häst i somras så bestämde köparen veterinär men jag betalade själva besiktningen. Jag tycker faktiskt att det ska ingå i priset, men om jag eller köparen väljer veterinär, det spelar ingen som helst roll för mig som säljare.
Var och en gör ju som dom vill och känner för! I hästannonserna bland de lite dyrare hästarna så står det att de både är veterinärbesiktigade och röntgade men i den billigare prisklassen måste man kanske som köpare själv då betala veterinärbesiktningen? Trodde alla säljare bjussade på det! Röntgen av billigare hästar kan jag tänka mig att köparen får stå för.