Annonsera mera VII

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Reville
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 001
  • Visningar Visningar 262 136
Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck.. har några grejer ute för annons efter en sadelkammarrensning. Inga dyra grejer men bättre att dom kommer till nytta någon annanstans än slängs.

Men jag vet inte om jag är känslig; Men jag blir så osugen på att sälja till folk som bara skriver ”Köper” som svar på annonsen. 😑

Jag vill inte ens bemöda mig att svara tillbaka då.

Med det sagt har jag ändå sålt några saker redan där folk istället har skrivit ”Hej, om den finns kvar köper jag gärna” eller ”Hej, jag vill köpa den”

Hur brukar ni andra skriva? Är det jag som inte är tillräckligt van vid begagnat-tugget bara?
Jag har sett i flera del köp- och säljgrupper på facebook att de har en regel som är typ "Den som skriver "Köper" först får köpa, inga andra ord gäller" och liknande. Kan vara därför, men jag håller med dig om att det känns lite kort och otrevligt, även om det nog inte är menat så.

Läste en hästannons (säljes) som gav ett väldigt bittert uttryck 😅 Det var text om avlivning om personen inte hittade en ryttare som kunde rida ordentligt, hästhandlare kunde dra dit pepparn växer, glöm att du skulle berätta om dina tidigare hästar (erfarenhet) osv.... undra om det är någon som nappar på annonsen? 🤪

Jag har sett i flera del köp- och säljgrupper på facebook att de har en regel som är typ "Den som skriver "Köper" först får köpa, inga andra ord gäller" och liknande. Kan vara därför, men jag håller med dig om att det känns lite kort och otrevligt, även om det nog inte är menat så.
Så kan det säkert vara, dvs att det inte är menat som otrevligt.

Jag har inte annonserat i några grupper utan på hästnet. så för mig som är ovan känns det märkligt att få ett direktmeddelande med ”Köper” 😅

Instinktiv hade jag lust att svara ”Nej det gör du inte :angel:

Ja, då

Jag har inte annonserat i några grupper utan på hästnet. så för mig som är ovan känns det märkligt att få ett direktmeddelande med ”Köper” 😅

Ja, då känns det ju märkligt att bara skriva så 😅
Tänk förresten om Hästnet hade haft en sån regel som vissa säljgrupper på facebook. Den som skriver "Köper" först får/måste köpa. På allt från prylar till hästar. Min dotter hade passat på att skriva "Köper" på varenda gullig ponny hon sett, så hade vi stått där med en hel flock hästar att ta hand om :D

Köper sällan begagnat, men när jag gör det är jag trevlig och brukar skriva att jag gärna köper om den är kvar och inte bara "köper!".

Jag har galet mkt grejer att sälja och borde eg kanske ta tag i det, men det känns som ett jätteprojekt just nu med att rengöra, fota och prissätta och sen stå ut med udda knäppisar som prutar eller velar etc...🫠

Funderar nästan på att skänka det mesta till min lokala ridskola istället. Och sen försöka sälja de lite dyrare grejerna.
Jag gjorde så, orkade inte heller med massa stollar som vill ha 75 bilder i olika vinklar, vill pruta ytterligare och helst få sakerna hemkörda gratis… så jag skänkte sakerna till den lokala ridskolan och sålde endast de få lite dyrare grejerna👍

Jag gjorde så, orkade inte heller med massa stollar som vill ha 75 bilder i olika vinklar, vill pruta ytterligare och helst få sakerna hemkörda gratis… så jag skänkte sakerna till den lokala ridskolan och sålde endast de få lite dyrare grejerna👍
Ja det får nog kanske bli så jag gör 😊👍🏼

Köper sällan begagnat, men när jag gör det är jag trevlig och brukar skriva att jag gärna köper om den är kvar och inte bara "köper!".

Jag har galet mkt grejer att sälja och borde eg kanske ta tag i det, men det känns som ett jätteprojekt just nu med att rengöra, fota och prissätta och sen stå ut med udda knäppisar som prutar eller velar etc...🫠

Funderar nästan på att skänka det mesta till min lokala ridskola istället. Och sen försöka sälja de lite dyrare grejerna.

