Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det värsta med den meningen är att man tror allt xx-blod är densamma och giter inte rns skriva ut stammenDet här med kommatering... hur kan det vara så svårt att läsa meningen högt för sig själv?
"Ett mindre vackert sto efter xx.... säljes tillsammans med sitt föl"
Xx skrev jag för att inte avslöja allt i annonsen. Originaltexten var ett namn angivet.Jag tycker det värsta med den meningen är att man tror allt xx-blod är densamma och giter inte rns skriva ut stammen
Kanske för att visa att han inte är klapphingst?En bekant har annons på sin unghingst som är till salu. Fina bilder och fin häst, så jag bläddrar igenom bilderna. Tills det kommer en bild på något svart knöligt som jag inte fattar vad är. Innan jag inser att hon fotat skrevet på hästen. Varför? För att bevisa att det är en hingst och att han har kulorna kvar?
WtfEn bekant har annons på sin unghingst som är till salu. Fina bilder och fin häst, så jag bläddrar igenom bilderna. Tills det kommer en bild på något svart knöligt som jag inte fattar vad är. Innan jag inser att hon fotat skrevet på hästen. Varför? För att bevisa att det är en hingst och att han har kulorna kvar?
Har alltid velat ha en okomplicerad val. Undra om den får plats i hästarnas badkar?Är en som förmedlar en okomplicerad val nu. Borde vara viktbärande iaf
Den såg ut att vara lite stor för det tyvärr, den måste ju kunna röra sig i alla gångarter (simstilar?) med. Hoppas att den är lätt att fånga så att man inte behöver en stor håv också...Har alltid velat ha en okomplicerad val. Undra om den får plats i hästarnas badkar?
Jag tror det är ett större problem att Lst kommer agera då man nog inte får ha valar i fångenskap utan specialtillstånd.Den såg ut att vara lite stor för det tyvärr, den måste ju kunna röra sig i alla gångarter (simstilar?) med. Hoppas att den är lätt att fånga så att man inte behöver en stor håv också...
DetaljerJag tror det är ett större problem att Lst kommer agera då man nog inte får ha valar i fångenskap utan specialtillstånd.
Hur får man hit den? Simmandes över Östersjön eller i en container med vatten?Detaljer
Den här var dock inte i Sverige, kanske är tillåtet att ha valar i fångenskap i vissa länder? Dock tveksam till det och ffa hur lämpligt det är.
Hur får man hit den? Simmandes över Östersjön eller i en container med vatten?
Bogsering med rep efter båt, sen får den nog flyttas över till nån special tank på land.Hur får man hit den? Simmandes över Östersjön eller i en container med vatten?
Tror container är smidigare, den var inte jättestor. Tror den var 160-någonting (stod att det var höjden men det var rimligtvis längden) så den går nog i en vanlig container. Den var på Irland nu så det blir nog lite långt att simma (för ägarens skull). @TheRedLightning tanke om bogsering skulle nog kunna funka också.Hur får man hit den? Simmandes över Östersjön eller i en container med vatten?
Verkligen! Dom är nog vana med val-transportTror container är smidigare, den var inte jättestor. Tror den var 160-någonting (stod att det var höjden men det var rimligtvis längden) så den går nog i en vanlig container. Den var på Irland nu så det blir nog lite långt att simma (för ägarens skull). @TheRedLightnings tanke om bogsering skulle nog kunna funka också.
Men det stod att säljaren kunde hjälpa till med transport, det är nog det enklaste.
Alltså det finns en instruktionsfilm, om hur man transporterar valar (knöl) genom både tid och rum.
Här https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Humpback_whale finns en bild på valarna i transporttanken, ombord på rymdskeppet Enterprise.
(Star Trek, The voyage home 1986 https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek_IV:_The_Voyage_Home)
Är filmen kanske för gammal? Duger inte instruktionerna för transport och hantering idag?