Annonsera mera VII

Vilket klipp! Hästtransport och en sadelmakare som dessutom kan bära tungt för 12000kr 😁

IMG_7241.webp

Visa bifogad fil 157132
Första gången jag såg detta spännande träns!
Alltså, jag brukar inte reagera på alla konstiga ”nymodigheter”, men det här?

Vad är ”syftet” med denna typ av nosgrimma?

I mina ögon ser det ut som att remen ovanför bettet är alldeles för kort och lyfter upp bettet på ett sätt som varken ser rätt, eller bekvämt ut.

Den hindrar ju i alla fall inte hästen från att gapa (alltid något), men jag ser inte att den har något syfte alls.

Bättre att rida utan … nu är det ju även tillåtet att tävla utan.

Annars hade ju ett syfte kunnat vara att ha en nosgrimma som ser ut som en nosgrimma, men som inte inverkar som en ”vanliga” nosgrimmor.

I mina ögon ser det ut som att remen ovanför bettet är alldeles för kort och lyfter upp bettet på ett sätt som varken ser rätt, eller bekvämt ut.

Den hindrar ju i alla fall inte hästen från att gapa (alltid något), men jag ser inte att den har något syfte alls.

Annars hade ju ett syfte kunnat vara att ha en nosgrimma som ser ut som en nosgrimma, men som inte inverkar som en ”vanliga” nosgrimmor.
Funderar på om grejen är typ att trycket för tygeln ska ta även i nosgrimman och inte bara better? Men det ser ju sjukt obekvämt ut när det är spänt såhär.

Syftet är att fördela trycket på både nos och bett, ja. Sen ser det inte rätt spänt ut där.

Googla på bettlyftare så finns mer info om vad tanken är.

Min häst som inte är riktigt till freds med bett blir nöjdare med bettlyftare. Sen får man inte tävla islandshäst med det. Tvivlar på att TR godkänner det för tävling med stor häst heller.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
361
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama