Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det här var ett welsh partbred-sto, 17 år och tidigare tävlad en hel del utan problem..Det är en connemara va? Dom verkar skrivit om annonsen för häromdagen stod det att den hade tävlat med deras 11-åriga dotter men att dom nu säljer eftersom den ärr lite sprallig och brallar en del. Sen stod det att de inte kommer låta någon under 18 år provrida. Lät som att den nog var lite mer än bara lite sprallig om de inte ens vågar låta barn rida på den längre.
Edit: ser nu att det inte är samma häst eftersom den jag syftar på visst var en valack.
Nån som är sugen på att köpa ett halvblodssto med senskada? Borde troligtvis hålla åtminstone som promenadhäst/skogsmulle. Eller avla fram föl med häftiga färger, stoet i fråga är en helt vanlig brun men pappan är minsann skäck och mamman black!
Här är det nån som inte har koll på färgavel.. alternativt försöker få ut mer pengar ur sin skadade häst, för dyr var den också.
En annons om medryttare sökes till mindre ponny (B/C enligt bilderna). Pris meddelas/diskuteras efter provridning. Låter lite cyniskt tycker jag. Diskutera priset med föräldern efter att barnet redan förälskat sig i ponnyn.
Ett 11-årigt sto. Helt frisk förutom "känslig mot knott" men som sagt, enligt ägaren helt frisk för övrigt. Inte utbildad och lite riden men en trygg, säker häst som kan vara ensam i hagen och stall och är väldigt okomplicerad. Säljes som sällskap. Priset 3000:-
Det känns ju tragiskt att sälja en så ung häst som sällskap. Nog för att knottöverkänsligheten är ett problem. Men för mig blir det lite snett. Om man vill ha en sällskapshäst så är ju inte eksem något man vill ha att göra med. Är det för övrigt en frisk häst som går att motionera och utbilda så kanske man tänker annorlunda och kan tänka sig obekvämligheten.
Den dök upp i facebookflödet och jag hittar den inte igen. Men med tanke på att man egentligen inte ens får sälja djur via facebook så tror jag inte att det hjälper så mycket, tyvärr.När jag har sett såna annonser har jag anmält dem för att de innehåller falsk information.
Den dök upp i facebookflödet och jag hittar den inte igen. Men med tanke på att man egentligen inte ens får sälja djur via facebook så tror jag inte att det hjälper så mycket, tyvärr.
Men visst kändes den lite sådär..
Det är bara bra tycker jag!Jag har bara sett dem på typ Hästnet och där kan man ju anmäla annonser. De har i a f försvunnit strax efter min anmälan.
Jag har sett en annons på en 2½-årig fjordvalack.
Ser ut att vara en helt OK häst, (o)utbildad efter åldern.
Och nog för att jag tycker att fjordingar har varit för låga för vad man får, men att begära 50.000kr för en oinkörd och (självklart) oinriden 2½-åring är allt saftigt.
oj då!Nu är priset 15000... tror det börjar bli bråttom att få den såld
Tror jag såg samma, jag tyckte bara att det kändes sorgligt.27 årig shettis som påstås aldrig varit sjuk eller skadad men har eksem, till salu eller bortskänkes. Den beskrivs vara pigg som en 10 åring men jag vet inte... Åldern sägs bara vara en siffra men jag tycker det bär emot att så pass gamla hästar ska få flytta. Den är säkert pigg för sin ålder men ja..För mig känns det lite som att ägarna inte vill ta sitt ansvar när det ev närmar sig att hästen kanske behöver tas bort pga ålder eller annat när man försöker sälja så pass gamla hästar.
Tror jag såg samma, jag tyckte bara att det kändes sorgligt.
Inte hästar men jag tyckte att denna var lite rolig. "Någon som säljer gerbiler/ökenråttor?" och får svaret "Vi har kanin ungar"