Annonsera mera VII

Alla har det inte helt enkelt inte så enkelt med det skrivna, svenska språket.

Förövrigt svarade jag nyligen på en illa skriven annons, men det visade sig vara en fantastisk människa och vi fick hämta en ännu mer fantastisk misse 🥰
Åhhh så fint!!!
Alla har det inte helt enkelt inte så enkelt med det skrivna, svenska språket.

Förövrigt svarade jag nyligen på en illa skriven annons, men det visade sig vara en fantastisk människa och vi fick hämta en ännu mer fantastisk misse 🥰
Nej det är ju sant, men vet man att man har svårt med språket kanske man kan be om hjälp att korrigeringsläsa?

Om jag letar efter något specifikt och hittar två annonser varav den ena är välskriven och den andra inte så väljer jag i första hand den välskrivna. Men det är jag det.

(Samtidigt får jag OFTA korrigera i mina egna annonser då jag har för bråttom och inte läser igenom en extra gång innan jag skickar...😁🙈)

Läste en annons på en jättefin häst där det stod att den var prissänkt med 100000 (kostade nu 90 eller 95000) pga att man sett en liten fläck på strålbenet på röntgen. Återvände sedan till den annonsen och då var i dom om röntgenfyndet borta. Undrar varför?

Läste en annons på en jättefin häst där det stod att den var prissänkt med 100000 (kostade nu 90 eller 95000) pga att man sett en liten fläck på strålbenet på röntgen. Återvände sedan till den annonsen och då var i dom om röntgenfyndet borta. Undrar varför?
Stod det inget om att den var prissänkt längre eller att det fanns fynd alltså?

De kanske bestämde sig för att ge info vid kontakt istället? Behöver ju inte vara ngt fuffens.

Det är två olika annonser, ena hästen är 7 och den andra 5. Halvsystrar. Extremt lika dock.

Påminner mig om åren som rektor. Läraren var utarbetad och facket krävde åtgärder.

Men så kom sommarskola med möjlighet till kvalificerad övertid.

Då erbjöd sig läraren att jobba.
:idea:

Helt ärligt så är arbetet man utför på lovskola väsenskiljt från det dagliga arbetet i klassrummet. Iaf för mig är det inte alls lika tärande utan tillför istället en massa energi iom att man får sitta med en eller ett fåtal elever och hjälpa klart.

Helt ärligt så är arbetet man utför på lovskola väsenskiljt från det dagliga arbetet i klassrummet. Iaf för mig är det inte alls lika tärande utan tillför istället en massa energi iom att man får sitta med en eller ett fåtal elever och hjälpa klart.
Det har du rätt i, det tänkte jag inte på. Det är lite sorgligt att lärare inte får den möjligheten i den "vanliga" undervisningen. Det drabbar ju eleverna i slutändan också.

Jag fick upp reklam om en film. Inte hästrelaterad dock, men är det bara jag eller är den manliga huvudskådisen ruskigt lik en viss dansk dressyrryttare? 😳
Jag blev i alla fall inte alls sugen på att se filmen 😆

IMG_9175.webp

Alltså vad är det med vissa folk som skall köpa grejor. En tjej på Hästnät skickar FLERA Meddelande med "finns varan kvar?" när jag inte svarat. Sen svarar jag "den finns kvar". Sen tystnad 😂 hon har läst meddelandet med. Alltså bara vad....

Eller en som försöker pruta på en annan sak jag har till salu. Säger att det inte är intressant. Sen frågar hon vad är minsta priset. Jag "priset jag satt till i annonsen". Har haft en del intresse och varan är i nyskick och satt till under halva inköpspriset. Folk :meh:

Alltså vad är det med vissa folk som skall köpa grejor. En tjej på Hästnät skickar FLERA Meddelande med "finns varan kvar?" när jag inte svarat. Sen svarar jag "den finns kvar". Sen tystnad 😂 hon har läst meddelandet med. Alltså bara vad....

Eller en som försöker pruta på en annan sak jag har till salu. Säger att det inte är intressant. Sen frågar hon vad är minsta priset. Jag "priset jag satt till i annonsen". Har haft en del intresse och varan är i nyskick och satt till under halva inköpspriset. Folk :meh:
Det där är fruktansvärt irriterande.
Säljare är inte heller alltid så roliga.
Jag kom överens om pris med en säljare, men när jag skulle betala varan hade hon höjt priset och sa att hon inte säljer för lägre.
Köpte en ny likadan vara istället för samma pris som säljaren ville ha.

Ja jag blir också galen när jag ska sälja saker. Finns så mkt idioter😅

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 589
Senast: WildHorse
·
Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
912
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
615
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
531
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar
  • Dressyrsnack nummer 18