Annonsera mera VII

Jag tycker det ser så väldigt oskönt ut med ringarna som är på sådana mexikanska/pullarnosgrimmor. Ringarna ligger ju an där det är väldigt tunn hud och ofta mot kindbenet. Samma med spännena under käken, de ligger ofta mot benet har jag sett genom åren.
Skulle jag behöva en sådan nosgrimma av någon anledning skulle jag välja de modeller som är utan ringar och har bra vaddering vid spännet på undersidan.

IMG_5187.webp

Inte en ensam specifik annons, men en fundering som dök upp när jag satt och bläddrade annonser för ridskolans räkning är hur folk egentligen väljer ut filmer till sina annonser. Jag har nu tex. sett en film på en grupp hästar&ryttare som travar förbi på en väg. Ej klarlagt vilken av hästarna som annonsen handlade om, om den hästen nu ens var med i gruppen? Det fanns en stillbild på hästen, och jag fick inte dess utseende att matcha någon av pållarna på filmklippet...

En annan film föreställer en ponny som står vid en höhäck och kliar sig på sidan med tänderna. Utmanande att få en uppfattning om ponnyns fason i den positionen!

Ridfilmer tagna på långt avstånd där man möjligtvis kan få en skymt av ekipaget när de passerar närmsta kortsidan (okej, reserverar mig för att det kanske är jag som är för oteknisk och inte fixar att zooma in). Variant på temat: en ponny som filmats ovanifrån, från ridhusläktaren. Filmen avslutas innan ponnyn kommit bort från väggen.

En häst beskrivs som en riktig klippa som är stabil och framåt. På filmen: till synes ovillig häst kickar mot skänkeln och försvinner ur bild med vad som ser ut som ett bocksprång.

En ponny beskrivs bland annat med formuleringen "lätt att stanna". Annonsens enda filmklipp visar en ponny i klunsig galopp med ett barn som hänger bakåtlutat och drar i tyglarna för kung och fosterland. Oklart om avsikten var att visa upp hur lätt ponnyn var att stanna?

Ja kära nån, ibland vet man inte om man ska skratta eller gråta! 😄

Jag kanske är petig nu men… om man ska marknadsföra sitt (rätt dyra) täcke, kan man inte lägga på det rakt på hästen då så det inte hänger ner på baksidan?
Och ha en bättre bakgrundsfärg för det beigea över manken flyter ihop med bakgrunden

Jag stör mig också på att grimman ser så stel ut att den sticker upp ovanför nosryggen

Alltså hur är det ens Möjligt att skriva på det viset med alla rättstavningsprogram? Jag skulle vara tvungen att anstränga mig och rätta "tillbaka" när autokorrekt ville rätta mig.
Ja jag blev imponerad, okej om man har en eller ett par särskrivningar, sånt händer lätt om man som jag är dålig på att kontrollera innan man skickar, men här var det väl bara ett ord (kattungar) som inte var särskrivet av alla ord som skulle varit sammansatta...

Alltså hur är det ens Möjligt att skriva på det viset med alla rättstavningsprogram? Jag skulle vara tvungen att anstränga mig och rätta "tillbaka" när autokorrekt ville rätta mig.

Ja jag blev imponerad, okej om man har en eller ett par särskrivningar, sånt händer lätt om man som jag är dålig på att kontrollera innan man skickar, men här var det väl bara ett ord (kattungar) som inte var särskrivet av alla ord som skulle varit sammansatta...

Alla har det inte helt enkelt inte så enkelt med det skrivna, svenska språket.

Förövrigt svarade jag nyligen på en illa skriven annons, men det visade sig vara en fantastisk människa och vi fick hämta en ännu mer fantastisk misse 🥰

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
604
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
479
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka