Annonsera mera hundar 2

“Vi har haft en del hundar som varit med i reklamer, annonser och personer bakom stora företag/medier som köpt valpar av oss.”

:confused: Är det verkligen ett fungerande försäljningsargument, att typ Spotifys grundare har köpt en valp från samma kennel som din??
Ja, det är det. Ännu bättre om man sålt till influenser, då behöver man inte ens göra reklam för senare kullar.
 
Absolut! Jag tror bara att de hittar på/ljuger. Tror och hoppas. ;) Jag menar mest att det nog är den rasen de syftar på när de skriver tjeckisk varghund.
Tror också det. Folk vill att det ska låta så läskigt och coolt.
Men en del gör ju korkade blandningar också...
Har börjat säga cockerbajs när sbk eller skk människor frågar vad jag avlar, förhoppningsvis skrattar de. Annars vet jag att de inte har humor. Men det visar att jag inte tar mig själv på för stort allvar.

(Jag ser verkligen inte hundarna som bajs utan översättning av poo)
 
Flera hundar från irland(?) där ett rasförbud snart slår i kraft annonseras ut.
Flera av dem med rödaktig päls/skinn på tassarna, även konstiga vinklar bak och fram i benen (knäna/armbågarna står ut)
Och det ska en ju betala en lite peng för, hunden, importen mm men hur ser hälsokollerna ut? Inte bara smittor men röntgen t.ex? Allergier?
 
Flera hundar från irland(?) där ett rasförbud snart slår i kraft annonseras ut.
Flera av dem med rödaktig päls/skinn på tassarna, även konstiga vinklar bak och fram i benen (knäna/armbågarna står ut)
Och det ska en ju betala en lite peng för, hunden, importen mm men hur ser hälsokollerna ut? Inte bara smittor men röntgen t.ex? Allergier?
Jag kanske är cynisk men det är ju knappast en ras känd för sin goda hälsa. 🤷‍♀️ Om de inte adopterar ut hundar med allergier (t.ex.) försvinner säkert hälften av beståndet. Det har ju omplacerats sjuka hundar innan…
 
Valp med DCM ligger uppe för 10 000 kr. Bara 3 månader gammal men redan på medicin. Saftigt pris för en så osäker prognos… :(
Om den redan uppvisar symptom så blir det nog en ganska kort bekantskap. Lite oetiskt kan jag tycka att man säljer en döende hund.
Ja det känns sådär seriöst bara för att hundarna inte ska avlivas
Sett en del sådant nu, där iallafall jag uppfattar det som att man spelar lite på folks känslor.
 
Jag har blivit kontaktad på Facebook av någon som kallar sig
*namn* hundar och valpar för adoption.
Sidan visar en massa olika valpar av olika raser, färger (udda färger, såklart) etc.
Alla valpar är "veterinärkontroll, avmaskad, pottränad och djurtränad".
Hur kan folk gå på sånt här?
Random vänförfrågningar och folk bara jaaa! Vilka söta valpar! Den där vill jag ha. Vilken ras, vad kostar den?
Ingen sådan info förekommer. Då ska det skickas pm. Personen har över 900 vänner och jag ser att några av dem är mina vänners vänner.
Är det något nytt eller är det fler här inne som känner igen denna sortens oseriösa annonser och tillvägagångssätt?

Under bilder på en valp står det t ex:
"Är inte mitt vackert varför undviker alla mig varför?"

Istället för att ifrågasätta, skriver folk att den är jättesöt och att den gärna får flytta hem till dem om ingen vill ha den. :banghead:
 
Jag har blivit kontaktad på Facebook av någon som kallar sig
*namn* hundar och valpar för adoption.
Sidan visar en massa olika valpar av olika raser, färger (udda färger, såklart) etc.
Alla valpar är "veterinärkontroll, avmaskad, pottränad och djurtränad".
Hur kan folk gå på sånt här?
Random vänförfrågningar och folk bara jaaa! Vilka söta valpar! Den där vill jag ha. Vilken ras, vad kostar den?
Ingen sådan info förekommer. Då ska det skickas pm. Personen har över 900 vänner och jag ser att några av dem är mina vänners vänner.
Är det något nytt eller är det fler här inne som känner igen denna sortens oseriösa annonser och tillvägagångssätt?

Under bilder på en valp står det t ex:
"Är inte mitt vackert varför undviker alla mig varför?"

Istället för att ifrågasätta, skriver folk att den är jättesöt och att den gärna får flytta hem till dem om ingen vill ha den. :banghead:
Helt obegripligt. Men folk verkar helt tappade ibland. Går på vad som helst :banghead:
 
Jag har blivit kontaktad på Facebook av någon som kallar sig
*namn* hundar och valpar för adoption.
Sidan visar en massa olika valpar av olika raser, färger (udda färger, såklart) etc.
Alla valpar är "veterinärkontroll, avmaskad, pottränad och djurtränad".
Hur kan folk gå på sånt här?
Random vänförfrågningar och folk bara jaaa! Vilka söta valpar! Den där vill jag ha. Vilken ras, vad kostar den?
Ingen sådan info förekommer. Då ska det skickas pm. Personen har över 900 vänner och jag ser att några av dem är mina vänners vänner.
Är det något nytt eller är det fler här inne som känner igen denna sortens oseriösa annonser och tillvägagångssätt?

Under bilder på en valp står det t ex:
"Är inte mitt vackert varför undviker alla mig varför?"

Istället för att ifrågasätta, skriver folk att den är jättesöt och att den gärna får flytta hem till dem om ingen vill ha den. :banghead:
Samma med folk som tror att de dejtar Johnny Depp på Facebook och om de bara skickar 10 000 till så kommer han och hälsar på… O_o Verkar lätt att vara scammer, synd att man har ett samvete.
 
Samma med folk som tror att de dejtar Johnny Depp på Facebook och om de bara skickar 10 000 till så kommer han och hälsar på… O_o Verkar lätt att vara scammer, synd att man har ett samvete.

Johnny Depp kontaktar dig på ett tomt konto på Instagram och blir förälskad i dig på två veckor och han ska åka hem till dig och flytta in, men först behöver han 10 000kr i google play cards, oj nu fastnade han på flygplatsen, han behöver 10 000kr till i bitcoins, och sen behöver han mer pengar för han hamnade på sjukhuset för bilen kraschade på vägen dit och... :idea:

Men ja, folk är inte alls så smarta, eller så är dom desperata eller både och.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
984
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
584
Senast: Hawaii
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 807
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 808
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp