Labradoodle måste vara 20 talatets största bluff.
Ja en bekant tog en kull 2022 labrador/storpudel. Labradoren är inte friröntgad iaf pudeln vet jag inte.
Fick 11 valpar och sålde för 45.000kr/st
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Labradoodle måste vara 20 talatets största bluff.
Jag har/har haft tre ”multigenerations” ”chipoo” och man kan ju inte direkt kalla dem homogena Räknar jag in alla helsyskon så har de minst fem olika sorters päls. Friska och fällfria är de inte heller på långa vägarÄlskar (inte) att de har det som skrytfaktor, som att det inte blir mer och mer lotteri som faktiskt kommer fram i valparna ju fler generationer av blandning som läggs på. Märks att de främst vänder sig till folk med noll koll som vill ha en trendig jycke.
Jag betalade 50.000:- för min friska, meriterade tik som haft 2 kullar hos tisigare ägare, och då fick jag rejäl kompisrabatt. Första priset som begärdes var 75.000:-För 45.000-50.000 hade jag förväntat mig ordentliga hälsotester och ett tydligt mål med vad för hundar man vill ta fram. Jag tycker det är helt förbluffande att det finns intresserade köpare. För sådana pengar hade jag viljat ha något mer specifikt.
Nyfiken, vad betalar man på ett ungefär för en bra avelstik eller hane? Eller går det isär mycket beroende på ras? Tänker att dessa inte läggs ut i någon blocket annons direkt.
Vid något tillfälle såg jag nån doodle som de ville sälja som avelstik, 60'För 45.000-50.000 hade jag förväntat mig ordentliga hälsotester och ett tydligt mål med vad för hundar man vill ta fram. Jag tycker det är helt förbluffande att det finns intresserade köpare. För sådana pengar hade jag viljat ha något mer specifikt.
Nyfiken, vad betalar man på ett ungefär för en bra avelstik eller hane? Eller går det isär mycket beroende på ras? Tänker att dessa inte läggs ut i någon blocket annons direkt.
Reglerad avel inom SKKFör 45.000-50.000 hade jag förväntat mig ordentliga hälsotester och ett tydligt mål med vad för hundar man vill ta fram. Jag tycker det är helt förbluffande att det finns intresserade köpare. För sådana pengar hade jag viljat ha något mer specifikt.
Fast, slår det mig, det var ju ändå stort att de ville sälja en till avel. Annars säljer de oftast sina valpar med ett påhittat avelsförbud. Skulle marknaden svämma över av doodlevalpar skulle ju priset sjunka, hemska tanke.Vid något tillfälle såg jag nån doodle som de ville sälja som avelstik, 60'
Det har den redan gjort? Var och varannan annons är ju doodles och varit i många år nu.Fast, slår det mig, det var ju ändå stort att de ville sälja en till avel. Annars säljer de oftast sina valpar med ett påhittat avelsförbud. Skulle marknaden svämma över av doodlevalpar skulle ju priset sjunka, hemska tanke.
Ja. Men om de som köpte valpar började avla på dem som vuxna skulle det ju bli ännu fler.Det har den redan gjort? Var och varannan annons är ju doodles och varit i många år nu.
Men kallar dom det shitdoodle? Isåfall dör jag här och nu.Nu såg jag en annons om shitdoodle. Shih tzu, tibbe (oklart om de menar spaniel eller terrier?) och "multigeneration" labradoodle.
Förstod din poäng men marknaden med doodle är redan så stor så jag tycker inte det hade gjort varken till eller från.Ja. Men om de som köpte valpar började avla på dem som vuxna skulle det ju bli ännu fler.
Japp, de skrev precis så.Men kallar dom det shitdoodle? Isåfall dör jag här och nu.
De tappar klart poäng för att de inte löpte linan ut och körde med Shitpoo.Japp, de skrev precis så.
Det är min cyniska gissning bara om varför de hittar på avelsförbudet, alltså för att begränsa antalet valpar = hålla uppe priserna.Förstod din poäng men marknaden med doodle är redan så stor så jag tycker inte det hade gjort varken till eller från.
Känner att det blir en del frågor på den.Det konstigaste måste väl ändå vara annonserna som lyder typ
”Hund
Min hund behöver nytt hem.”
Utan någon information eller bilder
Jag vet men som jag skrev innan marknaden är redan fullt mättad med mängder doodles så jag förstår ändå inte vad det skulle hjälpa.Det är min cyniska gissning bara om varför de hittar på avelsförbudet, alltså för att begränsa antalet valpar = hålla uppe priserna.