Sv: Apropå Barnmorskan som vägrar abort
Innan du anklagar någon för att lägga ord i munnen på dig så skulle du kanske tänka efter själv innan du gör samma sak? Jag skrev:
Du skriver:
Innan du anklagar någon för att lägga ord i munnen på dig så skulle du kanske tänka efter själv innan du gör samma sak? Jag skrev:
Tveksam, tveksam. Om du inte vet vad tveksam betyder kan du ju be någon förklara eller googla det.Min personliga åsikt är att det finns inga vinster i att försöka rädda förtidigt födda i vecka 22 eller yngre, jag är öht tveksam till att det lägg resurser på de som föds i vecka 23 och 24, men det är som sagt min egen högst personliga åsikt. Jag anser att nuvarande abortlag ska vara kvar, finns inga som helst godtagbara skäl att ändra på gränserna neråt.
Du skriver:
Är inte det att jämföra äpplen och päron?Ska man sluta ge resurser till de som är över 90 också? Jag menar de har ju inget liv att återvända till.
Downs syndrom är genetiskt, är det friskt enligt dig eller en defekt som det är ok att abortera eftersom det går att upptäcka vid en normal undersökning?Friskt barn är just ett friskt barn dvs det man kan upptäcka vid de normala undersökningar som finns. Det trodde jag alla förstod.
Genetiska defekter dvs muskelsjukdomar är hemska. Har två vänner som förlorat sina barn tidigt i livet och ja man kan ju fråga dem vad de anser.
Hur var det nu, är det ett genetiskt sjukt foster som det är ok att abortera?Du vet ju i princip redan i v 11 om barnet lider av downs dvs väl i tid för att det inte finns någon möjlighet för barnet (fostret) att överleva utanför livmodern.
Åter igen, det är mig veterligen ingen som dödar friska barn öht utan att de har någon störning men det har inget med tråden att göra. Abortlagen handlar om foster! Samma foster som det enligt dig är helt ok att abortera om de inte är friska, var du nu drar gränsen, eller om de är yngre än v 18? Är det inte friska foster även vid 12 veckor?Du får tycka vad du vill men jag tycker inte det är ok att man kan döda friska barn för att man får panik och ångrar sig.