Annonsera mera VII

Någon hagkompis har kanske gnagt av den?

Mitt gamla sto råkade ut för att hennes föl gnagde av stora delar av hennes svans.
Man kan se att den är tydligt klippt om inte hagkompisen är en liten Edward Scissorhands, fast de kanske klippte den ifall den hade blivit fult uppäten först, för att se lite mer friserad ut eller nåt...

Extremt mager andalusier på annons 🙁 skimmel valack
Ser förskräcklig ut. Framförallt halsen, den är ju jättetunn.

Och sen står det att den är både röntgad och besiktad ua + att det står 150 cm på ett ställe och 148 på ett annat + att hästen heter Troll.

Nu är jag av naturen misstänksam, men jag befarar tyvärr att hästen varken är ren på röntgen, eller går igenom en besiktning … om nu hästen på bilden överhuvudtaget är den som är till salu.

Skulle personligen aldrig köpa osedd, förstår faktiskt inte hur man vågar.

Som snubben som försökte flirta med min kompis genom att påstå att han pysslat en del med hästar, när hon sade att hon hade en.
De pratade en stund, sedan kläcker han ur sig:
"Så, vad är det för häst du har? Är det en ponny eller en vanlig brun?"

:D
Låter som en fd granne som försökte imponera med sina (o)kunskaper kring hästar. Tittar på dotterns häst och sedan på min och säger, ja jag förstår ju att den där (pekar på dotterns häst) var väldigt dyr. De bruna är ju det. Han ville inte alls gå med på att dotterns häst var en arab och att min fjording faktiskt hade varit dyrare i inköp. Enligt honom var alla bruna hästar av samma ras (de var bruna ju!) och de var dyrare än alla andra hästar.
;):angel:

Som snubben som försökte flirta med min kompis genom att påstå att han pysslat en del med hästar, när hon sade att hon hade en.

Fast "vanlig brun" tror jag ibland används lite skämtsamt av islandshästfolk? Har fått frågan om jag har islandshäst eller vanlig brun. Svaret blev dock ingetdera utan "liten vit" ;)

Fast "vanlig brun" tror jag ibland används lite skämtsamt av islandshästfolk? Har fått frågan om jag har islandshäst eller vanlig brun. Svaret blev dock ingetdera utan "liten vit" ;)
Den frågan fick jag på turridning på island.
Alla fick frågan om vi hade ridit förr och svarade man ja så fick man frågan om det var på islandshäst eller stor brun. 😄

Låter som en tidigare chef som upphetsad kom in i lunchrummet och sa. Han ansåg att han var en riktig hästkarl.
"Nu Shaggy ska vi göra affärer"
"Jaha"
"Den där fölungen på vägen till x. Vi köper den och vinner på travet."
"Det är en arab. Man får inte starta araber på travet, dessutom är den inte till salu."
Han gav sig inte utan fortsatte tjata för man fick visst starta vilken häst man ville:grin:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
400
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama