Åh fy fan. Jag har ju bara typ 70 HP än så länge (om jag klarar nästa tenta). Hur illa blir det när jag kommer upp över 200???
(Jag är nästan där, det är bra knäckande för självförtroendet ibland ).
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh fy fan. Jag har ju bara typ 70 HP än så länge (om jag klarar nästa tenta). Hur illa blir det när jag kommer upp över 200???
Ser framför mig hur jag sitter i ett hörn, dreglar och spelar på läpparna(Jag är nästan där, det är bra knäckande för självförtroendet ibland ).
Dum är nog fel ordval, men när man inte skriver på samma nivå (har olika tankesätt, inte nivån av dumhet) blir det svårigheter. Jag hade definitivt kunnat utrycka mig annorlunda och "trevligare" för att prata lärarens språk, men jag är tveksam till om det hade hjälpt.Bara att du problematiserar det på det sättet (att det är läraren som är dum) säger det mesta om ditt synsätt.
Det är helt omöjligt att ta ställning till er diskussion i sin helhet utifrån trådstarten (vet alltså inte om jag skulle hålla med dig om att läraren "inte diskuterar). Det man dock kan tycka till om är ju de fraser där du citerar dig själv, vilka inte framställer dig i så trevlig dager.
Haha, det var faktiskt en ganska kul textFörtydligande: jag tror faktiskt inte det. Men ibland känns det så.
Jag har lektion skriftligt, har aldrig träffat läraren.
Jag hade lektion idag, matte. Jag gjorde en miss första uppgiften men rättade mig själv. Läraren frågar några andra likadana frågor (olika siffror men exakt samma räknesätt) och jag svarar. Efter några uppgifter tröttnar jag och frågar "Känns det här nödvändigt?". Läraren svarar "Ja vi ska stärka och befästa kunskaperna". Det är inte så man befäster kunskaper, repetion är bra men med vissa intervaller och då räcker det med att påminna om att såhär gör man, inte traggla många uppgifter. Det har tagit mer än en termin för att jag öht skulle få uppgifter, så jag ligger lite efter men inte överdrivet då jag alltid legat lite före.
Jag svarar att då kan hon ha lektion med någon annan.
Bara första tycker jag att hon borde förstått, nu är jag enligt mig övertydlig.
Då frågar hon: Tycker du att vi ska gå vidare till uppgift 6 istället?
Den är precis likadan, men det är en textuppgift så man måste hitta siffrorna vilket inte är svårt. Det är få människor jag är så tydlig och konsekvent med som med skolfolk, för att undvika missförstånd. Jag är ofta sarkastisk utan att vara otrevlig, men det är så jag är. Det är jag inte med lärarna, de verkar inte kunna tolka det utan tror att jag är dum på riktigt.
Jag frågar om hon läste vad jag skrev, hon svarar att hon gärna vill fortsätta lektionen med mig. Det hjälper inte att hon vill det när hon inte läser vad jag skriver, alternativt hittar egna tolkningar.
Jag frågar om hon har rätt inställning och kunskap för det. Observera att jag inte ifrågasätter hennes förmåga som lärare generellt.
Hon frågar om vi ska gå vidare till uppgift 6.
Nu har jag tröttnat ordentligt.
Jag svarar att läs igenom vad jag har skrivit så har du svaret.
Nu har tiden för lektion gått ut så hon säger att vi slutar nu och hörs nästa vecka.
Jag är medveten om att jag inte är jättetrevlig, men kan faktiskt inte tycka att hon är det heller. Jag hade kunnat skriva vad jag tänkte, men det om något hade vart otrevligt.
Nu kom min mamma hem frän sipmötet (som var planerat idag). Då säger hon att de har sagt att det räknas som kränkande det jag skrivit? Och att rektorn minsann läst konversationen. Jaha, gör det då.
