Utifrån min labbe och min storpudel här hemma skulle jag säga att generna för att ta höns snarare kommer från pudelns sidaOch varför skulle hunden ta hönsen pågrund av att den har jaktlabbe i sig, så dumt. Mycket som känns fel i den annonsen
(i mitt fall är det även pudeln, inte labben, som har behövt åka in akut för kräkmedel för att ha satt i sig en massa choklad, jag har kanske en lite udda pudel )
(Min pudel är typen av hund som har stenkoll på när någon har koll på henne eller inte. Dvs när alla personer var i köket och matte hade åkt iväg en stund, då hoppade hon över den lilla grinden till ett annat rum där chokladen stod. Hon har legat uppe i sängen och sovit i tre timmar medan jag lagar mat i köket, utan att verkar bry sig det minsta om det - men en minut på toaletten och hon har smitit ner och ätit upp halva lasagnen Eller så går hon ner mitt i natten för att kolla om det är något glömt på en bänk (t.ex. ett paket mjöl som jag hade varit och handlat på kvällen och inte stoppat in i skafferiet...) Och en hel del viltintresse på det, hon gillar att jaga och döda möss, sork, småfåglar etc. En gång hittade hon tyvärr en av hönorna och dödade den, några timmar efter att jag hade letat efter den som en galning och inte hittat den, och jag visste att jag hade sett en stor rovfågel väldigt nära på morgonen. Hon får inte vara lös i trädgården när hönsen är där, och jag har inga katter delvis pga henne, att jag är rädd att hon skulle ta dem när jag vänder ryggen till).