Kunde inte låta bli att kolla på blocketannonser...
"Jag sänker priset då det börjar bli ont om plats." (bordercollie/husky/laika)
och sedan...
"Tax valparna - bästa present till Jul!"
Vad ska man med en vallhund/draghund/jakthundskorsning till?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kunde inte låta bli att kolla på blocketannonser...
"Jag sänker priset då det börjar bli ont om plats." (bordercollie/husky/laika)
och sedan...
"Tax valparna - bästa present till Jul!"
Klappa på i soffanVad ska man med en vallhund/draghund/jakthundskorsning till?
Vilken soffa?Klappa på i soffan
Jag har fått hjärnsläpp då det är mycket länge sedan jag kollade hunddata, men har man inte iaf tidigare fått tillgång till MH där?
Tack, missade det pga all utställning mm.Jo det ska finnas inlagt under tävling. Fast inte med lika mycket information som på Avelsdata.
Den dom tror att hunden kommer trivas iVilken soffa?
Den har hunden redan ätit upp dag 1.Den dom tror att hunden kommer trivas i
Jag förstod skämtet men tycker trots att man kan skämta om det att det är ganska hemskt då majoriteten av dessa hundar hamnar i hem som vill ha hund som promenadsällskap och sällskap i soffanDen har hunden redan ätit upp dag 1.
Omplaceras pga att det blev jobbigt att borsta och dyrt med hundtrim med andra ord6 månaders doodle omplaceras pga allergi. Pälsen ser helt hemsk ut. Som en fårfäll som legat utomhus i två år. Stackarn ser inte ut som om han har borstats en enda gång i hela sitt liv…
Alternativt omöjlig pälskvalitet att hålla efter för en ovan hundägare, pga kass avel. Kan ju vara vilket som i det här fallet, tyvärr, och båda är lika sorgliga…Omplaceras pga att det blev jobbigt att borsta och dyrt med hundtrim med andra ord
Anledningen är kanske att den inte blev en sån där söt krulltott som man hade väntat sig, en del doodlar ser verkligen bedrövliga ut.6 månaders doodle omplaceras pga allergi. Pälsen ser helt hemsk ut. Som en fårfäll som legat utomhus i två år. Stackarn ser inte ut som om han har borstats en enda gång i hela sitt liv…
Ja, nu när det gått några år sedan doodlarna blev populära tycker jag det är tydligt att ”raserna”, i synnerhet de stora, dras med stora problem vad gäller mentalitet. Kanske hade det kunnat lösas med genomtänkt, långsiktig avel om folk faktiskt ville ta fram en ny ras, men det är ju inte så det har fallit sig. Istället har det blivit ett snabbt sätt att tjäna pengar. Så jävla sorgligt.Anledningen är kanske att den inte blev en sån där söt krulltott som man hade väntat sig, en del doodlar ser verkligen bedrövliga ut.
Jag tycker att jag ser unga doodlar i omplaceringsannonser med jämna mellanrum och de beskrivs ofta med rädslor och stress. Mentaliteten verkar svaja ordentligt och kräver nog mer erfarenhet än förstagångshundägaren har, fast det är nog ofta de som köper dem. (Och jag ser självklart inte ner på förstagångshundägare, jag är själv en sån och jag gör så mycket fel att jag lipar ibland)
Pics or it didn’t happen!Nu har jag nog sett allt... Border collie/fransk bulldog blandning. Som en bc-bepälsad fransk bulldog fast med bättre nos. Definitivt en bulldogs kropp. Den ska ha en eloge för att hunden nog andas bättre, men det lyckas ändå se otroligt märkligt ut!
Den ser pudelkrullig ut men vem vet eftersom vi bara har bild på pälsen när den är ovårdad. Skulle inte förvåna mig om det är en sån där doodlepäls som är extra svår att hålla koll på.Alternativt omöjlig pälskvalitet att hålla efter för en ovan hundägare, pga kass avel. Kan ju vara vilket som i det här fallet, tyvärr, och båda är lika sorgliga…
Sök på blocket så hittar du!Pics or it didn’t happen!
Enda jag hittade var fransk bulldog/schäfer.Sök på blocket så hittar du!
Nämen hjälp.Enda jag hittade var fransk bulldog/schäfer.