Jag är inte rädd för rektorn och har inga problem med att stå för vad jag sagt eller skrivit, anledningen till att jag vill ha lektion skriftligt. Min tanke med skrift är att både jag och läraren måste stå och hålla vad som skrivs (vilket det inte gör ändå).
Jag har alltid haft problem med att ha lätt för mig, jag vill inte riskera att det blir som i andra klass. Jag har lägre tröskel till vad som är traggel än de flesta och vad jag haft om skolan lyssnat.
Så nu är min fråga, tycker ni att jag var otrevlig/ kränkande mot läraren?
Jag hade ju önskat att läraren också hade kunnat ta det så, och inte bara se det som att jag försöker vara elak. Jag fungerar inte som "alla andra", och den informationen borde hon fått. Tro det eller ej, men jag menar bara att bli förstådd, inte vara elak för att det är så roligtHaha, det var faktiskt en ganska kul text
Jag hade ju önskat att läraren också hade kunnat ta det så, och inte bara se det som att jag försöker vara elak. Jag fungerar inte som "alla andra", och den informationen borde hon fått. Tro det eller ej, men jag menar bara att bli förstådd, inte vara elak för att det är så roligt
Om du hade vart läraren hade du troligtvis haft informationen om hur och varför skolan inte fungerar speciellt bra. Jag försöker inte "läxa upp" läraren, men tycker att hon borde lyssna. Jag hade kunnat formulera mig annorlunda, men gjorde inte det och nej, jag ångrar inte vad jag skrev.Det ser ut som om du försöker läxa upp läraren i den här trådstarten. Jag vet inte om jag hade skrattat eller blivit förbannad om jag varit läraren. Din intention kan säkert ha varit något annat - men jag har svårt att tolka på något annat vis
Om du hade vart läraren hade du troligtvis haft informationen om hur och varför skolan inte fungerar speciellt bra. Jag försöker inte "läxa upp" läraren, men tycker att hon borde lyssna. Jag hade kunnat formulera mig annorlunda, men gjorde inte det och nej, jag ångrar inte vad jag skrev.
På vilket vis?Jag tycker att du borde lyssna på läraren.
Om jag skall svara på din fråga så skulle jag säga att du var ju inte precis trevlig men jag skulle knappast kalla det kränkande eller tycka att det var något för rektorn.Så nu är min fråga, tycker ni att jag var otrevlig/ kränkande mot läraren?
Mycket av inlärningen i matematik går genom repetition. För de allra flesta är det nödvändigt att grundläggande räkneregler, som enskilt kan tyckas väldigt enkla, sitter ordentligt för att man skall kunna lösa svårare uppgifter. Det gäller även, och kanske ännu mer, på universitetsnivå.På vilket vis?
Ja, men vad jag vet är det ungefär med mellanrummen 10 minuter 1 timme en dag, en vecka, en månad och ett år. Just repetionen då, inte uppgradera kunskaperna inom ett ämne.Mycket av inlärningen i matematik går genom repetition. För de allra flesta är det nödvändigt att grundläggande räkneregler sitter ordentligt för att man skall kunna lösa svårare uppgifter, det gäller även, och kanske ännu mer, på universitetsnivå.
Det också såklart men det handlar också om att räkna många uppgifter, de här "enklare" reglerna behöver sitta som en självklarhet om man skall kunna lösa svårare uppgifter.Ja, men vad jag vet är det ungefär med mellanrummen 10 minuter 1 timme en dag, en vecka, en månad och ett år. Just repetionen då, inte uppgradera kunskaperna inom ett ämne
På vilket vis?
Det sista - det är det som ingår i game:t som vuxen, man behöver uttrycka sig annorlunda och trevligare i många situationerDum är nog fel ordval, men när man inte skriver på samma nivå (har olika tankesätt, inte nivån av dumhet) blir det svårigheter. Jag hade definitivt kunnat utrycka mig annorlunda och "trevligare" för att prata lärarens språk, men jag är tveksam till om det hade hjälpt.