Annonsera mera hundar 2

Om du hittar flera annonser där du misstänker bedrägerier, valpfabriker eller smuggelhundar anmäler du till Blocket. Om de håller med i granskningen plockas annonserna bort.
Jag anmäler gärna men jag fattar inte hur denna annons tyder på det? Jag kan tänka mig att det är så, men behöver man inte veta mer? Jag vet ju inte om det är samma annonsör. Jag kan skicka annonsen via pm till någon, så får ni som är kunniga läsa.
 
Jag anmäler gärna men jag fattar inte hur denna annons tyder på det? Jag kan tänka mig att det är så, men behöver man inte veta mer? Jag vet ju inte om det är samma annonsör. Jag kan skicka annonsen via pm till någon, så får ni som är kunniga läsa.
Bara det faktum att det är populära "designervalpar" som kan levereras längsmed E4an tycker jag räcker. Mycket märkligt. Inga hembesök, ingenting? Det är sedan upp till blocket att ta beslut om vad de tycker.
 
Nu har jag anmält. Det fanns fyra annonser om samma valpar längs olika orter på E4:an.
Det är så otroligt sorgligt när man tänker på det. :( Vad för slags människa som bryr sig om sina hundar och valparna de får, tänker kränga dem direkt ur bakluckan längsmed E4 och ser det som enda kriteriet på köpare? Jag fattar inte att folk ens tänker tanken på att gå igenom med en sådan affär. Köparna MÅSTE ju veta att det inte är okej.
 
Nu har jag anmält. Det fanns fyra annonser om samma valpar längs olika orter på E4:an.
Vad bra!
Jag anmälde en annons häromdagen. En person som sålde en 8 veckors valp med eu-pass i Malmö, med dessutom icke korrekt benämning på rasens färg. I annonsen stod det att de köpte två valpar med det blev för mycket med två.
Drog öronen åt mig, då det sannolikt rör sig om en smuggelvalp/illegal import. Väldigt vanligt att de finns i Malmö.
Skrev till annonsören och frågade och mycket riktigt var den importerad från polen men ”alla papper var ju i sin ordning”…Illegal med andra ord. Annonsen plockades bort av blocket inom 5 minuter. Anmälde även till till tullverket.
Nästa dag kom en nästan identiskt annons ut från samma stad men med annat namn på säljaren, samma bilder…
 
Vad bra!
Jag anmälde en annons häromdagen. En person som sålde en 8 veckors valp med eu-pass i Malmö, med dessutom icke korrekt benämning på rasens färg. I annonsen stod det att de köpte två valpar med det blev för mycket med två.
Drog öronen åt mig, då det sannolikt rör sig om en smuggelvalp/illegal import. Väldigt vanligt att de finns i Malmö.
Skrev till annonsören och frågade och mycket riktigt var den importerad från polen men ”alla papper var ju i sin ordning”…Illegal med andra ord. Annonsen plockades bort av blocket inom 5 minuter. Anmälde även till till tullverket.
Nästa dag kom en nästan identiskt annons ut från samma stad men med annat namn på säljaren, samma bilder…
"Min" annons är kvar ( men bara en halvtimme sedan jag anmälde). Men jag hade ju inte lika mycket på fötterna som du.
 
Det är så otroligt sorgligt när man tänker på det. :( Vad för slags människa som bryr sig om sina hundar och valparna de får, tänker kränga dem direkt ur bakluckan längsmed E4 och ser det som enda kriteriet på köpare? Jag fattar inte att folk ens tänker tanken på att gå igenom med en sådan affär. Köparna MÅSTE ju veta att det inte är okej.
Och hur naiv får man som köpare vara. Nej det borde vara straffbart även att köpa smuggelvalpar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: Hawaii
·
Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
896
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 195
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
8 826

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tatueringar i arbetslivet
Tillbaka
Upp