Min lokala ridskola svarade inte ens på mitt mail där jag erbjöd att komma med en massa saker. :(

Jag har en del grejer kvar i stl full (tyglar i fint läder, ridkapson mm), bett, sadelgjordar och täcken i 155 tex efter mitt halvblod. Blev för stort för fjordingen (som jag för övrigt skickade med allt hon kunde ha vid försäljningen) och ännu större på islandshästen. Kommer nog aldrig köpa en häst som det passar på heller, men jag orkar inte ta tag i rengöring, fotografering, annonsering och hantera svar från köpare och sedan paketera och skicka. Så jag funderar på att ta med allt på en hästloppis i stället. Har också ett par sadlar att göra mig av med.

Men visst hade buke för längesen nån sida med typ radannonser, typ köp och säljsida? Kan man inte återuppliva den eller starta ny? Eller strider det mot reglerna?

Fast vad vill du att man ska skriva istället?
På vår lokala köp och sälj är det först till kvarn som gäller och då svarar man helt enkelt "Yes" eller "I'll take it!" eller något liknande. Jag brukar bara köra med "Yes please!" och förväntar mig då att köparen väljer vidare kontakt.

Suck.. har några grejer ute för annons efter en sadelkammarrensning. Inga dyra grejer men bättre att dom kommer till nytta någon annanstans än slängs.

Men jag vet inte om jag är känslig; Men jag blir så osugen på att sälja till folk som bara skriver ”Köper” som svar på annonsen. 😑

Jag vill inte ens bemöda mig att svara tillbaka då.

Med det sagt har jag ändå sålt några saker redan där folk istället har skrivit ”Hej, om den finns kvar köper jag gärna” eller ”Hej, jag vill köpa den”

Hur brukar ni andra skriva? Är det jag som inte är tillräckligt van vid begagnat-tugget bara?
Jag brukar svara typ ”skicka pm” om de skriver någon sån kommentar. Men annars bryr jag mig inte riktigt om hur de formulerar sig sålänge affären blir smidig.

Edit. Såg nu att det var meddelande på hästnet. Ja då är det märkligt. Jag hade dock sånt ändå 😊

Fast vad vill du att man ska skriva istället?
På vår lokala köp och sälj är det först till kvarn som gäller och då svarar man helt enkelt "Yes" eller "I'll take it!" eller något liknande. Jag brukar bara köra med "Yes please!" och förväntar mig då att köparen väljer vidare kontakt.
Jag skrev det inledningsvis, i ett direktmeddelande hade jag gärna sett ett ”Hej, jag vill köpa det”. Eller ”Hej, om det finns kvar köper jag gärna” Vilket många skrivit, därför bryter dessa ”Köper” av i inkorgen.

• Gilla
Reactions: Sel
Verkligen enastående tävlingsmeriter, framgår dock inte om den var felfri i sina starter 😆
Eller är det kanske dressyrstaketen den hoppat över?! 😅

IMG_9760.webp

Jag har en del grejer kvar i stl full (tyglar i fint läder, ridkapson mm), bett, sadelgjordar och täcken i 155 tex efter mitt halvblod. Blev för stort för fjordingen (som jag för övrigt skickade med allt hon kunde ha vid försäljningen) och ännu större på islandshästen. Kommer nog aldrig köpa en häst som det passar på heller, men jag orkar inte ta tag i rengöring, fotografering, annonsering och hantera svar från köpare och sedan paketera och skicka. Så jag funderar på att ta med allt på en hästloppis i stället. Har också ett par sadlar att göra mig av med.

Jag har gjort så, betydligt snabbare och roligare :).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg Har inget nytt att komma med men en ny tråd för galna/ roliga/ intressanta/ointressanta annonser måste det ju finnas?! 2 3
Svar
49
· Visningar
4 718
Gnägg Är nyfiken och vill lära känna alla Bukehästar bättre känner jag. Så undrar vad just din häst har för små personliga egenheter? Min... 2
Svar
24
· Visningar
1 292
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 183
Senast: WildHorse
·
Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
959
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka