Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hahaha för det där ansiktet skriker ju inte alls pitbull-mix...Amatörer! Bromson här är såklart en hundraprocentig Shiba! @Sel, du av alla borde ju känt igen din egen ras…
Visa bifogad fil 132372
Jag tror i och för sig inte att folk som skaffar hund från ett generiskt shelter har särskilt stor aning om raser utöver utseende överlag, de som verkligen vill ha en speciell ras för att de uppskattar egenskaperna de har går nog till en specifik breed rescue istället.Det är synd att shelters gör så där, folk riskerar ju att välja hund utifrån utseende och hur de tror att hunden ska bete sig i stället för faktiska egenskaper. Om man söker på en ras man är tvärsäker på att man vill ha riskerar man att missa en massa andra hundar som kanske skulle passa en bättre.
I stället köper man en hund som i bästa fall liknar den ras man ville ha litegrann utseendemässigt.
Visa bifogad fil 132394
Låter som ett hittepå, gissar det är någon typ av rescue från Rumänien, typ herdehund.Vad är en transylvansk gårdshund? Är det hittepå eller en konstig svensk översättning?
Såg också den annonsen ett tag sen och försökte klura ut vad det var. Namnet är ”påhittat” av en viss person men jag tror det helt enkelt är traditionella gårdshundar från Rumänien, ingen specifik ras men en s.k. landrace.Vad är en transylvansk gårdshund? Är det hittepå eller en konstig svensk översättning?
Vad är en transylvansk gårdshund? Är det hittepå eller en konstig svensk översättning?
Kan det vara Erdélyi kopó (Transylvanian hound)? Ser lite ut som en dobermann.Vad är en transylvansk gårdshund? Är det hittepå eller en konstig svensk översättning?
Precis vad jag tänkteLåter som nåt Dracula har hemma på slottet.
Men vilka fina! Tycker i och för sig att de ser ut mer som andra hounds än en dobbis.Kan det vara Erdélyi kopó (Transylvanian hound)? Ser lite ut som en dobermann.
Verkar vara en rätt tuff ras då den används till jakt på både björn och vildsvin.Kan det vara Erdélyi kopó (Transylvanian hound)? Ser lite ut som en dobermann.
Kan nog vara fallet Dobermann är en favoritras, så jag är lite blind.Men vilka fina! Tycker i och för sig att de ser ut mer som andra hounds än en dobbis.
Några få var lika tycker jag, men de flesta såg ut som alla andra hounds tycker jag =)Kan nog vara fallet Dobermann är en favoritras, så jag är lite blind.
Ja så sant. Tror det var lite önsketänkande från min sida.Några få var lika tycker jag, men de flesta såg ut som alla andra hounds tycker jag =)
Tänk vad mycket rasrena hundar det plötsligt finns, istället för alla blandraser.Jag är ingen hundmänniska eller brukar vara här på hund men en av mina vänner på Facebook delade en annons och jag kände bara att jag måste dela den vidare fast troligen inte av samma skäl som vännen.
22000kr för en blandras?!
Visa bifogad fil 132425
Jag kan slå det. Annons med cavapoo valpar för 32000:-!Jag är ingen hundmänniska eller brukar vara här på hund men en av mina vänner på Facebook delade en annons och jag kände bara att jag måste dela den vidare fast troligen inte av samma skäl som vännen.
22000kr för en blandras?!
Visa bifogad fil 132425
Detta var ju cavapomapoo så kanske inte lika känd ras som cavapoo?Jag kan slå det. Annons med cavapoo valpar för 32000:-!
Jag hittade även cavapoo ända ner till 8500:- så ja, det känns inte som att det finns något riktmärke.Detta var ju cavapomapoo så kanske inte lika känd ras som cavapoo?