Nej, och fett är inte automatiskt förenat med sjukdom det heller. Däremot vill samhället gärna misstänkliggöra invandrare precis som att samhället dömer ut feta som sjuka/ohälsosamma/lata/karaktärslösa/osv. Vi skyller inte rasism på reptilhjärnan, vi vet bättre än så, så varför ska vi skylla fettförakt på densamma?
Ja, jag vet att samhället gör vissa saker. Men jag gör det inte. Och jag kan bara ta ansvar för mig själv.
Jag ser att det blir problem av vissa saker. Bla att det kan bli problem av invandring om det inte görs rätt. Det betyder dock inte att jag är en av de som inte vill ha hit folk. Jag är en som vill hjälpa så många det bara går.
Och ang övervikt så är det väldigt ofta förknippat med hälsorisker. Du kan inte på allvar mena att kroppar mår bra av att släpa runt på så mycket extravikt som vi talar om här?
Fråga de som arbetar som tex ortoped, kiropraktor, sjukgymnast etc om de anser att övervikt är bra eller dåligt för hälsan.
Då prayar vi inte ens om blodvärden, hjärt/kärl, hormoner etc.
Vi gör det enklare iom att det nu finns en del som är rejält feta men har bra blodvärden.
Det betyder inte att man är en sämre människa för att man är invandrare eller överviktig. Men man måste vara medveten om problem som kan komma med olika saker. Utan att lägga värderingar i människorvärde.
Det är inte sunt att vara riktigt överviktig. Det kan bli problem vid invandring. Det får vi krasst vara medvetna om.
Men vi ska fortsätta hålla alla lika värda, invandrare som beniga, som tjocka som etc..
Vi kan inte hjälpa om vi inte accepterar de problem som finns.
Och ja! Det är också ett problem att överviktiga ses ner på av vissa. Att invandrare ses ner på av vissa,
Det får vi jobba med OCKSÅ. Men vi kan inte för den sakens skull blunda för hälsan.