Annonsera mera hundar 2

Och varför skulle hunden ta hönsen pågrund av att den har jaktlabbe i sig, så dumt. Mycket som känns fel i den annonsen 😔
Utifrån min labbe och min storpudel här hemma skulle jag säga att generna för att ta höns snarare kommer från pudelns sida :cautious: :p

(i mitt fall är det även pudeln, inte labben, som har behövt åka in akut för kräkmedel för att ha satt i sig en massa choklad, jag har kanske en lite udda pudel O_o :p)

(Min pudel är typen av hund som har stenkoll på när någon har koll på henne eller inte. Dvs när alla personer var i köket och matte hade åkt iväg en stund, då hoppade hon över den lilla grinden till ett annat rum där chokladen stod. Hon har legat uppe i sängen och sovit i tre timmar medan jag lagar mat i köket, utan att verkar bry sig det minsta om det - men en minut på toaletten och hon har smitit ner och ätit upp halva lasagnen :cautious: Eller så går hon ner mitt i natten för att kolla om det är något glömt på en bänk (t.ex. ett paket mjöl som jag hade varit och handlat på kvällen och inte stoppat in i skafferiet...) Och en hel del viltintresse på det, hon gillar att jaga och döda möss, sork, småfåglar etc. En gång hittade hon tyvärr en av hönorna och dödade den, några timmar efter att jag hade letat efter den som en galning och inte hittat den, och jag visste att jag hade sett en stor rovfågel väldigt nära på morgonen. Hon får inte vara lös i trädgården när hönsen är där, och jag har inga katter delvis pga henne, att jag är rädd att hon skulle ta dem när jag vänder ryggen till).

Utifrån min labbe och min storpudel här hemma skulle jag säga att generna för att ta höns snarare kommer från pudelns sida :cautious: :p

(i mitt fall är det även pudeln, inte labben, som har behövt åka in akut för kräkmedel för att ha satt i sig en massa choklad, jag har kanske en lite udda pudel O_o :p)

(Min pudel är typen av hund som har stenkoll på när någon har koll på henne eller inte. Dvs när alla personer var i köket och matte hade åkt iväg en stund, då hoppade hon över den lilla grinden till ett annat rum där chokladen stod. Hon har legat uppe i sängen och sovit i tre timmar medan jag lagar mat i köket, utan att verkar bry sig det minsta om det - men en minut på toaletten och hon har smitit ner och ätit upp halva lasagnen :cautious: Eller så går hon ner mitt i natten för att kolla om det är något glömt på en bänk (t.ex. ett paket mjöl som jag hade varit och handlat på kvällen och inte stoppat in i skafferiet...) Och en hel del viltintresse på det, hon gillar att jaga och döda möss, sork, småfåglar etc. En gång hittade hon tyvärr en av hönorna och dödade den, några timmar efter att jag hade letat efter den som en galning och inte hittat den, och jag visste att jag hade sett en stor rovfågel väldigt nära på morgonen. Hon får inte vara lös i trädgården när hönsen är där, och jag har inga katter delvis pga henne, att jag är rädd att hon skulle ta dem när jag vänder ryggen till).
Min storpudel var likadan. Jag vågade inte ha honom ihop med något annat djur än andra hundar för han klapp allt. Fast hästar lät han bli efter att ha fått en rejäl smäll från elstaketet som unghund

Kollar också blocket. Hittar phalener som annonseras som papillon med hängande öron. :meh:
Det är ju en förklaring bara, hon försöker inte lura någon. Alla blocketköpare känner antagligen inte till phalène.

Bifogade filer

• fullsizeoutput_5388.webp
    fullsizeoutput_5388.webp
    64,3 KB · Visningar: 96
Tänk om man skrev jobbannonser på det sättet.

"Är du en person som inte vill ha lön för ditt arbete? Då är det här något för dig. Ansök idag!"
Det är ju inte helt ovanligt att folk skriver sådana annonser, speciellt när det gäller kreativa yrken.
Typ, vill du och ditt band komma och spela på vår fest? Ni får en dricka i baren som betalning. Du som har drömmar om att bli fotograf, kom och fota vårt bröllop och få bilder till din portfolie, osv.

Det är ju inte helt ovanligt att folk skriver sådana annonser, speciellt när det gäller kreativa yrken.
Typ, vill du och ditt band komma och spela på vår fest? Ni får en dricka i baren som betalning. Du som har drömmar om att bli fotograf, kom och fota vårt bröllop och få bilder till din portfolie, osv.
Ja fy, med argumentet att man blir betald i "exponering" och borde vara tacksam för möjligheten ungefär. :wtf:

Det är en här i stan som säljer en merlefärgad toypudel. Helt omöjligt att den är renrasig, men det står bara toypudel utan stamtavla. Tycker att den ser ut lite som en tax i ansiktet och pälsen är inte rastypisk. Men den är åtminstone inte extremt överprisad som många andra pudelblandisar

Den ser inte alls att ha mudi i sig om jag går efter bilderna på mudi jag har sett. Jag brukar få upp flera konton med mudi på instagram med jämna mellanrum och de har alldeles för bred skalle och för krullig päls. Den i annonsen har längre och smalare huvud än vad småpudlarna brukar ha och pälsen är rakare och ser tunnare ut. Den är också bara 24cm i mankhöjd och väger 3kg vilket också talar emot mudi. Jag gissar på tax längre bak i den, men det är bara min gissning och det kan ju vara i princip vadsomhelst med längre skalle och merle

Det är en här i stan som säljer en merlefärgad toypudel. Helt omöjligt att den är renrasig, men det står bara toypudel utan stamtavla. Tycker att den ser ut lite som en tax i ansiktet och pälsen är inte rastypisk. Men den är åtminstone inte extremt överprisad som många andra pudelblandisar
Finns en i Skåne som blandar med sheltie dom ser inte så stora ut så kanske ett möjligt inslag?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 658
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 654
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 079
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama