Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kommer...Än så länge har jag inte sett att det uttryckligen stått "perfekt som julklapp", men jag har ändå svårt för när det marknadsförs som att det vore det.
Jo, det gör det väl varje år...Det kommer...
Ja tyvärrJo, det gör det väl varje år...
Jag har sett det idag. Ras var Storpudel.Nu börjar det komma annonser med "leveransklara till jul" och bilder på valpar med julpynt och dyligt. Än så länge har jag inte sett att det uttryckligen stått "perfekt som julklapp", men jag har ändå svårt för när det marknadsförs som att det vore det.
Prosit.Schnese. En ny "designerras". Vad är det för fel på bichon havanais och dvärgschnauzer för sig?
Varför vill man blanda dessa?
Och hur blir pälsen när man blandar långhårig klippras med strävhår?
Finns tyvärr de som vill köpa djur i julklapp också (man får höra en del som butikspersonal...)Nu börjar det komma annonser med "leveransklara till jul" och bilder på valpar med julpynt och dyligt. Än så länge har jag inte sett att det uttryckligen stått "perfekt som julklapp", men jag har ändå svårt för när det marknadsförs som att det vore det.
Är väl iofs inte fel att ge bort ett djur, men det ska ju vara ett väl planerat och genomtänkt val, typ kanske ett foto av den nya familjemedlemmen som ska komma senare. Men inte ett impulsköp från någon som annonserar ut det som en julklapp.Finns tyvärr de som vill köpa djur i julklapp också (man får höra en del som butikspersonal...)
Precis så. En gång i en butik kom det in en kund som undrade om vi sålde kattungar, för det ville hen köpa i present till sina barn... Jag fick ta ett djupt andetag innan jag så pedagogiskt som möjligt förklarade att det inte riktigt är så det går till och att det dessutom är förbjudet att sälja kattungar i djuraffär. Sedan fick personen en lapp där jag skrivit ner hemsideadress till ett katthem som jag hört gott om.Är väl iofs inte fel att ge bort ett djur, men det ska ju vara ett väl planerat och genomtänkt val, typ kanske ett foto av den nya familjemedlemmen som ska komma senare. Men inte ett impulsköp från någon som annonserar ut det som en julklapp.
Ja tyvärr
RotwlierrFelstavningar är roligt. Här är min blocketsamling än så länge:
- Belgisk mallinus
- Corge
- Doddel
- Schi-su
- Jorky
Rotwlierr
Chefer
Whactel
Bernardsenner
Pomerans
Jo det är väl bra om man kan köpa bra (och kanske "rakryggade"?) chefer, ifall de på arbetsplatsen inte är något att ha?Chefer är ju bra att ha ibland. Och Pomerans till julbaket.