För det första har jag aldrig skrivit att jag vill leva på bidrag och inte göra något alls. Varför säger du så?
Jag skrev ju till och med nyss att min dröm är att jobba och få en inkomst. Trodde det var rätt uppenbart att det var så. Finns väl ingen som vill leva på bidrag och inte göra något alls?
Alltså jag vill fortfarande bli undersköterska, dock är det en mer långsiktig plan.
Jag vill också helst ha praktisk utbildning. Learning by doing Liksom.
Jag har inte uteslutit något heller.
Det är den känslan du förmedlar bara...
Jag tänker också det som
@Niyama skriver - om vikten av kost/motion o.s.v.
Inom psykiatrin i uppsala finns grymt bra dietister som säkert skulle kunna hjälpa dig att få någon ordning, och så undrar jag om du inte skulle kunna fixa en kontaktperson som hjälper dig att komma igång med motion?
(promenader, dans, gym - vad som helst, tyvärr biter inte argumentet "jag har inte råd med det" utan du får prioritera helt enkelt. Den ekonomiska biten kan du säkert lösa på något sätt. Så dyrt är det inte (finns gym med MASSOR av möjligheter till varierad träning/dans för typ 199:-/månad) att det skulle vara ett argument att låta bli.
Svårt att komma iväg? Ja, som sagt, en kontaktperson, boendestöd eller ledsagare (DET har du faktiskt rätt till om du har ADD, så utnyttja det här nu då!)
Med din/vår problematik är kosten faktiskt oerhört viktig! För att hålla en bra energinivå, att hålla blodsocker och kroppens funktioner igång så att sårbarheterna minskar (irritation, sömnsvårigheter, "virrighet", trötthet, orkeslöshet o.s.v.) så jag tror faktiskt en bra och balanserad kost vore A och O för dig.
(därför rekommenderar jag verkligen dietisterna vi har, de kommer göra det VÄLDIGT enkelt för dig att förstå hur lite som faktiskt behövs för att uppnå den förändring som du FAKTISKT behöver.)
" Antagligen kommer det fungera bättre när vi har eget boende."
Vad är det som skulle göra det bättre?
Kan du hålla bättre ordning om du/ni bor ensamma?
Sköta maten?
Hålla ordning på ekonomin?
Kommer det bli lättare för dig att ta dig iväg på saker?