Men det är det väl ingen som gör? Det är massor av Bukare i tråden, som själv har erfarenhet (d v s det trådstarten efterlyste) och delar med sig av den.
Att belägga med munkavle på ett diskussionsforum - nej, faktiskt inte. Diskussionen lever sitt liv, och det är ingen som ska bli censurerad så länge det håller sig inom forumreglerna.
Snarare är det väl så att TS kan låta bli att läsa och svara på det som inte anses relevant?
Jag tror att många med ADD och ADHD ofta genom uppväxt tex fått höra att man klarar mycket mer än man gör.
Man har ofta en begåvning iaf en bit över medel och kan ibland glimra till och lyckas leverera fullt.
Då vet folk att man är begåvad, intelligent, whatever..
Och man antas mest bara vara just lat, olydig, stökig etc.
De med ADD har det ofta lite svårare på så sätt iom att de inte är utåtagerande på samma vis. Då ses bara att de inte gör. Inte att de gör fel, buar, bråkar etc. För den stressen bär de inom sig.
Förstå den ångesten man lever med då man ständigt, ständigt vill och försöker göra det folk förväntar sig - mn inte klarar.
Och alla bara säger "skärp dig", "du kan visst" etc..
Jag är lite äldre än TS och har också levt ett liv som tidigt gav mig träning i hur man bör tänka "rätt" för att må bra.
Jag har alltså släppt den skammen och ångesten hyfsat. Och känslan av att vara en looser.
Det kanske inte TS har. Hon kanske skäms enormt över att hon inte förmår. Hon kanske känner sig som en looser.
Lite medkänsla tycker jag nog man kan visa även över nätet.
Att försöka hjälpa är en grej. Men att gå på in absurdum när man inser att man inte når fram. Why?
Vem vinner på det?