Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
+ Detta om att WAHO har bestämt att inget lands arabregistratur kan neka att registrera avkommor efter renrasiga arabhästar - när kom denna regel?
Fram till 1985 då vi hade obligatorisk hingstpremiering för att få en arabhingst godkänd i avel - då blev ej avkommor efter icke premierade hingstar registrerade som araber.
De var visserligen araber - då båda föräldrarna var det - men i det ordinarie registret för araber hamnade dem icket. (Möjligen i part breed-registret eller registrerades som ponnyer, el oreggade). Minns en del salu-annonser från den tiden.
Det skulle vara intressant att analysera anledning till att dessa hingstarna finns i topp på betäckningslistan, är de verkligen de bästa representanter för rasen?!
Jag hittar inget sto e: Aziz, u: Glittra i stamboken. Är hon registrerad?funderar på att betäcka mitt arabsto. hon är e aziz ox u: glitrra.
hon har haft två föl sen tidigare. men jag vet inte vilken hingst jag ska välja.
Carina, så enkelt kan det inte vara...
Visst tusen är det väl upp till stoägarna att ta redan på fakta, kanske ta hjälp och göra analyser, hitta små guldklimpar bland mastodonter, eller vad det nu handlar om, det är ju dels det som är det fantastiska med avel!
Upp till hingstägarna...hur tänkte du då annat än att man tror på sin hingst och vill meritera honom...? Jag känner att jag kanske misstolkar dig nu.
Du gör ju ett ganska enkelt hingstval i år. Det är ju inte bara DU som använt honom. Kan man misslyckas? Tror varenda en som använder denna hingst och får en medioker avkomma kan "skylla" mkt på sitt sto, än den som verkligen vågra sticka ut och prova något som inte finns på massproduktionslistan?