Arabavel 2008

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Arabavel 2008

Whicktory fux född 2005 e.Kormant u.Wendetta ue.Bistro äg Susanne Paus. Visades på RIKS med 37,67 poäng :)

hej Ela!

Vilken tydlig och bra avelsmål du har! Typ och prestation i samma individ, arabhästens ursprungliga egenskaper.

Visst kan du använda en hingst med egyptiska blodslinger , bara det är en bra individ som fyller dina krav.

Serfram emot att kika på många fina hingstar.
Har för mig att det tidigare år fanns försäljning & konstnär på plats & servering.
Kommer det att finnas i år?
Kan vara bra att veta om man ska ta med stora plånboken eller inte..
hälsn Snuffsie

har för mig att jag sett i sahf.se forum att det stod att det skulle finnas saker till salu, dock ej nån konstnär iår, men ev saker från enkonstnär, men jag kan ha fått det om bakfoten, rätt mig om jag har fel.
jag ser iaf fram emot detta!:bump: om ekonomin håller....:o

Det är ju en tråd om arabavel så jag har en liten fråga... Har någon fått några föl ännu?! :d Vi vill ju veta allt... :)

Föl är ju ett mycket påtagligt resultat av avel :smirk: :banana:

/Helena

Känns som att tråden är redigerad :smirk: Eller är det min dator som tappat bort en sida eller två?

Puttar, frågar som Helena.
är det inga som fått några söt arab föl än?

eller hur ser era åringar ut? blev/blir det som förväntat? bättre sämre?

Knapplån!
Såg att avelsseminariet på Blommeröd var inställt.
Trist! Varför blir det alltid så, när det tjatas om utbildning av stoägarna?
Hade själv gärna åkt, men fick prioritera bort det.Pga hbl bruksprov o rp bruksprov. Blir för mycket rent ekonomiskt.

Är du säker på att du har rätt information? Det står ingenting på SAHFs hemsida och det som är inställt på Bukesinfot är inte avelsseminariet utan evenemanget under.men du kanske har andra källor?

Läste bara innantill på bukes startsida.
Där står "Avelsseminarium om Araben INSTÄLLD"
Kruxet var bara att nu när jag gick dit o skulle läsa så visade det sig att INSTÄLLT hörde till nästa punkt om kursen i barockridning.
Men det var först när man lade pilen på som man såg det.

Ber om ursäkt... den verkar inte vara inställd.

Min fölar tyvärr inte förräns i maj/juni skiftet.

Jag ska åka på ridponny bruksprovet nu i mars och sedan kika på hingstvisningen i april.

Valet ligger mot att det blir en ridponny i år. Jag tror att det är kicket som fått över mig lite på ponny-sidan.

Är iofs sugen på både El Amin och Rohara Baccara men jag vet inet om jag har lust med några långfärder med sto och föl.

Det är så skönt att de på ponnysidan sysslar med semin.

Så vilka hingstar funderar ni på i år?

Tänkte bara kolla om det är någon som hört talas om Milagro och Eterno??

Oj då ojdå...:o
Är kanske lite delaktig där, men hon hade ju trots allt en rp unge vid sidan när vi lärde känna varandra ;). Så lite inne på det var du ju redan, men nog är det bekvämt med semin. Lite dyrare men bevämare.

rohara bacara finns väl på semin om jag inte minns helt fel? nån annan som vet säkert? har för mig att jag läste nåt om det på hemsidan...

Vad jag vet så betäckte rohara bacara iaf naturligt förra säsongen. Men har vet inte alls hur det är i år.

KL
Måste bara visa ökenaraber som minsann inte kan gå nära vatten när JAG vill det.
20080202021.jpg

// Linda

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 765
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
16 139
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 306
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 845
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023