Man undrar verkligen. Särskilt hon som skickade flera meddelande inom en kort period. Går dom igång på att skriva till folk eller vad är grejen?Ja jag blir också galen när jag ska sälja saker. Finns så mkt idioter![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Man undrar verkligen. Särskilt hon som skickade flera meddelande inom en kort period. Går dom igång på att skriva till folk eller vad är grejen?Ja jag blir också galen när jag ska sälja saker. Finns så mkt idioter![]()
Tror dock att en del råkar trycka på den ”genvägen” som FB har så att ett sånt meddelande går iväg. Men ändå, håller med.Man undrar verkligen. Särskilt hon som skickade flera meddelande inom en kort period. Går dom igång på att skriva till folk eller vad är grejen?också för mig är det rätt självklart varan är kvar när annonsen är kvar. Och dom flesta som skriver så hör man aldrig ifrån igen.
![]()
Det var på hästnätTror dock att en del råkar trycka på den ”genvägen” som FB har så att ett sånt meddelande går iväg. Men ändå, håller med.
Fönstershoppa kallades det förrAlltså vad är det med vissa folk som skall köpa grejor. En tjej på Hästnät skickar FLERA Meddelande med "finns varan kvar?" när jag inte svarat. Sen svarar jag "den finns kvar". Sen tystnadhon har läst meddelandet med. Alltså bara vad....
Eller en som försöker pruta på en annan sak jag har till salu. Säger att det inte är intressant. Sen frågar hon vad är minsta priset. Jag "priset jag satt till i annonsen". Har haft en del intresse och varan är i nyskick och satt till under halva inköpspriset. Folk![]()
Jag upplever att vissa har som hobby att svara på diverse annonser, har sett det även bland levande djur där folk gång på gång lägger in sökesannonser eller svarar i kommentarsfälten på Facebook.Man undrar verkligen. Särskilt hon som skickade flera meddelande inom en kort period. Går dom igång på att skriva till folk eller vad är grejen?också för mig är det rätt självklart varan är kvar när annonsen är kvar. Och dom flesta som skriver så hör man aldrig ifrån igen.
![]()
Haft flera sådana på våra ponnyer. Skriver och berättar en hel roman om sig själva. Avslutar med frågan Finns den kvar? Jag svarar att jo, ponnyn finns kvar. Väntar mig att man hör av sig i alla fall, men knäpptyst. Vad är poängen liksom?Man undrar verkligen. Särskilt hon som skickade flera meddelande inom en kort period. Går dom igång på att skriva till folk eller vad är grejen?också för mig är det rätt självklart varan är kvar när annonsen är kvar. Och dom flesta som skriver så hör man aldrig ifrån igen.
![]()
Tänker bara på denna scenenHaft flera sådana på våra ponnyer. Skriver och berättar en hel roman om sig själva. Avslutar med frågan Finns den kvar? Jag svarar att jo, ponnyn finns kvar. Väntar mig att man hör av sig i alla fall, men knäpptyst. Vad är poängen liksom?
Kan tänka mig att det är några ”drömmare” som gör så. Som så gärna vill, men inte kan (föräldrar säger nej, ekonomin finns inte). Men vipps har de skickat ett meddelande.Haft flera sådana på våra ponnyer. Skriver och berättar en hel roman om sig själva. Avslutar med frågan Finns den kvar? Jag svarar att jo, ponnyn finns kvar. Väntar mig att man hör av sig i alla fall, men knäpptyst. Vad är poängen liksom?
Jag håller med, har mött det en hel del. En som svarade på vår annons hade provridit 75 ponnyer under några års tid men inte hittat rätt, de fick inte provrida kan jag säga för troligen duger inte min ponny heller i så fall... Många vill ha den där helt perfekta ponnyn till ungen hävdar de, och så kommer de aldrig till skott.Jag upplever att vissa har som hobby att svara på diverse annonser, har sett det även bland levande djur där folk gång på gång lägger in sökesannonser eller svarar i kommentarsfälten på Facebook.
Jag menar så svårt att få tag i ridtravare eller en familjehund är det inte, åtminstone inte så att det tar månader eller till och med år att hitta en om man är seriös i sitt letande.
Det märkliga i kråksången är att det för det mesta är vuxna. Men ja, det är säkert drömmare som du säger.Kan tänka mig att det är några ”drömmare” som gör så. Som så gärna vill, men inte kan (föräldrar säger nej, ekonomin finns inte). Men vipps har de skickat ett meddelande.
Jepp. Var samma när jag skulle sälja häst förre året.Det märkliga i kråksången är att det för det mesta är vuxna. Men ja, det är säkert drömmare som du säger.
Dödsskräcken när man nu måste träffa... spekulanter!Läst idag: "Sitter och skriver denna annons med hjärtat i halsgropen."
Käraste lilla hästen skall säljas.
Men jag undrar när gråten i halsen blev hjärtat i halsgropen?
![]()
För minst tio år sedan var det en kvinna som svarade på annonser om unghästar och ville att säljaren skulle ha kvar hästen på egen bekostnad fram tills den var tre. Först när hästen var tre skulle hon betala hästen men innan dess ville hon inte betala någonting.Jepp. Var samma när jag skulle sälja häst förre året.vuxna. Ena ville köpa hästen efter 6 månader. Och jag bara skall ni ha den får ni köpa nu och betala för stallplats under tiden... tror att jag skulle vilje hålla på en häst I 6 månader och betala rör den under tiden. Det var inget föl utan vuxen häst. Folk är fan inte kloka
Och då betala samma pris den var utannonserad för vid det tillfället?För minst tio år sedan var det en kvinna som svarade på annonser om unghästar och ville att säljaren skulle ha kvar hästen på egen bekostnad fram tills den var tre. Först när hästen var tre skulle hon betala hästen men innan dess ville hon inte betala någonting.
Men why? Fattar dom inte att det kommer fram?När jag letade häst var det en som hade ute en vad som beskrevs som drömhäst på annons, allt kunde man göra med den, prisklass över 200-tusen, fanns filmer men de var mestadels från ryggen tagna eller visade olika vardagscenarior i hur snäll hästen var, och ett Instagramkonto för hästen, men när jag frågade efter filmer som faktiskt visade rörelserna i Msv A som den skulle vara utbildad till, samt film där den hoppa bana på den nivån den sades göra, innan jag bokade resa att åka och träffa hästen, blev det ursäkter och försening… och sen försvann insta-kontot som var dedikerat till hästen och inget mer hördes. Det finns säljare med luftslott också![]()
Såg den här bilden på Instagram. De som äger ponnyn utbildar och säljer dyra welshponnysar i NL som jag förstått det. Denna är tillsalu.
För mig skriker bilden FÅNG! Galet tjock ponny med fet nacke på frostgräs
Visa bifogad fil 160659
Fy sjutton jag tycker det ser ut som en tjock shettisHar ni sett hur gemene showponny/cob ser ut i UK?Samma andas barn. Får fångest bara av att kolla på den.
Edit: Sitter och äter middag med min (väldigt ohästiga) man, och han såg bilden i ögonvrån. Hans reaktion: Häst. Tjock häst.