Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Tack så mkt!

nu hoppas man bara på att hon behåller det, resan hem tar ju trots allt 6 timmar :eek: och sen så ska allt annat gå bra med... tusan vad mkt det är att tänka på :crazy:

Sitter här och funderar lite på fölmönstringen på Näsbyholm i september. Får Part breds vara med?

Ja om man har lite långt att åka så förstår jag att du skippar det och kollar på syskonen. Ja dom är nog ganska lika appis barnen!
Men som sagt ja lovar att skicka in bilder så fort datorn är igång igen! ;)
Grattis igen och lycka till med det dräkiga stoet!

//Carro

Jag har faktiskt ingen aning om partbreeds får vara med. Men det vet madde!

Nå madde får dom d?

//Carro

Såg detta på tidningenridsport.se.
"Ingen arabutställning på Bollerup

Den internationella C-showen för fullblodsaraber på Bollerup den 14-15 juni är inställd på grund av för få anmälningar.

Enligt arrangörerna fick man bra gensvar från domare, funktionärer och sponsorer under planeringen, men tyvärr ett mycket begränsat antal anmälningar och bestämde då att det inte gick att genomföra showen.
Nästa stora arabutställning i Sverige är B-showen på Blommeröd den 5-6 juli. Därefter följer en C-show i Piteå den 9 juli och så riksutställnigen i Halmstad den 16-17 augusti.

Trodde det inte ens var tänkt att bli någon mer utställning i Bollerup. Där har jag tydligen missat något. Läste bara i tidningen att det pga tjafs inte skulle bli fler utställningar där. Kanske är det fler än jag som inte trott det o därför inte anmält??
Vad tror ni?
Trodde annars att det var en uppskattad utställning.

Ja då vet inte jag.
Jag visste det inte då jag nästan aldrig går in på hemsidan.
Men å andra sidan om jag letade efter en propp skulle jag ju göra det. Kommer bara ihåg vad som stod i tidningen om att det inte skulle bli fler utställningar på Bollerup. O det är vad jag fått höra från folk så sent som för ett par v sedan. Så folk kanske missat det. Hoppas det blir ett nytt försök nästa år igen.

*halvt kl*

med tanke på att den inte har kommit ut någon tidning med propp och alla inte har internet eller tänker på att kolla på hemsidan så tycker jag inte att det är så konstigt att det blev för få anmälningar...

partbreeds får vara med, står på turbos sida på mattssons hemsida, minst 12.5 % arab bara...så hoppas att ni kommer! dock antar jag att de ska vara reggade i ARAB... men det tänkte du väl göra?
kommer ni iår på fölmönstringen då kanske?! :bump:

partbreeds får vara med, står på turbos sida på mattssons hemsida, minst 12.5 % arab bara...så hoppas att ni kommer! dock antar jag att de ska vara reggade i ARAB... men det tänkte du väl göra?
kommer ni iår på fölmönstringen då kanske?! :bump:

Hon ska reggas i arab och får hon nu vara med så ska vi lägga upp det som mål, så gör vi vårat bästa. Nackdelen är väl att jag inte har en aning om hur det läggs upp:confused::angel:

om du är osäker på hur du ska regga henne så ring arab, de brukar vara snälla o hjälpa till bra.
eller ring helen...
hoppas att få se henne iaf vore kul, speciellt om syria är där samtidigt så kan vi jämnföra

om du är osäker på hur du ska regga henne så ring arab, de brukar vara snälla o hjälpa till bra.
eller ring helen...
hoppas att få se henne iaf vore kul, speciellt om syria är där samtidigt så kan vi jämnföra

Har läst på sahf och jag tror inte att det är så svårt. Såg att mitt inlägg blev lite konstigt. Jag menade att jag inte har så stor koll på mönstringen. Finns det hjälp att få? el mer information om hur det går till.
Vore jättekul att se Syria IRL igen :love:

Puttar upp tråden med en bild på min 1 åriga partbreed. (arab / welsh pony av cobtyp).

Revansch2.jpg

Jag kan också putta lite med mitt nytillskott:

Sawanusia (Preference x Salaterka/Elton)
Uppfödare: Anette Mattsson.

Sawanusia8.JPG

Carina på Silver Arabians

ojoj, är det där revansch?!
han har lyckligtvis fått behålla den läckra massan han hade i sommras! coolt!

sheerona när såg du syria IRL? kumla? utan att hojta till o prata? :eek:

Självklart är det lilla Revansch som blivit stor.
Jag är jätte nöjd med honom hittills.

Visa oss era 1-åringar nu :)
Och berätta om ni tycker att de utvecklas åt rätt håll.

nej Syria och Serenada hade radan åkt då Karnawal var dålig...
stod hos Kathleen då.
minnet är något som är svårt att styra över, har ltie dåligt med det jag oxå

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 736
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 123
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 302
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 841
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka