Jag tyckte nästan tvärtom som en liten trend.
Eller jag håller med om att i det stora så verkar folk konsumera vansinniga mängder av prylar, nya kök, hemkörning från ICA och klick från Kina.
Men alltmer folk verkar samtidigt lägga ut på Facebook att man får plocka från deras träd, Reko är ju helt nytt (nästan, några år), varje gång jag gått in i en plantskola har jag hamnat bredvid någon gammal dam som bara ska ha lökar och växter som drar bin. Snart har hela gatan här lavendel och folk klipper gräset mer sällan eller har en liten äng. Jag har kunnat köpa honung från vårt radhusområde och på jobbet, på ridningen, och av vänner. Det verkar vara en total trend att odla bin. Folk i bekantskapskretsen som har några höns exploderar. (jag är sjukt sugen själv men inser att de skulle äta upp allt i trädgården, den är lite liten
och jag tror inte jag får för hyresvärd.)
Det känns som att någonting lossnar lite här och där, även om stora massan totalkonsumerar till vansinne, och facebook köp och sälj samtidigt svämmar över av -jag har använt en gång -som ny -bara lite använd, så går det en lappa och laga trend med japansk lappteknik, hur du stoppar strumpor och second hand. Det är ju lite fräschare, men tyvärr ännu inte så stort.