Är detta kul?

Sv: Är detta kul?

Ja jag hade ju inte i första hand hämtat kameran i den situationen. Men å andra sidan kanske han gör sådär arton gånger om dagen.

Jag är nog jättetråkig när det gäller sånt här, men tycker inte ens det är lite kul. Hade blivit irriterad om jag hade varit i rummet och ingen hjälpt hunden.

Som sagt. Tråkig är jag nog när det gäller denna typ av situationer.

:grin:

men behöver den hjälp då? Den kanske egentligen kan ta sig upp själv men tycker det där är skönt/roligt?

Jag håller med dig. Tycker verkligen inte att det är kul, jobbigt när djur ser hjälplösa ut.

Jag tyckte ju inte det heller. Blev lite illa berörd av någon anledning. Valpen ser liksom "avstängd" och konstig ut när den kämpat en stund.

Nää usch. Stackars liten, den ser så himla ledsen och frustrerad ut men samtidigt som om den nästan gett upp.
Inte det minsta roligt :cry:

Äsh, tyckte det va rätt sött. Den fick väl förmodligen hjälp sen.
Tycker det är bra mycket värre och inte ens lite roligt med dom där klippen på hundar som hugger sig själva när dom äter mat.
Jag höll på att bryta ihop av skratt en gång när min schäfer hoppade ner i en bäck o inte kom upp igen, hon klängde sig liksom kvar på kanten, såg sjukt kul ut. Men hey, hon fick hjälp sen.

Nää usch. Stackars liten, den ser så himla ledsen och frustrerad ut men samtidigt som om den nästan gett upp.
Inte det minsta roligt :cry:

Kan inte annat än hålla med, just det där med att den kämpat så pass att den nästan gett upp utan att någon har hjälpt den:(

/Camilla

Och jag tycker att om en valp inte kan rulla över från rygg och resa sig på ett plant golv, då behöver den öva själv. Det där ser mest ut som om den får hjälp för jämnan och bara gör lite lama försök själv.

Det jag tycker är mer tragiskt är: Vad är det för fel med aveln när resultatet blir (förutom alla andra fel på just dessa) hundar som inte kan rulla över till mage på egen hand :crazy: Det klarar ju för jösses mina 3½ veckors valpar av galant..

Ser inte riktigt det roliga i situationen.

Det jag tycker är mer tragiskt är: Vad är det för fel med aveln när resultatet blir (förutom alla andra fel på just dessa) hundar som inte kan rulla över till mage på egen hand :crazy: Det klarar ju för jösses mina 3½ veckors valpar av galant..

Precis min tanke.

Håller helt med Gnist. Självklart ska en valp kunna vända sig :eek:

Jag håller med de flesta, jag tycker inte alls det är roligt. Jag själv skulle aldrig kunna stå bredvid utan hjälpa hunden direkt oavsett hur gulligt det ser ut. Tycker synd om lilla valpen..

+1 på detta....

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 187
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 999
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 084
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka