Beror väl på vad ponnyns värde beräknas vara utan detta problem?Förlåt men... 48000 kr för en projektponny? Importerad Rumänien och verkar ha blivit rädd för folk vid uppsittning. Jag hade inte gett 25000 kr för en sån...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror väl på vad ponnyns värde beräknas vara utan detta problem?Förlåt men... 48000 kr för en projektponny? Importerad Rumänien och verkar ha blivit rädd för folk vid uppsittning. Jag hade inte gett 25000 kr för en sån...
Jag fick det hotet när min nuvarande häst inte gick igenom besiktningen. Och det slutade ju med att jag köpte hästen.Ytterligare ngn som ”hotar” med avlivning om ingen kan ta hennes katter. Blir så irriterad på sånt.
Det finns en till travare som legat ute länge som tydligen är ett dressyrämne, pga gammal senskada. Priset har sjunkit några gånger.Varför fortsätter man envist att annonsera sin omskolade (?) travare som hopphäst alternativt fälttävlanshäst för "satsande ryttare"? Hästen verkar jättego och säljaren också, så menar inte att vara taskig. Men om jag inte ser fel på diverse filmer travar pållen emellanåt bak i galoppen, och om den ligger på 90 cm vid fem års ålder är det kanske inte nästa Jappeloup, utan helt enkelt en genomtrevlig skogsmullehäst?
För att folk saknar självinsiktVarför fortsätter man envist att annonsera sin omskolade (?) travare som hopphäst alternativt fälttävlanshäst för "satsande ryttare"? Hästen verkar jättego och säljaren också, så menar inte att vara taskig. Men om jag inte ser fel på diverse filmer travar pållen emellanåt bak i galoppen, och om den ligger på 90 cm vid fem års ålder är det kanske inte nästa Jappeloup, utan helt enkelt en genomtrevlig skogsmullehäst?
Sådana annonser kollar jag aldrig på. För mig säger det mer om säljaren än köparen.Det verkar komma många annonser på temat "åter till salu pga oseriös köpare". Trist utveckling!
Det är nog exakt det det betyderSåg en annons med texten "prissänkt pga jag behöver platsen" och sen ser jag ortsnamnet, har sett det ortsnamnet tidigare och det är någon typ av försäljningsstall då det även står att man ska ha ekonomi till hästen, har sett flera annonser från det stället tidigare, detta var dock första gången jag såg texten prissänkt och på nått sätt kändes den texten fel i sammanhanget.
För mig lät det lite som att "vi behöver sälja hästen så vi kan ta in en ny och sälja" typ.
Ja... jag blir lite mindre sugen på att köpa av privatperson, det blir så mycket energi som går åt att läsa mellan raderna och människokännedom och allt möjligt annat som inte ens har med upplevelsen av hästen att göra. Hellre då förbundsansluten uppfödare (heter kanske inte så här men ni förstår ), välrenommerad beridare/försäljningsstall eller direkt på förbundsauktion i 'hemlandet'. I den mån plånboken tillåter köper jag mig gärna fri från lite huvudvärk.För att folk saknar självinsikt
Det slår heller aldrig fel att hästar som annonseras ut som toppämne knappt har kravlat sig över en meter felfritt...
...säger hon och byter direkt flik till Hästnet igenJa... jag blir lite mindre sugen på att köpa av privatperson, det blir så mycket energi som går åt att läsa mellan raderna och människokännedom och allt möjligt annat som inte ens har med upplevelsen av hästen att göra. Hellre då förbundsansluten uppfödare (heter kanske inte så här men ni förstår ), välrenommerad beridare/försäljningsstall eller direkt på förbundsauktion i 'hemlandet'. I den mån plånboken tillåter köper jag mig gärna fri från lite huvudvärk.
Ser ju inte ut att vara någon toppteknik direkt, ens för att vara travare. Verkar inte heller som att den hoppar banor på nittio utan möjligtvis är något den hoppat någon gång. Säkert en trevlig häst och så, men ser inte direkt ut som en lovande tävlingshäst. Just den verkar ju dock ha tölten så det kan ju bli en extra trevlig hobbyhäst på lägre nivå.Varför fortsätter man envist att annonsera sin omskolade (?) travare som hopphäst alternativt fälttävlanshäst för "satsande ryttare"? Hästen verkar jättego och säljaren också, så menar inte att vara taskig. Men om jag inte ser fel på diverse filmer travar pållen emellanåt bak i galoppen, och om den ligger på 90 cm vid fem års ålder är det kanske inte nästa Jappeloup, utan helt enkelt en genomtrevlig skogsmullehäst?
Ahhhh, är det töltar den gör?! Hoppades att någon mer skulle kolla på filmen och ge sin åsikt, jag kollade på den om och om igen och pausade emellanåt Tyckte det såg töltigt ut i en stillbild men tänkte inte på att vissa travare ju faktiskt har tölt (väl?). Kan som framgår inget alls om travare Verkar vara en väldigt sympatisk liten kille, men nog är det större chans att han hamnar i ett hem som uppskattar honom för den han är om man annonserar ut honom som sådan.Ser ju inte ut att vara någon toppteknik direkt, ens för att vara travare. Verkar inte heller som att den hoppar banor på nittio utan möjligtvis är något den hoppat någon gång. Säkert en trevlig häst och så, men ser inte direkt ut som en lovande tävlingshäst. Just den verkar ju dock ha tölten så det kan ju bli en extra trevlig hobbyhäst på lägre nivå.
Likadant med folk som i annonser (typ 95% travare) som verkar tycka att det är en merit att hästen klarat 100cm löshoppning...
Mm förstår, dock trist att kanske rata sin drömhäst pga ägaren. Det är ju inte ägaren man köper :-)Ja... jag blir lite mindre sugen på att köpa av privatperson, det blir så mycket energi som går åt att läsa mellan raderna och människokännedom och allt möjligt annat som inte ens har med upplevelsen av hästen att göra. Hellre då förbundsansluten uppfödare (heter kanske inte så här men ni förstår ), välrenommerad beridare/försäljningsstall eller direkt på förbundsauktion i 'hemlandet'. I den mån plånboken tillåter köper jag mig gärna fri från lite huvudvärk.
Tror det är tölt, det eller grisepass men många har ju faktiskt tölt så jag gissade på det. Är från de amerikanska linjerna det kommer (de tävlar ju i passlöp där) även om det finns hos vissa franska också, har inte koll på stammen hos dennaAhhhh, är det töltar den gör?! Hoppades att någon mer skulle kolla på filmen och ge sin åsikt, jag kollade på den om och om igen och pausade emellanåt Tyckte det såg töltigt ut i en stillbild men tänkte inte på att vissa travare ju faktiskt har tölt (väl?). Kan som framgår inget alls om travare Verkar vara en väldigt sympatisk liten kille, men nog är det större chans att han hamnar i ett hem som uppskattar honom för den han är om man annonserar ut honom som sådan.
Tror det var där jag köpte Fjanto.Såg en annons med texten "prissänkt pga jag behöver platsen" och sen ser jag ortsnamnet, har sett det ortsnamnet tidigare och det är någon typ av försäljningsstall då det även står att man ska ha ekonomi till hästen, har sett flera annonser från det stället tidigare, detta var dock första gången jag såg texten prissänkt och på nått sätt kändes den texten fel i sammanhanget.
För mig lät det lite som att "vi behöver sälja hästen så vi kan ta in en ny och sälja" typ.
Beskrivningen ovan låter som ett hoppstall jag jag följer på sociala medier, med en pytteliten ägare/beridare, undrar om det kan vara samma stall.Tror det var där jag köpte Fjanto.
Ahhhh, är det töltar den gör?! Hoppades att någon mer skulle kolla på filmen och ge sin åsikt, jag kollade på den om och om igen och pausade emellanåt Tyckte det såg töltigt ut i en stillbild men tänkte inte på att vissa travare ju faktiskt har tölt (väl?). Kan som framgår inget alls om travare Verkar vara en väldigt sympatisk liten kille, men nog är det större chans att han hamnar i ett hem som uppskattar honom för den han är om man annonserar ut honom som sådan.
Det finns en film på instagram där den töltarJag ser bara en film än så länge på HästNet och där töltar den inte. Däremot har den en ganska fyrtaktig galopp. Men kan hända jag tittar på fel film. Den fyrtaktiga galoppen kan dock peka på att den har vad man ibland lite slarvigt kallar för "passgenen", dvs. anlag för det laterala rörelsemönstret (CA eller AA) och möjligen då är fyr- eller femgångare.
För att säga någonting on topic så håller jag med dig. Ser ut som en go häst och kanske borde utannonseras som en sådan snarare än ett stjärnämne.
Jag tittade där också, men hittade den inte. Men orkade inte scrolla så långt heller.Det finns en film på instagram där den töltar
Såklart de kan behöva sänka priser osv, var mer själva formuleringen på själva meningen jag reagerade på.Beskrivningen ovan låter som ett hoppstall jag jag följer på sociala medier, med en pytteliten ägare/beridare, undrar om det kan vara samma stall.
Jag känner ju inte dem men tycker kanske inte det är så märkvärdigt om man ska gå med vinst i ett företag att ha försäljningsstrategier/behöva sänka pris och sälja snabbt för att ta in nya hästar och nå målen med x nummer sålda hästar per år. Jag skulle kunna tänka mig att köpa därifrån… nu kanske det inte är samma stall men hur var din erfarenhet att köpa därifrån?