Annonsera mera VII

Beskrivningen ovan låter som ett hoppstall jag jag följer på sociala medier, med en pytteliten ägare/beridare, undrar om det kan vara samma stall.

Jag känner ju inte dem men tycker kanske inte det är så märkvärdigt om man ska gå med vinst i ett företag att ha försäljningsstrategier/behöva sänka pris och sälja snabbt för att ta in nya hästar och nå målen med x nummer sålda hästar per år. Jag skulle kunna tänka mig att köpa därifrån… nu kanske det inte är samma stall men hur var din erfarenhet att köpa därifrån?
Jag vet inte om det är samma ställe, inget uttalat hoppstall iallafall. De har inte så många hästar åt gången, men om de har stått länge brukar det komma en prissänkning för att de behöver platsen. Det fylls ju på regelbundet med nya hästar (importer). Hon som säljer är väldigt trevlig och svarar snabbt på meddelanden/telefonsamtal. Men hon vet inte så mycket om försäljningshästarnas bakgrund, eller så berättar hon inte allt.

Jag gjorde alla fel när jag köpte, så jag vet inte om du är så mycket hjälpt av min erfarenhet. Jag ringde egentligen på en annan häst, men efter lite prat om den konstaterade vi att det var fel häst för mig och då frågade jag lite mer om häst nummer två (som var den jag köpte) och då lät det som om den skulle vara perfekt för mig, så jag bokade tid för provridning. Hon ville att jag skulle höra av mig typ en halvtimme innan jag kom och det gjorde jag. De två hästarna stod inne i stallet när vi kom (ridskolan skulle också provrida en häst) och vi fick göra i ordning dem och leda ut på ridbanan för provridning. Jag gillade ju Fjanto, men kunde/ville inte rida på alltför hårt för ridbanan var ganska frusen och lite knagglig, så jag tog det lugnt, testade lite saker och hoppade några små kryss. Jag avslutade när jag var nöjd och stod kvar tills den andra hästen var klar (hon red lite längre och hoppade lite mer än vad jag hade gjort). Han var lite seg, lite svår att fatta höger galopp så jag fick låna ett spö. Han taggade till lite efter krysshindret, men han var inte svår eller stark eller så. Och han reagerade inte på någonting på eller brevid ridbanan. Efteråt talade jag om att jag var nöjd och ville köpa hästen, så jag betalade handpenningen och vi gjorde upp om när/hur han skulle hämtas/levereras. Jag kikade igenom passet och besiktningsprotokollet (han var u.a bara någon dag innan, så jag gjorde ingen egen besiktning). Inga problem med resterande affär, han levererades, jag betalade. Men sedan när han började vara problematisk ville hon inte ta tillbaka eller byta, främst pga platsbrist. Detta gällde även hästen som ridskolan köpte.

Här kan man få möjlighet att betala för att utbilda någon annans häst, hästen ifråga är bara riden 1,5 månad och mest skrittad så man får tänka att man antingen bara vill skritta och mysa och pyssla eller tänka att man vill utbilda. 4000 kr/ månad eller 10 000 för 3 månader.

Här kan man få möjlighet att betala för att utbilda någon annans häst, hästen ifråga är bara riden 1,5 månad och mest skrittad så man får tänka att man antingen bara vill skritta och mysa och pyssla eller tänka att man vill utbilda. 4000 kr/ månad eller 10 000 för 3 månader.
Va? 😂😂 Reagerar på summorna, vad är det som kostar? 🙈 står den i Stockholms innerstad eller ska den typ hyras ut? 😅

Hyras ut. Skulle aldrig i livet hyra ut en häst som ridits i 1,5 månad till någon för skritt och mys, eller ännu värre utbildning. Vill jag utbilda min häst betalar jag en lämplig och erfaren person för detta.
Som @Ketrawzc var inne på- någon som försöker sig på en chansning att tjäna pengar på halvdesperata, hästlösa människor?

Men för annonsörens skull får vi väl hoppas på att det tilltänkta klientelet inte vet vad en 4H-gård är, eller det faktum att om du åker en sväng i Skåne så kommer du antagligen få syn på mängder av hästar att vila ögonen på (om du klarar sig utan mys och skritt och vill spara 10k vill säga)

Sådana annonser kollar jag aldrig på. För mig säger det mer om säljaren än köparen.
Mig med.

Jag köpte en häst en gång, och frågade säljaren om den hade haft andra intressenter tidigare, eftersom hästen varit till salu ett tag.

Jo, svarade säljaren. Det var någon som ville köpa, men de var oseriösa, så jag drog tillbaka annonsen och annonserade igen.

Jag kunde inte låta bli att bli lite nyfiken, så jag frågade vari det oseriösa bestod i?

Då fick jag ett mycket luddigt och oklart svar.

Senare visade det sig att säljaren nog inte var så himla seriös själv, och det blev krångligt i affären.

Så, ja, "oseriösa köpare" betyder för mig att man som säljare är rätt knepig också.

Mig med.

Jag köpte en häst en gång, och frågade säljaren om den hade haft andra intressenter tidigare, eftersom hästen varit till salu ett tag.

Jo, svarade säljaren. Det var någon som ville köpa, men de var oseriösa, så jag drog tillbaka annonsen och annonserade igen.

Jag kunde inte låta bli att bli lite nyfiken, så jag frågade vari det oseriösa bestod i?

Då fick jag ett mycket luddigt och oklart svar.

Senare visade det sig att säljaren nog inte var så himla seriös själv, och det blev krångligt i affären.

Så, ja, "oseriösa köpare" betyder för mig att man som säljare är rätt knepig också.

Har fått som svar att köpare dragit sig ur men de har man ju rätt att göra, betyder ju inte att man är oseriös.
De säljare har även varit väldigt på, de behöver platsen, de är SÅ många andra som vill köpa mm mm

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
743
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
600
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
398
Senast: sweep
·
Gnägg Har en värmebalja från willab, har funkat prickfritt och vattnet har hållit sig isfritt vid längre temperaturer än det står att den ska...
Svar
4
· Visningar
364
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama