Dina tankar handlar dock om precis det som TS vän blivit beskylld för (enligt fakta o tråden helt oförtjänt)
Dvs att fysiskt tvinga en kvinna till nån slags lydnad pga att hon är gravid. Som att samhället får extra rätt att styra henne just pga graviditet. Som att hon är avelsmaskin i första hand och människa i andra hand.
Med tanke på tonen hittils i tråden kom du väldigt lindrigt undan med "fy fan".
Att skriva väldigt kontroversiella åsikter som går emot 100+ års av kamp för kvinnor rättgheter i en tråd där folk redan spårat ur är väl inget man gör om man inte vill få mothugg??
Observera att enl TS har killen tråden handlar om mer respekt för kvinnors integritet än så.. så detta är OT men kan inte låta bli.
Ja, jag kommer faktiskt lämna tråden nu. Brukar inte skriva i såna här trådar, men det var för intressant för att låta bli. Jag känner mig trygg i att mina tankar inte går emot 100+ års kvinnokamp.
Som att inskränka på aborträtt osv. Däremot tycker jag att man kan ställa krav på att människor får ta ansvar utöver för sig själv. Och klarar dom inte det vill jag att samhället ska stötta och hjälpa.
Personligen vill inte jag vara den som säger till de som skadats av någons missbruk att "det var ju tråkigt", men det kommer jag heller inte bli så det är en ickefråga.
Jag var bara naiv att tänka att man kan diskutera flera perspektiv utan att säga "usch", men det är ju jag det
Så, jag tackar för mig