Saeta
Trådstartare
Vad menar du med detta? Det finns HUR mycket som helst som du kan/borde/vill/ska kunna göra - diagnos eller ej.
SÅ stor diagnos är det inte, visst försvårar den vissa omständigheter - men ingenting är omöjligt att lära sig/jobba med bara för att man har en viss problematik, vill man så går det mesta.
Det är i alla fall du som kommer få göra jobbet, så vad är det du automatiskt kommer kunna nu p.g.a en stämpel, som du inte kunnat innan?
Alltså, nej typ inte. Jag kan till exempel inte jobba, dels har jag ju ingen utbildning och dels skulle det inte finnas någon arbetsgivare som skulle vilja anställa mig. Jag menar, vem anställer någon som har svårt för en massa saker? Det är nog ingen som skulle betala en sådan iallafall.
Ja såklart det är jag som kommer få göra jobbet. Det har jag vetat om hela tiden. Alltså, jag är ju inte så blåst, även om jag nu må vara lite blåst. Jag kommer till exempel få lättare att söka jobb/skaffa utbildning då det finns hjälpmedel jag kan få ta till nu när jag har diagnos, som inte fanns förut då jag inte hade fått diagnosen. Vad exakt för hjälpmedel det är har jag ingen koll på, eller ja, jag vet inte vad det heter.