Terja
Trådstartare
Nu får ni kloka människor hjälpa mig än en gång att få fram vilken hundras som skulle kunna passa mig och min sambo. Var tidigare inne på softis och lagotto, hade softisvalp på gång men samtidigt som vi skulle få valpen levererad så skulle min sambo byta jobb + att jag ska byta jobb i mars. Detta gjorde att vi tackade nej till valpen precis när den föddes eftersom vi inte visste hur vi skulle jobba.
Vi är fortfarande sugna på softis men känner att det kanske är för mycket hund för oss. Så nu kollar vi runt på lite andra raser.
Våra önskemål är:
Fler önskemål kommer säkert ju mer ni rekommenderar. Vet även att det finns rasvalsfrågor som man kan göra men jag kan inte hitta den sidan, tipsa gärna om vart den finns också.
Alla raser är intressanta!![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)
Vi är fortfarande sugna på softis men känner att det kanske är för mycket hund för oss. Så nu kollar vi runt på lite andra raser.
Våra önskemål är:
- Liten till mellanstor hund
- Aktiv (klara längre promenader, lydnad)
- Bra första hund
- Får gärna vara soffpotatis när lusten är låg
- Ej för mycket pälsvård
- Kunna vara en lugn hund även om man ligger sjuk i en vecka
Fler önskemål kommer säkert ju mer ni rekommenderar. Vet även att det finns rasvalsfrågor som man kan göra men jag kan inte hitta den sidan, tipsa gärna om vart den finns också.
Alla raser är intressanta!
![Banana :banana: :banana:](/bilder/smilies/banana.gif)
Senast ändrad: