Det är ju ganska gulligt kanske tror att hunden är döpt efter powerpuffpinglorna?Något som jag ser ofta är power puff. Lite kul med en så liten hund.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är ju ganska gulligt kanske tror att hunden är döpt efter powerpuffpinglorna?Något som jag ser ofta är power puff. Lite kul med en så liten hund.
Herdehundar kallas ofta (felktigt) varghundar, kanske finns en tjeckisk såda ?Står tjeckisk varghund vilket inte finns, så hoppas dom skrev in fel ras och det är faktiskt INTE en varghybrid från Tjeckien
Såg också staffe/bichon frisé vilket var en skum kombination
Ja, det är det. Ännu bättre om man sålt till influenser, då behöver man inte ens göra reklam för senare kullar.“Vi har haft en del hundar som varit med i reklamer, annonser och personer bakom stora företag/medier som köpt valpar av oss.”
Är det verkligen ett fungerande försäljningsargument, att typ Spotifys grundare har köpt en valp från samma kennel som din??
Jag tänker att de nog menar ceskoslovensky vlcak? På engelska kallas den Czechoslovakian Wolfdog.Herdehundar kallas ofta (felktigt) varghundar, kanske finns en tjeckisk såda ?
Kul när man inte vet vad man har för hundar. Själv har jag cockerbajshundar. Ska nog skriva det i annonsen nästa gångJag tänker att de nog menar ceskoslovensky vlcak? På engelska kallas den Czechoslovakian Wolfdog.
Jag tror det är hittepå oavsett. Förmodligen är det typ någon staffeblanding med schäfer eller husky eller något.Kul när man inte vet vad man har för hundar. Själv har jag cockerbajshundar. Ska nog skriva det i annonsen nästa gång
Ja, den rasen finns och det var väldigt länge sedan man korsade in vargar i den, men låter fortfarande som en mardrömsblandning med dom andra två raserna i.Jag tänker att de nog menar ceskoslovensky vlcak? På engelska kallas den Czechoslovakian Wolfdog.
Det minsta man kan göra är väl att googla hur man stavar sina hundvalpars raser…? Nån som letar shih tzu-mix kommer ju aldrig hitta det här i sin sökning. Resten av annonsen har inga felstavningar.
Visa bifogad fil 150330
Absolut! Jag tror bara att de hittar på/ljuger. Tror och hoppas. Jag menar mest att det nog är den rasen de syftar på när de skriver tjeckisk varghund.Ja, den rasen finns och det var väldigt länge sedan man korsade in vargar i den, men låter fortfarande som en mardrömsblandning med dom andra två raserna i.
Tror också det. Folk vill att det ska låta så läskigt och coolt.Absolut! Jag tror bara att de hittar på/ljuger. Tror och hoppas. Jag menar mest att det nog är den rasen de syftar på när de skriver tjeckisk varghund.
Om DCM inte skiljer sig kraftigt mellan raser så är prognosen inte osäker - det leder alltid till döden.Valp med DCM ligger uppe för 10 000 kr. Bara 3 månader gammal men redan på medicin. Saftigt pris för en så osäker prognos…
Jag kanske är cynisk men det är ju knappast en ras känd för sin goda hälsa. Om de inte adopterar ut hundar med allergier (t.ex.) försvinner säkert hälften av beståndet. Det har ju omplacerats sjuka hundar innan…Flera hundar från irland(?) där ett rasförbud snart slår i kraft annonseras ut.
Flera av dem med rödaktig päls/skinn på tassarna, även konstiga vinklar bak och fram i benen (knäna/armbågarna står ut)
Och det ska en ju betala en lite peng för, hunden, importen mm men hur ser hälsokollerna ut? Inte bara smittor men röntgen t.ex? Allergier?
Jag kanske är cynisk men det är ju knappast en ras känd för sin goda hälsa. Om de inte adopterar ut hundar med allergier (t.ex.) försvinner säkert hälften av beståndet. Det har ju omplacerats sjuka hundar innan…
Om den redan uppvisar symptom så blir det nog en ganska kort bekantskap. Lite oetiskt kan jag tycka att man säljer en döende hund.Valp med DCM ligger uppe för 10 000 kr. Bara 3 månader gammal men redan på medicin. Saftigt pris för en så osäker prognos…
Sett en del sådant nu, där iallafall jag uppfattar det som att man spelar lite på folks känslor.Ja det känns sådär seriöst bara för att hundarna inte ska avlivas
Helt obegripligt. Men folk verkar helt tappade ibland. Går på vad som helstJag har blivit kontaktad på Facebook av någon som kallar sig
*namn* hundar och valpar för adoption.
Sidan visar en massa olika valpar av olika raser, färger (udda färger, såklart) etc.
Alla valpar är "veterinärkontroll, avmaskad, pottränad och djurtränad".
Hur kan folk gå på sånt här?
Random vänförfrågningar och folk bara jaaa! Vilka söta valpar! Den där vill jag ha. Vilken ras, vad kostar den?
Ingen sådan info förekommer. Då ska det skickas pm. Personen har över 900 vänner och jag ser att några av dem är mina vänners vänner.
Är det något nytt eller är det fler här inne som känner igen denna sortens oseriösa annonser och tillvägagångssätt?
Under bilder på en valp står det t ex:
"Är inte mitt vackert varför undviker alla mig varför?"
Istället för att ifrågasätta, skriver folk att den är jättesöt och att den gärna får flytta hem till dem om ingen vill ha den.
Samma med folk som tror att de dejtar Johnny Depp på Facebook och om de bara skickar 10 000 till så kommer han och hälsar på… Verkar lätt att vara scammer, synd att man har ett samvete.Jag har blivit kontaktad på Facebook av någon som kallar sig
*namn* hundar och valpar för adoption.
Sidan visar en massa olika valpar av olika raser, färger (udda färger, såklart) etc.
Alla valpar är "veterinärkontroll, avmaskad, pottränad och djurtränad".
Hur kan folk gå på sånt här?
Random vänförfrågningar och folk bara jaaa! Vilka söta valpar! Den där vill jag ha. Vilken ras, vad kostar den?
Ingen sådan info förekommer. Då ska det skickas pm. Personen har över 900 vänner och jag ser att några av dem är mina vänners vänner.
Är det något nytt eller är det fler här inne som känner igen denna sortens oseriösa annonser och tillvägagångssätt?
Under bilder på en valp står det t ex:
"Är inte mitt vackert varför undviker alla mig varför?"
Istället för att ifrågasätta, skriver folk att den är jättesöt och att den gärna får flytta hem till dem om ingen vill ha den.
Samma med folk som tror att de dejtar Johnny Depp på Facebook och om de bara skickar 10 000 till så kommer han och hälsar på… Verkar lätt att vara scammer, synd att man har ett samvete.