Annonsera mera VII

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Reville
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 262 136
Status
Stängd för vidare inlägg.
Såg någon som skulle sälja ett Equiline-schabrak (med e-logga). Iprincip helt nytt.
Då var det någon som frågade om inte säljaren var intresserad av att byta schabraket mot en Alfab-väst.
Bara jag som inte riktigt tycker att de ingår i samma prisklass..?

Inlägg i grannbyns lokala facebook-grupp:

"Hej Jag har en fråga är där nån som tänkt rida utt på söndag för vill ni ha sällskap då kan jag. jag kan rida superbra har gått på ridskola men jag är för bra tyker dem vet ej varför men har ingen egen häst är 11 år gammal OBS!! och om ni ej vill låna ut häst så är det okej ni Pehöver ej säga jag kan eller jag Pehöver sällskap om ni ej vill.😁🐎🐴 ha en trevlig helg"

Undrar om ungen får något napp 😅

"Hej Jag har en fråga är där nån som tänkt rida utt på söndag för vill ni ha sällskap då kan jag. jag kan rida superbra har gått på ridskola men jag är för bra tyker dem vet ej varför men har ingen egen häst är 11 år gammal OBS!! och om ni ej vill låna ut häst så är det okej ni Pehöver ej säga jag kan eller jag Pehöver sällskap om ni ej vill.😁🐎🐴 ha en trevlig helg"

Hade jag haft någon lämplig häst så hade jag kunnat svara på något sådant. Barnträning för hästen, och jag gör gärna min del i att få med barn ut runt hästar på vettiga vis (hade visserligen velat ha kontakt med föräldrarna med, men ändå vettigt att barnen själva interagerar med folk) :)

Föräldrar kan verkligen inte göra rätt i andras ögon. De som gör sånt här åt sitt barn blir anklagade för att curla och de som inte gör det får sitt barn utskrattat av vuxna på nätet. Speciellt på Buke trodde jag att folk hade bättre förståelse för ett hästtokigt barns längtan än att skratta.

Jag tycker det var lite gulligt och modigt att fråga 😊 Även om "för bra för ridskolan" nog ska tas med en nypa salt.

Messenger_creation_1D40D090-1F22-4A1B-B6D7-51F294BFD357.webp
Priset är 91000-120000. För en ponny med ett helt värdelöst mätintyg med tanke på åldern. Det är ju en enormt stor risk att den blir liten storhäst.

Visa bifogad fil 162379
Priset är 91000-120000. För en ponny med ett helt värdelöst mätintyg med tanke på åldern. Det är ju en enormt stor risk att den blir liten storhäst.
Ja jättesvårt de där.
Har också en på gränsen (eller för stor) och får hon mätintyg på 148 blir det otroligt skört. Nu är det inte aktuellt att sälja henne dyrt, men det avskräcker ju en hel del köpare.

Ja jättesvårt de där.
Har också en på gränsen (eller för stor) och får hon mätintyg på 148 blir det otroligt skört. Nu är det inte aktuellt att sälja henne dyrt, men det avskräcker ju en hel del köpare.
Ett mätintyg innan 8 år är ju bara för att kunna tävla. Annars är det inte värt mycket. 🤷‍♀️

En trädgård för mej 😍
Jag hade bara målat plattorna gröna och slängt ut lite stänk med gul färg så det ser ut som maskrosor för syns skull
Vi har grus på uppfarten, höga tujor som inramning plus staket och grind för hundarnas skull. Och grus närmast hus entrén och sen allmän hundrastgård i trädgården :laugh:. Dvs jord och grävda gropar i en trött gräsmatta. Inga planteringar, blommor, buskar eller träd!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Har inget nytt att komma med men en ny tråd för galna/ roliga/ intressanta/ointressanta annonser måste det ju finnas?! 2 3
Svar
49
· Visningar
4 718
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 292
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 183
Senast: WildHorse
·
Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka