Nej det värsta är när de skriver att de har en hund som söker en "make" eller "lite mys" och så ett telefonnummer!Är väl lite som såna avelsannonser "har en tik söker en hane"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej det värsta är när de skriver att de har en hund som söker en "make" eller "lite mys" och så ett telefonnummer!Är väl lite som såna avelsannonser "har en tik söker en hane"
”Totte söker kvinna för lite kärleksmys”Nej det värsta är när de skriver att de har en hund som söker en "make" eller "lite mys" och så ett telefonnummer!
Ovtjarka/Husky/Bully! Den perfekta sällskapshunden! Jättebillig omplacering pga allergi, snabb affär.Så paff de kommer bli om de får en Ovtjarka som sällskap ist för ett litet fluff.
Det verkar ganska vanligt att tycka att det ser lite skrämmande ut, läste dessutom nyligen om en studie (https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rsos.230854#d2574599e1) om hundars ögonfärg där teorin var att domesticeringen kunde ha lett till mörkare ögon eftersom människan uppfattar dem som vänligare och mindre hotfulla. Men att en alternativ förklaring också kunde vara att människor föredrar mörkare ögon hos hundar för att man är mer bekväm med det man ser mest av.Tycker blåa ögon på hundar ser mest kusliga ut, samma hur merle oftast blir fult. Men det är väl ovanlighetens skull?
Och dom hoppades på en cockerpooOvtjarka/Husky/Bully! Den perfekta sällskapshunden! Jättebillig omplacering pga allergi, snabb affär.
Äter allt, förtjust i barn.Ovtjarka/Husky/Bully! Den perfekta sällskapshunden! Jättebillig omplacering pga allergi, snabb affär.
Någon sorts mode, de mest menlösa måste ju vara "havapoo" och "maltipoo", en bra sådan borde ju vara som en (temperamentsmässigt bra) Bichon Frisé. Sedan är ju det högre efterfråga på Bichon Frisé än vad det finns seriösa uppfödare i Sverige. Men det är en annan fråga. Typ "cavapoo" har jag hört motivationen att "cavalieren är så sjuk" från folk som köpt dem, men Malteserna och Havaniserna är ju friska raser.När vi ändå är inne på vanliga korsningar, varför är det så vanligt att korsa med just pudel för små sällskapshundar? Pudlar är trevliga hundar, men varför inte skaffa en sån, varför korsa den? Just pudlar med sin päls tycker jag ofta får trista pälsar när man korsar dem, så varför pudel och inte nån annan småhund?
Det udda i sammanhanget är väl hur det bestämdes att just pudeln är rasen som funkar att korsa med allt? Förutom med sig själv, då, för jag tycker man ser mycket fler -poo-hundar än vad man ser pudlar.Någon sorts mode, de mest menlösa måste ju vara "havapoo" och "maltipoo", en bra sådan borde ju vara som en (temperamentsmässigt bra) Bichon Frisé. Sedan är ju det högre efterfråga på Bichon Frisé än vad det finns seriösa uppfödare i Sverige. Men det är en annan fråga. Typ "cavapoo" har jag hört motivationen att "cavalieren är så sjuk" från folk som köpt dem, men Malteserna och Havaniserna är ju friska raser.
Självständig, tar gärna långa skogspromenader på egen hand!Äter allt, förtjust i barn.
Det udda i sammanhanget är väl hur det bestämdes att just pudeln är rasen som funkar att korsa med allt? Förutom med sig själv, då, för jag tycker man ser mycket fler -poo-hundar än vad man ser pudlar.
Labrabull!
Labrador och pitbull….
Den blir säkert väldigt glad i folk i alla fall. Sedan vilket uttryck glädjen tar får man se.Labbens intensitet och munnighet adderat till en redan intensiv ras med väldig bitkraft och kamplust känns ju... sådär...
Hoppas för alla inblandades skull att den ärvt de lugnare delarna av föräldrarnas raser, då kanske det "bara" blir en genomsnäll betongsugga istället.
Någon som vill gissa vad ”pibble” är för något?
Stämmer bra och snuttifiering var min första tanke ocksåDet är (främst online, samt övervägande amerikansk) slang för pitbull. Används rätt ofta för hundar av den typen generellt, oavsett om det är en äkta pitbull eller inte. Osar snuttifiering lång väg...
Havaniser och malteserna är ju fällfriaJag gissar att det handlar om "fällfri". Fast det förklarar inte varför det skulle vara bättre än en pudel, de folk gillar mest brukar ju se ut som oklippta pudlar... Jag kan inte säga vilka häromkring som är vad, men om jag utgår ifrån att de flesta faktiskt är någon form av doodlar så ser det ändå ut som att de flesta borde ha köpt en havanais eller malteser.
Det är (främst online, samt övervägande amerikansk) slang för pitbull. Används rätt ofta för hundar av den typen generellt, oavsett om det är en äkta pitbull eller inte. Osar snuttifiering lång väg...
Tycker du är onödigt negativ. Behövs inget koppel, hunden hugger tag i armen på dig och kommer sen hänga fast där hela promenaden. Praktiskt!Labbens intensitet och munnighet adderat till en redan intensiv ras med väldig bitkraft och kamplust känns ju... sådär...
Hoppas för alla inblandades skull att den ärvt de lugnare delarna av föräldrarnas raser, då kanske det "bara" blir en genomsnäll betongsugga istället.