Annonsera mera hundar 2

Tror att många är naiva och inte tänker på att det finns människor som faktiskt behandlar djuren som vilken handelsvara som helst.
Alldeles för många, det ser vi ju på b.la valpfabriker och valpsmugglare. :( Sen folk som bryr sig mindre om var valpen kommer ifrån sålänge den är söt och dom kan hämta upp den redan ikväll.

I dom där fallen får folk skylla sig lika myclet själva som dom som köper smuggelvalp som blir sjuk och måste avlivas. Stort plus att det inte finns en lidande hund i fall nummer 1.
Absolut, det är 100% köparens fel. Jag blir matt av att läsa ännu en snyfthistoria från en köpare som köpte en sjuk smuggelvalp som fick avlivas, eller gick bort kort efter för den var i en sån dålig kondition. Det är helt och hållet synd om valpen, köparen borde veta bättre! Det är även därför jag anser att köp av smuggelvalp bör gå under något liknande som häleriförseelse, då kanske folk börjar tänka lite mer än söta bilder och få en valp hem snabbt.
 
Märkligt Malinois-annons. "Omgående omplaceras av personliga skäl" men det är uppfödarens egna valpar? Ingen stamtavla förstås och nu reas ut rejält. Kanske sliter malle-valparna nu sönder huset. :crazy:
Ja det gör dom säkerligen. Såg en uppfödare som annonserade ut en hel kull på typ 14 veckor på blocket. Hon hade då försökt sälja dom sen 8 veckors ålder då dom äldre annonserna låg kvar.

Inte lätt att sälja valpar i dagens läge.
 
Ja det gör dom säkerligen. Såg en uppfödare som annonserade ut en hel kull på typ 14 veckor på blocket. Hon hade då försökt sälja dom sen 8 veckors ålder då dom äldre annonserna låg kvar.

Inte lätt att sälja valpar i dagens läge.

Och absolut inte en ras som malinois utan stamtavla. Den typiska kundkretsen för den rasen är väl dom som vill köra grejer i SBK och ha koll på linjerna.
 
Jag har sett en del ”mallar” där men de ser definitivt inte ut som de borde och mentaliteten är nog tyvärr därefter. Jag hade inte köpt en utan att veta vad tidigare generationer fått på mentaltester.

Verkar liknande i dom här annonserna. Ja, den typiska malle-köparen vill ha stamtavla och ha koll därefter på linjer och allt, så känns som det är en väldigt begränsad kundkrets och osålda valpar därefter.
 
Det är så otroligt sorgligt när man tänker på det. :( Vad för slags människa som bryr sig om sina hundar och valparna de får, tänker kränga dem direkt ur bakluckan längsmed E4 och ser det som enda kriteriet på köpare? Jag fattar inte att folk ens tänker tanken på att gå igenom med en sådan affär. Köparna MÅSTE ju veta att det inte är okej.

Jag tänker att köparna resonerar som att även om de inser att det är smuggling så ”räddar” de den enskilda gulliga valpen. Det är ju samma sak som när folk köper hund från sk ”adoptionsförmedlingar”. De tänker att de räddar en hund när de i själva verket göder en industri.
 
Jag tänker att köparna resonerar som att även om de inser att det är smuggling så ”räddar” de den enskilda gulliga valpen. Det är ju samma sak som när folk köper hund från sk ”adoptionsförmedlingar”. De tänker att de räddar en hund när de i själva verket göder en industri.

Jag tänker på "rescues" i USA som köper auktionsvalpar från valpfabriker. Dom anser dom räddar valparna och f.d avelsdjuren från valpfabrikerna när dom lägger bud på dessa auktioner, men istället tjänar valpfabrikerna enormt med pengar och fortsätter vidare sin industri medan "rescues" lägger ut annonser på söta små populära hundraser som ska utadopteras.
 
Nu när jag håller koll på blocket, tycker jag att i stort sett alla hundannonser verkar skumma. Är det så? De (i mitt tycke) skummaste skriver alltid en massa gulliga... oväsentligheter. Och så avslutar de med att leverans kan ordnas.
Håller inte med. Visst finns det många skumma annonser men långt ifrån alla är det.
 
Det minsta man kan göra är väl att googla hur man stavar sina hundvalpars raser…? :D Nån som letar shih tzu-mix kommer ju aldrig hitta det här i sin sökning. Resten av annonsen har inga felstavningar.

IMG_5838.webp
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
10 11 12
Svar
228
· Visningar
11 985
Senast: MML
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 412
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
1 059
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
621
Senast: Hawaii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp