Annonsera mera VII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Har ni sett hur gemene showponny/cob ser ut i UK? 😑 Samma andas barn. FĂ„r fĂ„ngest bara av att kolla pĂ„ den.

Edit: Sitter och Àter middag med min (vÀldigt ohÀstiga) man, och han sÄg bilden i ögonvrÄn. Hans reaktion: HÀst. Tjock hÀst.
Flera av ponnyerna som de Àger/har till försÀljning Àr feta, men denna tog nog ÀndÄ priset.

Screenshot_20250117_142333_Blocket.webp

Inte mycket till info i denna annons 😄

I en trĂ„d pĂ„ ett annat forum dĂ€r nĂ„gon frĂ„gar efter hingst till sitt SWB-sto och lĂ€gger ut stammen, nĂ„gon svarar ”jag har alltid varit intresserad av xxx till mitt fullblodssto”. PĂ„ vilket sĂ€tt skulle det vara till nytta för ts kan man undra.

I en trĂ„d pĂ„ ett annat forum dĂ€r nĂ„gon frĂ„gar efter hingst till sitt SWB-sto och lĂ€gger ut stammen, nĂ„gon svarar ”jag har alltid varit intresserad av xxx till mitt fullblodssto”. PĂ„ vilket sĂ€tt skulle det vara till nytta för ts kan man undra.
AllmĂ€nt snack bara antar jag, Ă€r nog rĂ€tt vanligt numera 🙈

Jag tolkar det som ett otydligt sÀtt att skriva "det hÀr Àr en hingst jag gillar, hade gÀrna anvÀnt honom sjÀlv". Har man inte sÄ mycket kunskap om matchningar kan ju det kÀnnas som ett tips att dela med sig av tÀnker jag? :confused:

(Eller, som @Kajsalisa skriver, ett typiskt fall av att hantera en frÄga pÄ nÀtet som om det vore ett samtal vid fikabordet? Skitirriterande nÀr man vill diskutera en sakfrÄga och majoriteten av svaren Àr goddag yxsskaft. :meh:)

Jag tolkar det som ett otydligt sÀtt att skriva "det hÀr Àr en hingst jag gillar, hade gÀrna anvÀnt honom sjÀlv". Har man inte sÄ mycket kunskap om matchningar kan ju det kÀnnas som ett tips att dela med sig av tÀnker jag? :confused:

(Eller, som @Kajsalisa skriver, ett typiskt fall av att hantera en frÄga pÄ nÀtet som om det vore ett samtal vid fikabordet? Skitirriterande nÀr man vill diskutera en sakfrÄga och majoriteten av svaren Àr goddag yxsskaft. :meh:)
Hade det varit mycket fullblod i stoet hade jag förstÄtt kopplingen, nu blir det mer jaha och varför ska ts bry sig om det.

Lite pĂ„ samma tema - sĂ€ljannonser i grupper pĂ„ tex fb pĂ„ hĂ€star. "Ă…Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„Ă„h sĂ„Ă„Ă„ fiiiiin, önskar jag hade tid/plats/pengar/hjĂ€rnceller" 🙄 SĂ„g speciellt en trĂ„d som var överbelamrad med sĂ„nt men dĂ€r gick faktiskt Ă€garen/sĂ€ljaren in och sa ifrĂ„n.

För minst tio Är sedan var det en kvinna som svarade pÄ annonser om unghÀstar och ville att sÀljaren skulle ha kvar hÀsten pÄ egen bekostnad fram tills den var tre. Först nÀr hÀsten var tre skulle hon betala hÀsten men innan dess ville hon inte betala nÄgonting.
En av mina vÀnner fick en sÄn förfrÄgan för sitt vÀlstammade föl. Nyss. Hon hade gÀrna sÄlt till den personen, men inte om tvÄ Är... (den Àr tingad till utlandet nu, sÄ ja, eftertraktad stam)

Suck.. har nÄgra grejer ute för annons efter en sadelkammarrensning. Inga dyra grejer men bÀttre att dom kommer till nytta nÄgon annanstans Àn slÀngs.

Men jag vet inte om jag Ă€r kĂ€nslig; Men jag blir sĂ„ osugen pĂ„ att sĂ€lja till folk som bara skriver ”Köper” som svar pĂ„ annonsen. 😑

Jag vill inte ens bemöda mig att svara tillbaka dÄ.

Med det sagt har jag Ă€ndĂ„ sĂ„lt nĂ„gra saker redan dĂ€r folk istĂ€llet har skrivit ”Hej, om den finns kvar köper jag gĂ€rna” eller ”Hej, jag vill köpa den”

Hur brukar ni andra skriva? Är det jag som inte Ă€r tillrĂ€ckligt van vid begagnat-tugget bara?

Suck.. har nÄgra grejer ute för annons efter en sadelkammarrensning. Inga dyra grejer men bÀttre att dom kommer till nytta nÄgon annanstans Àn slÀngs.

Men jag vet inte om jag Ă€r kĂ€nslig; Men jag blir sĂ„ osugen pĂ„ att sĂ€lja till folk som bara skriver ”Köper” som svar pĂ„ annonsen. 😑

Med det sagt har jag Ă€ndĂ„ sĂ„lt nĂ„gra saker redan dĂ€r folk istĂ€llet har skrivit ”Hej, om den finns kvar köper jag gĂ€rna” eller ”Hej, jag vill köpa den”

Hur brukar ni andra skriva? Är det jag som inte Ă€r tillrĂ€ckligt van vid begagnat-tugget bara?
SÀljer inte sÄ mycket och nÀr jag gör Àr det inte via marketplace, dÄ jag inte har FB, sÄ jag har aldrig rÄkat ut för det dÀr.
Men jag hade nog bara svarat ”Okej” och sen inget mer :D Är de dĂ„ verkligen intresserade av att köpa sĂ„ antar jag att de skriver igen och dĂ„ kanske nĂ„t mer
..

Köper sÀllan begagnat, men nÀr jag gör det Àr jag trevlig och brukar skriva att jag gÀrna köper om den Àr kvar och inte bara "köper!".

Jag har galet mkt grejer att sĂ€lja och borde eg kanske ta tag i det, men det kĂ€nns som ett jĂ€tteprojekt just nu med att rengöra, fota och prissĂ€tta och sen stĂ„ ut med udda knĂ€ppisar som prutar eller velar etc...đŸ« 

Funderar nÀstan pÄ att skÀnka det mesta till min lokala ridskola istÀllet. Och sen försöka sÀlja de lite dyrare grejerna.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

GnÀgg Har inget nytt att komma med men en ny trÄd för galna/ roliga/ intressanta/ointressanta annonser mÄste det ju finnas?! 2 3
Svar
49
· Visningar
4 720
GnĂ€gg Är nyfiken och vill lĂ€ra kĂ€nna alla BukehĂ€star bĂ€ttre kĂ€nner jag. SĂ„ undrar vad just din hĂ€st har för smĂ„ personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 292
GnÀgg Kunde inte se nÄgon trÄd sÄ tÀnker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyÄr med hÀstarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 183
Senast: WildHorse
·
Ekonomi & Juridik Jag planerar att sÀlja min ena hÀst. FrÄgan Àr nu hur man prissÀtter? Jag har försökt titta pÄ hÀstnet men gav upp dÄ jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Elisha
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka