Annonsera mera hundar 2

Ser så många kuperade Serbiska dobbisar online att jag bara antog att det var lagligt där!
Kanske ska tillägga att "alla" uppfödare där verkar skita fullständigt i det, dvs det är inte bara hundfabriker och dyl utan även välkända kennlar som kuperar där.
Vissa kommer undan reglerna genom att åka till grannländerna för att kupera, har även hört om en hel del hundar som kommer hit innan 7mån ålder genom att skaffa pass i annat land dvs smuggel.

Tycker jag ser många annonser för exotic och micro bullys plötsligt. Vissa runt 25 000, vissa runt 40 000. Är det svaret på vilken ras som kommer bli trendig nu när doodlarna inte är mode längre? Paddor?
Ja usch, blev lite smått chockad när jag upptäckte att det fanns folk i Sverige som avlar på dessa. Det ska inte få förekomma när vi har en Djurskyddslag.

Såg en annons en gång på micro bully som på varje bild låg ner eller hade bakbenen efter sig som om den var paralyserad i bakbenen. Mycket konstigt. Hade viljat se om den hunden kunde gå eller springa, för det betvivlar jag. Säljaren lovordade såklart i annonsen att de avlade friska hundar och allt sånt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 655
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 643
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 071
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama