Apropå Barnmorskan som vägrar abort

Sv: Apropå Barnmorskan som vägrar abort

Innan du anklagar någon för att lägga ord i munnen på dig så skulle du kanske tänka efter själv innan du gör samma sak? Jag skrev:
Min personliga åsikt är att det finns inga vinster i att försöka rädda förtidigt födda i vecka 22 eller yngre, jag är öht tveksam till att det lägg resurser på de som föds i vecka 23 och 24, men det är som sagt min egen högst personliga åsikt. Jag anser att nuvarande abortlag ska vara kvar, finns inga som helst godtagbara skäl att ändra på gränserna neråt.
Tveksam, tveksam. Om du inte vet vad tveksam betyder kan du ju be någon förklara eller googla det. :meh:

Du skriver:
Ska man sluta ge resurser till de som är över 90 också? Jag menar de har ju inget liv att återvända till.
Är inte det att jämföra äpplen och päron? O_o

Friskt barn är just ett friskt barn dvs det man kan upptäcka vid de normala undersökningar som finns. Det trodde jag alla förstod.

Genetiska defekter dvs muskelsjukdomar är hemska. Har två vänner som förlorat sina barn tidigt i livet och ja man kan ju fråga dem vad de anser.
Downs syndrom är genetiskt, är det friskt enligt dig eller en defekt som det är ok att abortera eftersom det går att upptäcka vid en normal undersökning?
Du vet ju i princip redan i v 11 om barnet lider av downs dvs väl i tid för att det inte finns någon möjlighet för barnet (fostret) att överleva utanför livmodern.
Hur var det nu, är det ett genetiskt sjukt foster som det är ok att abortera?

Du får tycka vad du vill men jag tycker inte det är ok att man kan döda friska barn för att man får panik och ångrar sig.
Åter igen, det är mig veterligen ingen som dödar friska barn öht utan att de har någon störning men det har inget med tråden att göra. Abortlagen handlar om foster! Samma foster som det enligt dig är helt ok att abortera om de inte är friska, var du nu drar gränsen, eller om de är yngre än v 18? Är det inte friska foster även vid 12 veckor? :cautious:

Så du menar att jag har fel?

Och vilken är min syn? Har jag skrivit något om det, nä! Jag har bara skrivit det som är vedertaget för de med dows och det är inget fel i att säga det till folk som tror att de klarar sig fullt ut utan hjälp i samhället. Jag har träffat många med downs och vet precis min syn på dem..

Det är inte på något sätt vedertaget att personer med Downs inte kan läsa ex. Och det finns hel del som klarar sig med minimalt stöd.

Det är faktiskt ganska trist att jämt få höra vad en person INTE klarar av pga sin utvecklingsstörning. Kanske är det därför en del inte kommer längre heller, för att man ger upp om dem.

Det är inte på något sätt vedertaget att personer med Downs inte kan läsa ex. Och det finns hel del som klarar sig med minimalt stöd.

Det är faktiskt ganska trist att jämt få höra vad en person INTE klarar av pga sin utvecklingsstörning. Kanske är det därför en del inte kommer längre heller, för att man ger upp om dem.

ICA-Jerry någon?

Jag jobbar som anestesisköterska och i min tjänst så ingår det att ibland söva patienter som genomgår en kirurgisk abort. Många av patienterna är mycket unga men jag kan ändå se att det är ett beslut fattat med mycket vånda.

Ibland finns någon som gjort någon tidigare abort. Men mestadels inte. Efter ingreppet får de preventivmedel utskrivet alternativt P-stav eller spiral inlagd när de är sövda. Jag har ingen åsikt avseende mina patienters val av abort. Men eftersom jag har två egna barn så skulle det för min del vara omöjligt att genomgå en abort om jag skulle råka bli gravid igen (vilket jag hoppas att jag inte blir).:)

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 537
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 070
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 291
Senast: Grazing
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Menskopp
  • Åderbråck efter graviditet

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat