Annonsera mera hundar 2

Jag tror aldrig det har varit uppe till diskussion, man delar ju inte på korthårig, strävhårig och långhårig tax heller. Jag har i alla år som jag var engagerad slagits för att det inte ska delas upp i utställnings- och bruksvariant, schäfern är en skrämmande utveckling. :crazy:
Men det gör man väl visst på utställning?
Och många verkar ju bara avla den ena varianten.
Min ras är också uppdelad i 4 olika varianter som går åtskiljda på utställning och i statistiken. Dvärgschnauzer registreras alltså efter sin färg och blir då sin egen ”ras” dvs svarta tävlar inte mot vita på utställning. Därav syns de aldrig heller på topplistor så som Sveriges mest populära hundras eftersom varje färg har sin egen registreringsstatistik. Trots att dvärgschnauzer som ras dvs alla färger ihop skulle platsa på Topp 10-listor.
Egentligen handlar det väl mer om hur man definierar ras och att det kan vara olika i olika sammanhang.
 
Men det gör man väl visst på utställning?
Och många verkar ju bara avla den ena varianten.
Min ras är också uppdelad i 4 olika varianter som går åtskiljda på utställning och i statistiken. Dvärgschnauzer registreras alltså efter sin färg och blir då sin egen ”ras” dvs svarta tävlar inte mot vita på utställning. Därav syns de aldrig heller på topplistor så som Sveriges mest populära hundras eftersom varje färg har sin egen registreringsstatistik. Trots att dvärgschnauzer som ras dvs alla färger ihop skulle platsa på Topp 10-listor.
Egentligen handlar det väl mer om hur man definierar ras och att det kan vara olika i olika sammanhang.
Varianterna ställs mycket riktigt utifrån pälstyp men det räknas fortfarande som en och samma ras.
 
Men det gör man väl visst på utställning?
Och många verkar ju bara avla den ena varianten.
Min ras är också uppdelad i 4 olika varianter som går åtskiljda på utställning och i statistiken. Dvärgschnauzer registreras alltså efter sin färg och blir då sin egen ”ras” dvs svarta tävlar inte mot vita på utställning. Därav syns de aldrig heller på topplistor så som Sveriges mest populära hundras eftersom varje färg har sin egen registreringsstatistik. Trots att dvärgschnauzer som ras dvs alla färger ihop skulle platsa på Topp 10-listor.
Egentligen handlar det väl mer om hur man definierar ras och att det kan vara olika i olika sammanhang.
Skulle det finnas någon nackdel med att slå ihop dem? Jag tänker att det ju hade kunnat ge mer genetisk variation, vilket det ju pratas ivrigt om från många håll nu, även från SKK.
 
“Vi har haft en del hundar som varit med i reklamer, annonser och personer bakom stora företag/medier som köpt valpar av oss.”

:confused: Är det verkligen ett fungerande försäljningsargument, att typ Spotifys grundare har köpt en valp från samma kennel som din??
 
“Vi har haft en del hundar som varit med i reklamer, annonser och personer bakom stora företag/medier som köpt valpar av oss.”

:confused: Är det verkligen ett fungerande försäljningsargument, att typ Spotifys grundare har köpt en valp från samma kennel som din??

Om det fattas saker som hälso- och mentaltester med bra resultat så känns det som ett konstigt försäljningsargument. Det är liksom bara, "titta så populära våra hundar är!"
 
“Vi har haft en del hundar som varit med i reklamer, annonser och personer bakom stora företag/medier som köpt valpar av oss.”

:confused: Är det verkligen ett fungerande försäljningsargument, att typ Spotifys grundare har köpt en valp från samma kennel som din??
Ja och även tvärtom under coronan såg jag bland annat någon som i sin sökesannons skrev att hon var släkt med Steffo Törnkvist.
Glömmer aldrig den annonsen 😜
 
Jag undrar över några annonser jag sett på Blocket. Vet inte om det är samma annonsör, men det är alltid blandrasvalpar som kan levereras till många orter längs E4:an. Just nu handlar det om "minilurcher" med italiensk vinthund som mamma och chihuahuablandning som pappa.

En gång när jag tankade längs E4:an så var det en bil som stannade och släppte ut en tik med valpar för att kissa, mitt på parkeringen. Kom att tänka på dessa annonser...
 
Jag undrar över några annonser jag sett på Blocket. Vet inte om det är samma annonsör, men det är alltid blandrasvalpar som kan levereras till många orter längs E4:an. Just nu handlar det om "minilurcher" med italiensk vinthund som mamma och chihuahuablandning som pappa.

En gång när jag tankade längs E4:an så var det en bil som stannade och släppte ut en tik med valpar för att kissa, mitt på parkeringen. Kom att tänka på dessa annonser...
Men fy vilken blandning! Jag googlade lite snabbt och nästan alla hundarna hade totalt onaturligt stop på nosen samt knepiga tänder. De såg inte fina eller hälsosamma ut alls.
 
Jag undrar över några annonser jag sett på Blocket. Vet inte om det är samma annonsör, men det är alltid blandrasvalpar som kan levereras till många orter längs E4:an. Just nu handlar det om "minilurcher" med italiensk vinthund som mamma och chihuahuablandning som pappa.

En gång när jag tankade längs E4:an så var det en bil som stannade och släppte ut en tik med valpar för att kissa, mitt på parkeringen. Kom att tänka på dessa annonser...
Anmäl.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 039
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
602
Senast: Hawaii
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 326
Senast: Sezziyanen
·
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp