Sv: Apropå Barnmorskan som vägrar abort
Vart drar du gränsen för vad som är "fel" på ett barn?
För mig är de när ett barn kommer lida från de att den tar sina första andetag tills att den kommer dö i mkt ung ålder.
Svårt SP skadade barn där man vet kommer få ett oerhört tufft liv med svåra kramper och skador och ha mkt ont.
Vi avlivar djur som har ont för att vi ska va snälla men låter vissa människor födas in i ett liv med ständig smärta.
Eller grava missbildingar som också kommer medföra svåra smärtor genom hela livet.
Sånt liv vill jag förskona en människa ifrån och då kan man låta graviditeten avbrytas och låta själen få en ny chans i en ny kropp!
Det är mina åsikter.
Jag vet folk som tycker att barn är ens kvinnas rättighet att få och ska ha de till varje pris ett biologisk.
Trots att man vet att risken är över 50% att barnet kommer få någon ärftligt sjukdom som är hämskt.
En på jobbet viste att om hon skulle få biologiskt barn var det över 50% risk att barnet skulle få en sjukdom som gör att ALLT hår på kroppen försvinner.
Plus att den skulle till 100% få stora svårigheter med svår allergi då både hon och mannen hade svår allergi.
Ändå skaffade dom ett biologiskt barn..
Som vart en fin liten flicka.. som idag lever ett liv i peruk då hon inte har något hår på kroppen.
Hon lever med extremt svåra allergier och kan i stort sett bara äta sallad och dricka vatten.
Hon tål inte djur ,parfym och nötter dör hon nästan av om någon har på sig/ äter och går förbi.
Hon säger att hon önskar att hon inte vart född för hon lever ett liv i ett fängelse.
Att gå ut och äta, gå på krogen åka buss, gå och handla kläder på stan ALLT är omöjligt om hon inte ska behöva en mask över sig då hon inte riskerar att andas in nötter eller parfym..
Så min åsikt är att nej det är inte en rättighet att skaffa biologiska barn, vet man med sig att man har sjukdomar som är ärftliga som är svåra så måste man ta sitt ansvar och avstå biologiska barn!!!!
Man kan adoptera, plantera in ett annans ägg så man iaf få va gravid om man nu vill de.
Finns såååå många olika sett att få barn idag än just biologiskt!
Det är min åsikt i det hela och absoluuut INTE en lag=) andra får självklart tycka helt tvärtom de respekterar jag=)