Annonsera mera hundar 2

Vad sägs om den här jättefina pommen? :D

1739137518207.webp

Pommar kan se ut hur som helst.
Granndotter har en gul.med helt slät påls 🤪
Jag hade en gubbe som en gång började tjafsa om att min pomme omöjligt kunde vara renrasig och definitivt inte ha stamtavla för hans färg fanns inte inom rasen. Jag hade bekvämt nog en dator bredvid mig så jag gick in och plockade fram rasklubbens hemsida, gick in på sidan med godkända färger och visade bilden på min hunds pappa som stod modell för samma färg. Jag kan absolut hålla med om att Mattis inte var helt rastypisk, men renrasig med stamtavla var han iallafall
2011-04-19%20(1).webp

Jag hade en gubbe som en gång började tjafsa om att min pomme omöjligt kunde vara renrasig och definitivt inte ha stamtavla för hans färg fanns inte inom rasen. Jag hade bekvämt nog en dator bredvid mig så jag gick in och plockade fram rasklubbens hemsida, gick in på sidan med godkända färger och visade bilden på min hunds pappa som stod modell för samma färg. Jag kan absolut hålla med om att Mattis inte var helt rastypisk, men renrasig med stamtavla var han iallafall
Visa bifogad fil 162221

Pommar/tyska spetsar kommer väl typ i gott som alla färger förutom merle? :D

Pommar/tyska spetsar kommer väl typ i gott som alla färger förutom merle? :D
Pommar finns i merle också efter att de smusslat in sheltie i USA och sedan lyckats få dem reggade. Men för drygt 15 år sedan när jag hade Mattis så var det mest svarta, vita, creme och sobel tror jag. De fläckiga fanns, men de var inte vanliga och black and tan var ännu ovanligare

Pommar finns i merle också efter att de smusslat in sheltie i USA och sedan lyckats få dem reggade. Men för drygt 15 år sedan när jag hade Mattis så var det mest svarta, vita, creme och sobel tror jag. De fläckiga fanns, men de var inte vanliga och black and tan var ännu ovanligare

Ger för mig att du inte kan registrera dom i FCI?

Visa bifogad fil 162221
Gubbar kan vara roliga. Två av gångerna jag haft med mig shiban på vintermarknad har jag fått berättat för mig i stora ordalag att jag minsann inte vet vad jag har för hund! Ena gånger var det en fFinnspets jag hade (INGENTING jag sa kunde övertyga honom om något annat, jag tror inte ens det skulle hjälpt om jag haft med mig stamtavlan. ) och andra gången medan shiban fortfarande var valp och hade mörk näsa blev det bestämt deklarerat för mig att det var en gråhundsvalp jag hade. :D

Folk är roliga. Här i Edinburg kommenterade ju en kvinna om Kailzie att det var en ovanligt ful, vit tax jag hade!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 957
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 822
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
916
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka