Är jag pinsam?

Och förresten, när jag säger att jag inte tycker man får göra som man vill eftersom det är ens eget bröllop så menar jag inte just den biten utan alla bitar. Tex man får ju inte göra någon ledsen eller orsaka andra obehag eller onödiga ekonomiska utlägg osv osv bara för att det är ens eget bröllop. Man gör en fest för att andra ska ha kul helt enkelt inte bara jag själv.

(Kort sagt, är man helt övertygad om att det är helt normalt i bekantskapskretsen att bara bjuda en och alla vet att man inte vill lära känna deras partners så är väl det ok. Men om man sprider gråt och elände runt sig och får folk att känna sig olyckliga tycker jag man mycket väl kan låta bli.)

Det blir ju olika eftersom brudpar tycker olika.
Ibland tycker jag folk verkar glömma att det är brudparets dag. De kanske bara vill umgås med son närmsta vän och inte hens respektive. Det är ju brudparet som ska stå i centrum och dagen är ju liksom inte till för att jag som gäst i huvudsak ska få nya vänner. Det kanske blir så men är ju sekundärt.

Fast det där tycker jag lät märkligt.

När vi gifte oss såg vi bröllopsfesten visserligen som en fest för att fira vår vigsel, men lika mycket som ett tillfälle för våra släkt och vänner att träffas och umgås med varandra. Som gäst på ett bröllop pratar man ju med övriga gäster otroligt mycket mer än vad man pratar med brudparet. Och vi ville verkligen att våra gäster hellre skulle ha roligt med varandra än stå och fånstirra på oss ;)

Fast det där tycker jag lät märkligt.

När vi gifte oss såg vi bröllopsfesten visserligen som en fest för att fira vår vigsel, men lika mycket som ett tillfälle för våra släkt och vänner att träffas och umgås med varandra. Som gäst på ett bröllop pratar man ju med övriga gäster otroligt mycket mer än vad man pratar med brudparet. Och vi ville verkligen att våra gäster hellre skulle ha roligt med varandra än stå och fånstirra på oss ;)

Vi hade också fest för att bjuda igen för alla trevliga bröllop vi fått vara med på. Inte för att det skulle vara Vår dag. Alla andra dagar är ju våra dagar, om vi väljer.

Jag antar att man känner de personerna ganska väl om man blivit bjuden på bröllop. Jag hade alltså inte tagit illa upp om en vän hade en fråga om bröllopet. Hur kan man bli förnärmad om en vän har en fråga?

Liknande trådar

Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
396
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 620
Senast: monster1
·
Samhälle För ett par dagar sen trillade jag över denna artikeln https://www.bbc.com/news/articles/c0j1wwypygxo Det är en artikel från BBC ( så på...
6 7 8
Svar
143
· Visningar
6 464
Senast: Palermo
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat