Vad är anledningen? Jag tycker uppenbarligen att det är hemskt, men jag förstår inte? Vad ska jag skriva i anmälan?Du kan anmäla till Blocket så annonserna plockas bort.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är anledningen? Jag tycker uppenbarligen att det är hemskt, men jag förstår inte? Vad ska jag skriva i anmälan?Du kan anmäla till Blocket så annonserna plockas bort.
Om du hittar flera annonser där du misstänker bedrägerier, valpfabriker eller smuggelhundar anmäler du till Blocket. Om de håller med i granskningen plockas annonserna bort.Vad är anledningen? Jag tycker uppenbarligen att det är hemskt, men jag förstår inte? Vad ska jag skriva i anmälan?
Jag anmäler gärna men jag fattar inte hur denna annons tyder på det? Jag kan tänka mig att det är så, men behöver man inte veta mer? Jag vet ju inte om det är samma annonsör. Jag kan skicka annonsen via pm till någon, så får ni som är kunniga läsa.Om du hittar flera annonser där du misstänker bedrägerier, valpfabriker eller smuggelhundar anmäler du till Blocket. Om de håller med i granskningen plockas annonserna bort.
Bara det faktum att det är populära "designervalpar" som kan levereras längsmed E4an tycker jag räcker. Mycket märkligt. Inga hembesök, ingenting? Det är sedan upp till blocket att ta beslut om vad de tycker.Jag anmäler gärna men jag fattar inte hur denna annons tyder på det? Jag kan tänka mig att det är så, men behöver man inte veta mer? Jag vet ju inte om det är samma annonsör. Jag kan skicka annonsen via pm till någon, så får ni som är kunniga läsa.
Aha! Men då gör jag det.Bara det faktum att det är populära "designervalpar" som kan levereras längsmed E4an tycker jag räcker. Mycket märkligt. Inga hembesök, ingenting? Det är sedan upp till blocket att ta beslut om vad de tycker.
Det är ingenting i stil med en anmälan till länsstyrelsen eller liknande, men kan man sätta käppar i hjulet för den typen av "uppfödare" eller försäljare är det bara bra!Aha! Men då gör jag det.
Nästa fråga: hur anmäler jag till Blocket?Det är ingenting i stil med en anmälan till länsstyrelsen eller liknande, men kan man sätta käppar i hjulet för den typen av "uppfödare" eller försäljare är det bara bra!
Klicka på annonsen och scrolla ned så hittar du en liten varningstriangel där det står "anmäl annons".Nästa fråga: hur anmäler jag till Blocket?
Nu har jag anmält. Det fanns fyra annonser om samma valpar längs olika orter på E4:an.Klicka på annonsen och scrolla ned så hittar du en liten varningstriangel där det står "anmäl annons".
En välgärning! Det låter klart suspekt!Nu har jag anmält. Det fanns fyra annonser om samma valpar längs olika orter på E4:an.
Det är så otroligt sorgligt när man tänker på det. Vad för slags människa som bryr sig om sina hundar och valparna de får, tänker kränga dem direkt ur bakluckan längsmed E4 och ser det som enda kriteriet på köpare? Jag fattar inte att folk ens tänker tanken på att gå igenom med en sådan affär. Köparna MÅSTE ju veta att det inte är okej.Nu har jag anmält. Det fanns fyra annonser om samma valpar längs olika orter på E4:an.
Vad bra!Nu har jag anmält. Det fanns fyra annonser om samma valpar längs olika orter på E4:an.
"Min" annons är kvar ( men bara en halvtimme sedan jag anmälde). Men jag hade ju inte lika mycket på fötterna som du.Vad bra!
Jag anmälde en annons häromdagen. En person som sålde en 8 veckors valp med eu-pass i Malmö, med dessutom icke korrekt benämning på rasens färg. I annonsen stod det att de köpte två valpar med det blev för mycket med två.
Drog öronen åt mig, då det sannolikt rör sig om en smuggelvalp/illegal import. Väldigt vanligt att de finns i Malmö.
Skrev till annonsören och frågade och mycket riktigt var den importerad från polen men ”alla papper var ju i sin ordning”…Illegal med andra ord. Annonsen plockades bort av blocket inom 5 minuter. Anmälde även till till tullverket.
Nästa dag kom en nästan identiskt annons ut från samma stad men med annat namn på säljaren, samma bilder…
Klockan är ju dessutom halv tolv. Jag vet inte om de har dygnet-runt personal."Min" annons är kvar ( men bara en halvtimme sedan jag anmälde). Men jag hade ju inte lika mycket på fötterna som du.
Låter som en slädhundskorsning tänkt för drag?Husky/setterkorsning. Unghund som beskrivs som energisk. No shit. Vad hade de förväntat sig?
Mycket möjligt med tanke på orten. Annonsen antyder att det blev mer energi än de tänkt sig.Låter som en slädhundskorsning tänkt för drag?
Blocket länsstyrelsen och polis.Ursäkta en okunnig: Vad ska jag anmäla och vart?
Och hur naiv får man som köpare vara. Nej det borde vara straffbart även att köpa smuggelvalpar.Det är så otroligt sorgligt när man tänker på det. Vad för slags människa som bryr sig om sina hundar och valparna de får, tänker kränga dem direkt ur bakluckan längsmed E4 och ser det som enda kriteriet på köpare? Jag fattar inte att folk ens tänker tanken på att gå igenom med en sådan affär. Köparna MÅSTE ju veta att det inte är okej.