Jag förstår.Eh. Nej det är jag inte säker på.. Jag är inte testad på något annat vis annat än att jag gjorde ett skolmognadstest som sexåring för att avgöra om jag skulle få börja skolan ett år i förtid och fick grönt ljus för det. Av någon anledning jag inte minns började jag förskolan ett år i förtid. Valde dock slutligen att inte börja skolan förrän i normal tid.
Jag hade med ett undantag väldigt lätt för mig hela skoltiden, liten insats och höga betyg utan att anstränga mig. Undantaget är/var matematik. Det har aldrig varit min starka sida sedan man lämnade högstadiematten. Det gick ändå helt okej tills trigonometrin. Där gick det inte.jag gjorde tre försök (på den tiden hette det matematik c på gymnasiet där trigonometrin dök upp) utan att knäcka koden.
Jag skriver 2.0 på verbala delen på högskoleprovet utan minsta besvär och med tid över. Den kvantitativa delen däremot, där skriver jag typ 1.3.. Så det kvarstår så att säga. Och sådana där IQtest där man ska svara på "vilken figur är nästa figur"-frågor får mig att känna mig som en idiot..
Jag hade själv svårt för matte i skolan. Såg helt enkelt ingen mening och var inte intresserad.
Nu tycker jag dock inte det är så svårt. Man kan ju ha en hög begåvning trots att man har svårare för vissa saker. Det är snarare ett generellt sätt att tänka.
Men då brukar man ha lätt för matriserna, dvs figurerna.
Men man kan genom waistest göra ett mer generellt iqtest. Jag skulle kunna tro att du ligger hyfsat högt om det är så som du säger.