Annonsera mera hundar 2

Scrollade på Instagram och kom över ett inlägg om teacup hundar och hittade en uppfödare i England där du utan vidare kontakt beställa din valp på hemsidan och få den levererad till dig.

Hur f*n fick de fram en ”husky” i teacup storlek. 🥵

Visa bifogad fil 133182
Inte helt ovanligt i Asien tyvärr. De ska vara så yttepyttesmå som det bara går och ju mindre de är och desto ”roligare” färger de har så ökar priset. $800 är rejält billigt av det jag har sett, men det är rätt längesedan jag kollade nu så kanske har de också minskat i pris som många i Sverige har.
Teacup ”husky” brukar vara husky/pomeranian

• Gilla
Reactions: Sel
En av de första jag fick upp
IMG_0416.webp

Inte helt ovanligt i Asien tyvärr. De ska vara så yttepyttesmå som det bara går och ju mindre de är och desto ”roligare” färger de har så ökar priset. $800 är rejält billigt av det jag har sett, men det är rätt längesedan jag kollade nu så kanske har de också minskat i pris som många i Sverige har.
Teacup ”husky” brukar vara husky/pomeranian
Ja dom håller väl hundarna inomhus mest?

Scrollade på Instagram och kom över ett inlägg om teacup hundar och hittade en uppfödare i England där du utan vidare kontakt beställa din valp på hemsidan och få den levererad till dig.

Hur f*n fick de fram en ”husky” i teacup storlek. 🥵

Visa bifogad fil 133182

En valp som slängd i en shoppingkorg utan några frågor, och antingen är valpen en blandras eller rejält inavlad, :( "teacups" är oftast kortlivade och sjuka!

Känns så fel att det ska vara möjligt att handla små specialtillverkade hundar på internet som om man klickade hem en porslinsfigurin massproducerad i Kina. :crazy:
Det fungerar i och för sig nästan likadant med vissa "räddningsorganisationer.". Man ser söta hundar på bild, läser en lika söt beskrivning och klickar hem dem. Även valpar.
Men just exemplet med den Engelska uppfödaren vet jag inte om jag tror på.

Det var inte så länge sen jag var inne på en svensk doodleproducents hemsida där man kunde klicka i ett beställningsformulär för exakt vad för valp man ville ha. Tekniskt sett var det väl bara att man ställde sig på listan, men det var verkligen klicka i önskad rasblandning, kön, storlek, färg, pälstyp...

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 655
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 643
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 071
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama