Annonsera mera VII

En bekant har annons på sin unghingst som är till salu. Fina bilder och fin häst, så jag bläddrar igenom bilderna. Tills det kommer en bild på något svart knöligt som jag inte fattar vad är. Innan jag inser att hon fotat skrevet på hästen. O_o Varför? För att bevisa att det är en hingst och att han har kulorna kvar? :confused::laugh:

En bekant har annons på sin unghingst som är till salu. Fina bilder och fin häst, så jag bläddrar igenom bilderna. Tills det kommer en bild på något svart knöligt som jag inte fattar vad är. Innan jag inser att hon fotat skrevet på hästen. O_o Varför? För att bevisa att det är en hingst och att han har kulorna kvar? :confused::laugh:
Kanske för att visa att han inte är klapphingst?☺️

Wtf 😂😂

Hur får man hit den? Simmandes över Östersjön eller i en container med vatten? 🤔
Tror container är smidigare, den var inte jättestor. Tror den var 160-någonting (stod att det var höjden men det var rimligtvis längden) så den går nog i en vanlig container. Den var på Irland nu så det blir nog lite långt att simma (för ägarens skull). @TheRedLightning tanke om bogsering skulle nog kunna funka också.
Men det stod att säljaren kunde hjälpa till med transport, det är nog det enklaste.

Senast ändrad:
Tror container är smidigare, den var inte jättestor. Tror den var 160-någonting (stod att det var höjden men det var rimligtvis längden) så den går nog i en vanlig container. Den var på Irland nu så det blir nog lite långt att simma (för ägarens skull). @TheRedLightnings tanke om bogsering skulle nog kunna funka också.
Men det stod att säljaren kunde hjälpa till med transport, det är nog det enklaste.
Verkligen! Dom är nog vana med val-transport 🐳

Alltså det finns en instruktionsfilm, om hur man transporterar valar (knöl) genom både tid och rum.

Här https://memory-alpha.fandom.com/wiki/Humpback_whale finns en bild på valarna i transporttanken, ombord på rymdskeppet Enterprise.

(Star Trek, The voyage home 1986 https://en.wikipedia.org/wiki/Star_Trek_IV:_The_Voyage_Home)

Är filmen kanske för gammal? Duger inte instruktionerna för transport och hantering idag?

Bästa Star Trek filmen! Totally relevant och funkar garanterat :up::up:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
400
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama