Ok det kan ju förklara varför du hamnar i konflikter, det kanske är svårt att läsa av hur saker du utrycker uppfattas. Men samtidigt säger du ju att du inte uttrycker dig så alltid och då är det ju mest nonchalans och önskan att reta upp om du gör det med flit.Jag vet faktiskt inte vem, men det är diagnostiserat av psykologer och läkare. Milt men det blir fortfarande problem, diagnosen är autism.
Fundera på om inte det vore skönt med mindre konflikter och prestige och att kunna uppnå det på ett så enkelt sätt som att snabbt göra uppgifter du ombeds göra.
Jag hade en gång en extremt särbegåvad elev och han var så otroligt snabb. Han gjorde 9:ans bok parallellt med en högskolebok. Först Gjorde han samma som kompisarna, han gjorde bara c-uppgifterna och sedan fortsatte han i en bok som man har på högskolan på tiden som blev över. För honom var det en så enkel sak att det var inte värt att tjafsa om för han förstod att man vill veta att han kunde hela högstadiets kurs också även om han var på en högre nivå. Har man inte gjort det så är det inte säkert man kan just den grejen.
Han fixade det bara och sedan gick han vidare med sitt.
Autism betyder inte alltid särbegåvad, kan också vara värt att veta. Autism har hela spannet från lågbegåvad till särbegåvad så du kan inte begära att folk ska utgå från särbegåvning för att du har autism. Det enklaste sättet att slippa bråk är helt enkelt att visa hur duktig du är. Du kan också be att få tenta av en kurs om du är helt säker på att du kan allt och vill syssla med svårare saker på lektionen. Det går till så att du gör provet som kommer i slutet på kursen i förväg och därigenom bevisar dina kunskaper och då kan du i och ro göra intressantare saker istället.