Annonsera mera VII

Ja jag blir också galen när jag ska sälja saker. Finns så mkt idioter😅
Man undrar verkligen. Särskilt hon som skickade flera meddelande inom en kort period. Går dom igång på att skriva till folk eller vad är grejen? 😹 också för mig är det rätt självklart varan är kvar när annonsen är kvar. Och dom flesta som skriver så hör man aldrig ifrån igen. 🙈🙄

Man undrar verkligen. Särskilt hon som skickade flera meddelande inom en kort period. Går dom igång på att skriva till folk eller vad är grejen? 😹 också för mig är det rätt självklart varan är kvar när annonsen är kvar. Och dom flesta som skriver så hör man aldrig ifrån igen. 🙈🙄
Tror dock att en del råkar trycka på den ”genvägen” som FB har så att ett sånt meddelande går iväg. Men ändå, håller med.

Alltså vad är det med vissa folk som skall köpa grejor. En tjej på Hästnät skickar FLERA Meddelande med "finns varan kvar?" när jag inte svarat. Sen svarar jag "den finns kvar". Sen tystnad 😂 hon har läst meddelandet med. Alltså bara vad....

Eller en som försöker pruta på en annan sak jag har till salu. Säger att det inte är intressant. Sen frågar hon vad är minsta priset. Jag "priset jag satt till i annonsen". Har haft en del intresse och varan är i nyskick och satt till under halva inköpspriset. Folk :meh:
Fönstershoppa kallades det förr😆

Jag upplever att vissa har som hobby att svara på diverse annonser, har sett det även bland levande djur där folk gång på gång lägger in sökesannonser eller svarar i kommentarsfälten på Facebook.

Jag menar så svårt att få tag i ridtravare eller en familjehund är det inte, åtminstone inte så att det tar månader eller till och med år att hitta en om man är seriös i sitt letande.

Haft flera sådana på våra ponnyer. Skriver och berättar en hel roman om sig själva. Avslutar med frågan Finns den kvar? Jag svarar att jo, ponnyn finns kvar. Väntar mig att man hör av sig i alla fall, men knäpptyst. Vad är poängen liksom?

Haft flera sådana på våra ponnyer. Skriver och berättar en hel roman om sig själva. Avslutar med frågan Finns den kvar? Jag svarar att jo, ponnyn finns kvar. Väntar mig att man hör av sig i alla fall, men knäpptyst. Vad är poängen liksom?
Tänker bara på denna scenen 😂

fd28f09b-7c88-4fc3-913c-64ab027f6ba3_600x338.webp

Kan tänka mig att det är några ”drömmare” som gör så. Som så gärna vill, men inte kan (föräldrar säger nej, ekonomin finns inte). Men vipps har de skickat ett meddelande.

Jag upplever att vissa har som hobby att svara på diverse annonser, har sett det även bland levande djur där folk gång på gång lägger in sökesannonser eller svarar i kommentarsfälten på Facebook.

Jag menar så svårt att få tag i ridtravare eller en familjehund är det inte, åtminstone inte så att det tar månader eller till och med år att hitta en om man är seriös i sitt letande.
Jag håller med, har mött det en hel del. En som svarade på vår annons hade provridit 75 ponnyer under några års tid men inte hittat rätt, de fick inte provrida kan jag säga för troligen duger inte min ponny heller i så fall... Många vill ha den där helt perfekta ponnyn till ungen hävdar de, och så kommer de aldrig till skott.

En annan svarar fortfarande i ganska många annonser, svarade på en arab vi hade på försäljningsuppdrag, en billig häst i sammanhanget (30) då den var näst intill ohanterad förutom det vi gjort med den. Personen prutade ner den till 25, frågade ägaren om hon fick sälja igen ifall det inte kändes rätt, hon hade tydligen letat häst från 2017. Jag tyckte inte det kändes bra, men fine, inte min häst så ägaren fick avgöra och hästen skulle hämtas ett par dagar senare. Kvällen innan de ska hämtas hör hon av sig och vill ha både besiktning, röntgen eftersom hästen troligen hade spatt. Då hade ägaren ändå sagt till henne att hon fick stå för en veterinärbesiktning om hon ville ha det, men det hade hon tackat nej till. Rönten kändes väl ärligt talat lite vanskligt för en häst som var helt ren i film i båda varv och som var försäkrad för 50 och varit det i ett par år när de fick köpa henne för 25 men köparen insisterade på att hon ville att ägaren skulle bekosta detta. Blev såklart ingen affär, och för min del känns det inte konstigt att hon letat häst sedan 2017.

Sedan har vi köparen som åker runt till massor av ponnyer och provrider och säger de ska ha ponnyn och betalar till och med handpenning men sedan alltid blir sjuk på hämtningsdagen och sedan inte svarar mer... Vida känd här omkring, har svarat på två av mina annonser (och vi säljer egentligen inte ens mycket hästar). Den första gången bestämde hon sig för att de skulle ha ponnyn, backade ur vid en hämtning, men lämnade handpenning. Sedan blev hon sjuk och hämtade aldrig upp hästen. Tydligen har hon gjort så minst ett tiotal gånger de senaste åren. Andra gången svarade hon också på en av våra annonser, vi hade flyttat då, så hon visste väl inte att det var vi, men jag svarade inte ens tillbaka då...

Det finns folk till allt verkligen.

Det märkliga i kråksången är att det för det mesta är vuxna. Men ja, det är säkert drömmare som du säger.
Jepp. Var samma när jag skulle sälja häst förre året. 🙄 vuxna. Ena ville köpa hästen efter 6 månader. Och jag bara skall ni ha den får ni köpa nu och betala för stallplats under tiden... tror att jag skulle vilje hålla på en häst I 6 månader och betala rör den under tiden. Det var inget föl utan vuxen häst. Folk är fan inte kloka

Jepp. Var samma när jag skulle sälja häst förre året. 🙄 vuxna. Ena ville köpa hästen efter 6 månader. Och jag bara skall ni ha den får ni köpa nu och betala för stallplats under tiden... tror att jag skulle vilje hålla på en häst I 6 månader och betala rör den under tiden. Det var inget föl utan vuxen häst. Folk är fan inte kloka
För minst tio år sedan var det en kvinna som svarade på annonser om unghästar och ville att säljaren skulle ha kvar hästen på egen bekostnad fram tills den var tre. Först när hästen var tre skulle hon betala hästen men innan dess ville hon inte betala någonting.

För minst tio år sedan var det en kvinna som svarade på annonser om unghästar och ville att säljaren skulle ha kvar hästen på egen bekostnad fram tills den var tre. Först när hästen var tre skulle hon betala hästen men innan dess ville hon inte betala någonting.
Och då betala samma pris den var utannonserad för vid det tillfället?🤦‍♀️

När jag letade häst var det en som hade ute en vad som beskrevs som drömhäst på annons, allt kunde man göra med den, prisklass över 200-tusen, fanns filmer men de var mestadels från ryggen tagna eller visade olika vardagscenarior i hur snäll hästen var, och ett Instagramkonto för hästen, men när jag frågade efter filmer som faktiskt visade rörelserna i Msv A som den skulle vara utbildad till, samt film där den hoppa bana på den nivån den sades göra, innan jag bokade resa att åka och träffa hästen, blev det ursäkter och försening… och sen försvann insta-kontot som var dedikerat till hästen och inget mer hördes. Det finns säljare med luftslott också 😅

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
613
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
508
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
540
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Gravid som "äldre"
  • Leasa eller köpa bil

Hund, Katt, Andra Djur