Annonsera mera hundar 2

I en parningsgrupp på Facebook.
Någon söker billigare hane till sin höglöpande pitbull/amstafftik för den tilltänkta hanens ägare vill ha 12 000 i parningsavgift.

Tack och lov fick annonsen många kloka svar om att ts skulle låta bli och det framkom även att tiken inte ens var 18 månader fyllda.

Dom stackars kamphundarna vad dom är utsatta för olämpligheten på alla sätt och vis :(

Jag visste inte riktigt om jag skulle lägga den här eller i "oseriös avel" Men den hamnar här bara för att jag tycker slutklämmen är så kul! :D

"Foxy is a 1-year-old female Gerberian Shepsky, She is a crossbreed of two very intelligent breeds most popular for possessing highly desirable qualities and other attractive characteristics .... I posted the breed as German Shepherd as they didn't have Gerberian Shepsky in the breed section."

Nähä?! :eek:

Jag visste inte riktigt om jag skulle lägga den här eller i "oseriös avel" Men den hamnar här bara för att jag tycker slutklämmen är så kul! :D

"Foxy is a 1-year-old female Gerberian Shepsky, She is a crossbreed of two very intelligent breeds most popular for possessing highly desirable qualities and other attractive characteristics .... I posted the breed as German Shepherd as they didn't have Gerberian Shepsky in the breed section."

Är det alltså schäfer x sibirisk husky? Fy fasiken I så fall för den namnkombon 😂

Gillar också de generellt "highly desirable qualities" som husky och schäfer har. Varför ens välja en annan ras?

Har allergier helt plötsligt blivit normaliserat?
Läser annons efter annons där hunden beskrivs som frisk men behöver medicin eller sprutor mot sin klåda 🙈

När jag läser annonser för am bully så blir man nästan lite mörkrädd hur allergier och klådor är liksom normalt hos så många? Lite oroväckande, och tufft för dom som gör sitt bästa att avla seriöst inom rasen.

När jag läser annonser för am bully så blir man nästan lite mörkrädd hur allergier och klådor är liksom normalt hos så många? Lite oroväckande, och tufft för dom som gör sitt bästa att avla seriöst inom rasen.
Jag vågar påstå att det är extremt ovanligt med en bully som inte är allergisk. Tror inte det finns någon ”uppfödare” som har allergi-fria linjer.
Aveln är ju dessutom extremt oseriös inom bully.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 957
Senast: Digbil
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 822
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
916
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Hästfolk med psykisk ohälsa