Annonsera mera hundar 2

Nämen hjälp. 🙈
Nehepp, den verkar borttagen. Jag tog skärmdump dock, men man kanske inte får posta bilder på någons annons? Alltså utan namn, bara bild.

Edit: hittade! Sök "bordercollie/franskbulldog" utan mellanslag.
HAHA, vilken underlig jycke! Kvalar helt klart in på min lista över fulsöta hundar, den ser ju helmärklig ut. Du beskrev den helt perfekt: ”Som en bc-bepälsad fransk bulldog fast med bättre nos. Definitivt en bulldogs kropp.”

Jag har denna bilden sparad från en blocketannons från hedenhös tid. Den stora är fralla/vit herdehund och den lilla fralla/dvärgpinscher. Jag tycker faktiskt att den stora ser riktigt snygg ut, men hade jag inte vetat raserna så hade jag nog gissat amstaff/schäfer
fralla-vit%20herde%2C%20fralla-dv%20pincher.webp

De här hundarna visar ändå något hoppfullt: det verkar som att det är rätt enkelt att åstadkomma en betydligt bättre nos på bara en generation. Tänk om man i brakycefali-världen ville ta tag i det där på allvar, och skapa ett inkorsningsprojekt för att ta fram trubbnoshundar med bättre, mer rasmässigt ursprungliga huvuden. Typ dåtidens mopsar:
50DDADB1-E77E-41E5-9E84-01CB1D20376C.webp

Rottweiler tik säljes;
"Måste tyvärr göra mig av med min tilltänkta avelstik. Då vi nyligen har gjort en röntgen för HD + ED där det visar sig vara HD A+C ED 1+1"

Shysst.. vet inte vem som köper? Hon är dåligt musklad även :(

Rottweiler tik säljes;
"Måste tyvärr göra mig av med min tilltänkta avelstik. Då vi nyligen har gjort en röntgen för HD + ED där det visar sig vara HD A+C ED 1+1"

Shysst.. vet inte vem som köper? Hon är dåligt musklad även :(
De får väl sälja den till reducerat pris och till någon som inte tänker tävla med hunden. En rottweiler kan absolut funka som gårdshund t ex.

Frågan står i mitt inlägg 🙂
Endast frågande till vem som vill köpa den. Alltså betala för en hund med de problemen
Med "schysst" som inledning trodde jag du såg ett problem med att den kom ut till salu.

Är hunden trevlig tror jag inte det är några problem att hitta hem till den. Många som vill ha brukshundar som gårdshundar tex, vilket 1:or på armbågar knappast är ett hinder för.

Med "schysst" som inledning trodde jag du såg ett problem med att den kom ut till salu.

Är hunden trevlig tror jag inte det är några problem att hitta hem till den. Många som vill ha brukshundar som gårdshundar tex, vilket 1:or på armbågar knappast är ett hinder för.
Det är C-höften som jag skulle tveka på.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 655
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 643
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 079
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama