Det kanske är en idé! Sälj en reggad pudel som "flergenerationers poodoodle" istället, alla vill ha en!Undar om det skulle vara mer populärt med en poodoodle än med en pudel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske är en idé! Sälj en reggad pudel som "flergenerationers poodoodle" istället, alla vill ha en!Undar om det skulle vara mer populärt med en poodoodle än med en pudel
Undar om det skulle vara mer populärt med en poodoodle än med en pudel
Tycker du är onödigt negativ. Behövs inget koppel, hunden hugger tag i armen på dig och kommer sen hänga fast där hela promenaden. Praktiskt!
Tycker mig sett att det ska vara allergivänliga, så korsar man med vad som helst kan man ta bra betalt. Såg nyss på Blocket en som skulle omplaceras pga allergi hos familjen ...När vi ändå är inne på vanliga korsningar, varför är det så vanligt att korsa med just pudel för små sällskapshundar? Pudlar är trevliga hundar, men varför inte skaffa en sån, varför korsa den? Just pudlar med sin päls tycker jag ofta får trista pälsar när man korsar dem, så varför pudel och inte nån annan småhund?
Tror inte det är annat än en fluga är förmodligen inte svårare än så.Det udda i sammanhanget är väl hur det bestämdes att just pudeln är rasen som funkar att korsa med allt? Förutom med sig själv, då, för jag tycker man ser mycket fler -poo-hundar än vad man ser pudlar.
Små pudelkorsningar tycker jag det funnits rätt mycket av även på 90 och 00 talet där jag bott.Jag kanske är korkad, men jag har undrat en del varför huskys verkar ha blivit populära som sällskapshundar, för de verkar verkligen inte lämpade för den uppgiften, särskilt inte om man bor i lägenhet i stan. Jag hade inte fattat att folk tycker de är vackra, att det är därför.
När vi ändå är inne på vanliga korsningar, varför är det så vanligt att korsa med just pudel för små sällskapshundar? Pudlar är trevliga hundar, men varför inte skaffa en sån, varför korsa den? Just pudlar med sin päls tycker jag ofta får trista pälsar när man korsar dem, så varför pudel och inte nån annan småhund?
Havaniser och malteserna är ju fällfria
Pure poopoo...
tja, för omväxlings skull så blir det ju en poo som faktiskt är garanterat fällfri i varje fall tänkte inte på det.Jamen så långt har väl inte folk läst när de gör det "rasvalet"? Det måste stå med STORA bokstäver...
Jag la ju in en annons på blocket för ett par år sedan efter en poo tråd här.Pure poopoo...
Aha, så dubbel poo i det här fallet var att det både var en svart och en vit poo, samtidigt?Jag la ju in en annons på blocket för ett par år sedan efter en poo tråd här.
Överskriften var : Exclusiv dubbel poo valp
Blev ner mailat inom någon timme ,sen tog jag bort annonsen, bilden var på en pudelvalp i färgen harlekin
Och att den var en renrasig pudel, men så långt var det ingen som tänkte av dom svarade.Aha, så dubbel poo i det här fallet var att det både var en svart och en vit poo, samtidigt?
Vad trodde de att det var för något?Och att den var en renrasig pudel, men så långt var det ingen som tänkte av dom svarade.
Någon behöver lära dessa köpare om pälsvården. Har ju en pälshund i tovåldern som får kardas typ 20-30 min/dag för att hålla tovorna borta och typ en gång i månaden 3 h i sträck på att karda-tvätta-föna- klippa. Plus de oregelbunden baden pga sådant där som att hennes päls drar åt sig smuts och då har hon ändå ren fluffpäls!Jamen så långt har väl inte folk läst när de gör det "rasvalet"? Det måste stå med STORA bokstäver...
Någon behöver lära dessa köpare om pälsvården. Har ju en pälshund i tovåldern som får kardas typ 20-30 min/dag för att hålla tovorna borta och typ en gång i månaden 3 h i sträck på att karda-tvätta-föna- klippa. Plus de oregelbunden baden pga sådant där som att hennes päls drar åt sig smuts och då har hon ändå ren fluffpäls!
Har hört att just labrador och pudelblandning är jättejobbig päls.
Typ labbens underull(?) som inte släpper pga pudelns lockar.
Har hört att just labrador och pudelblandning är jättejobbig päls.
Kanske, men det jag har lärt mig nu är att hundar med pällstrukturen som en pudel har en lång tovålder där man har ett syfisosarbete med att hålla de hyggligt tovfria (om man inte ger upp och rakar ner). Så doodlarna behöver nog inte ens ha så svår päls för att det ändå ska bli en matta.Har hört att just labrador och pudelblandning är jättejobbig päls.
I en bra värld Husky x Malmut, i denna värld malteser xHusky?Jag har tappat hoppet totalt för mänskligheten… Någon som vill gissa vad en Musky e?…. Otroligt nog kostar dom bara 10 000…. Kan inte folk bara sluta med sina korkade hittepåraser