Annonsera mera hundar 2

Den här försäljningen av valpar + föräldrar verkar f ö vara en följetong som hållit på sedan mitten av oktober.

I första valpannonsen beskrevs de ärligt som renrasiga utan stamtavla. Lite mindre seriös var prissättningen:
"11000kr utan vaccination och besiktning
13000 med vaccination och besiktning"

Låter smått otroligt att man i någon typ av kennelklubb kan köpa en oreggad valp och som köpare registrera den själv 🤔
Ahhh. Så man kan inte regga i efterhand (minus raser med öppen stambok antar jag). Är det en SKK-grej eller en FCI-grej? Man kan göra det i AKC såvitt jag vet.

Uppfödare enbart som kan registrera en kull i alla fci-anslutna kennelklubbar. Sedan skiljer det sig lite åt i olika länder hur sent det är ok att de registreras.

Inom AKC går det till som så att uppfödaren registerar kullen, en kullregistrering. Sen får dom ett papper på varje valp som dom kan ge till valpköparen. Valpköparen använder det papperet för att registrera valpen. Om dom har lust.

Uppfödaren kan naturligtvis registrera alla valparna själv, men det är det långt ifrån alla som gör. Båda alternativen är fullt möjliga inom AKC.

Dock tror jag inte du kan registrera valpen om uppfödaren inte har gjort själva kullregistreringen.

Dessutom tror jag att när valpköparen registrera valpen så väljer dom namn själva och jag tror inte de måste använda uppfödarens kennelnamn heller.

Tittar man på UKC så vet jag att där kan hundägaren ändra hundens namn så länge den inte har registrerad avkomma och inte har några registrerade titlar.

Högst märkligt sett ur vår svenska horisont

Låter smått otroligt att man i någon typ av kennelklubb kan köpa en oreggad valp och som köpare registrera den själv 🤔

Uppfödare enbart som kan registrera en kull i alla fci-anslutna kennelklubbar. Sedan skiljer det sig lite åt i olika länder hur sent det är ok att de registreras.

Inom AKC går det till som så att uppfödaren registerar kullen, en kullregistrering. Sen får dom ett papper på varje valp som dom kan ge till valpköparen. Valpköparen använder det papperet för att registrera valpen. Om dom har lust.

Uppfödaren kan naturligtvis registrera alla valparna själv, men det är det långt ifrån alla som gör. Båda alternativen är fullt möjliga inom AKC.

Dock tror jag inte du kan registrera valpen om uppfödaren inte har gjort själva kullregistreringen.

Dessutom tror jag att när valpköparen registrera valpen så väljer dom namn själva och jag tror inte de måste använda uppfödarens kennelnamn heller.

Tittar man på UKC så vet jag att där kan hundägaren ändra hundens namn så länge den inte har registrerad avkomma och inte har några registrerade titlar.

Dessutom kan du få olika sorters registreringar, t.ex limited.

Zamma i Polen

Hej det här är min vackra tik Luna, jag tänker para henne och undrar om det finns några intressenter på kommande valpar? För att tinga en valp kontakta mig för mer information Mvh Lindali

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 655
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 643
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 071
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama