Annonsera mera hundar 2

Stackars scammer som skickade vänförfrågan till en golare. Jag (och en kompis) har anmält den till Facebook som otillåten försäljning av djur.
Sen var jag ännu dummare och svarade en tant som frågat om en söt valp hon ville ha. Nu är jag blockad och min kommentar är borta. Tydligen vill bedragaren inte bli uthängd som en bedragare. :(

(Skicka pm om ni vill se vilken sida det är, så fler kan anmäla innan de lurar någon mer stackare.)
 
Tycker jag ser många annonser som söker fodervärd åt hundar på Blocket. Inte renrasiga hundar från uppfödare alltså, utan vanliga hundar som inte kommer avlas på. Oftast blandraser och medelålders. Ibland står det ”fodervärd alternativt omplacering”.

Vad är tanken? De menar knappast fodervärd i SKK:s mening, är det bara att man vill omplacera sin hund men inte helt och hållet, så man står kvar som ägare?? Varför? Såg ett upplägg där fodervärden betalar allt inkl. veterinärvård men den tidigare ägaren står kvar på hunden och betalar försäkringen. Varför skulle man gå med på det? Från båda hållen? :confused:
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tycker jag ser många annonser som söker fodervärd åt hundar på Blocket. Inte renrasiga hundar från uppfödare alltså, utan vanliga hundar som inte kommer avlas på. Oftast blandraser och medelålders. Ibland står det ”fodervärd alternativt omplacering”.

Vad är tanken? De menar knappast fodervärd i SKK:s mening, är det bara att man vill omplacera sin hund men inte helt och hållet, så man står kvar som ägare?? Varför? Såg ett upplägg där fodervärden betalar allt inkl. veterinärvård men den tidigare ägaren står kvar på hunden och betalar försäkringen. Varför skulle man gå med på det? Från båda hållen? :confused:

Förmodligen chansen att få tillbaka hunden vid ett senare tillfälle, men jag kan inte se någon ställa upp på det. Tänk om man blir fäst vid hunden? Annars så är ju hundar på foderavtal hundar som ska användas i avel och sen skrivs över på fodervärden.
 
Tycker jag ser många annonser som söker fodervärd åt hundar på Blocket. Inte renrasiga hundar från uppfödare alltså, utan vanliga hundar som inte kommer avlas på. Oftast blandraser och medelålders. Ibland står det ”fodervärd alternativt omplacering”.

Vad är tanken? De menar knappast fodervärd i SKK:s mening, är det bara att man vill omplacera sin hund men inte helt och hållet, så man står kvar som ägare?? Varför? Såg ett upplägg där fodervärden betalar allt inkl. veterinärvård men den tidigare ägaren står kvar på hunden och betalar försäkringen. Varför skulle man gå med på det? Från båda hållen? :confused:
Jag träffar ibland djurägare som gått med på ett sådan ”fodervärdsavtal”. Ofta har det tyvärr visat sig att någon försäkring inte finns pga utebliven betalning, trots att fodervärden inte fått någon information om att försäkringen avslutats. Det kan sluta väldigt tragiskt ibland.
 
1000035221.jpg

Trist när det är en usp att hundar kan andas 🫠
 
Tycker de ser ut att kunna ha bra andning för hunddtypen, men tror noll på att de är renrasiga. Både pga färgen och på utseendet. Just i frallans fall kanske det är en bra sak dock 😅

Reggade i Dog World Kennel club som verkar regga precis allt.
Jag ser ingen bild men extremt bra andning skulle då alltså vara bättre andning än en normal hund 😄
De brukar aldrig vara renrasiga om de är ”reggade” där.
 
Tycker de ser ut att kunna ha bra andning för hunddtypen, men tror noll på att de är renrasiga. Både pga färgen och på utseendet. Just i frallans fall kanske det är en bra sak dock 😅

Reggade i Dog World Kennel club som verkar regga precis allt.
Jag håller med om att de såg ut att ha bättre andning än gemene fralla om man utgår från utseendet enbart. De ser dock lite märkliga ut och nej, de är ju knappast renrasiga.

Men EXTREMT bra andning känns väldigt överdrivet 😅
 
Jag håller med om att de såg ut att ha bättre andning än gemene fralla om man utgår från utseendet enbart. De ser dock lite märkliga ut och nej, de är ju knappast renrasiga.

Men EXTREMT bra andning känns väldigt överdrivet 😅
Svalget brukar se lika illa ut även om nosborrarna är större.
Träffar massor av dessa ”friskare sportfrallorna” med coola färger kommer från utlandet.
 
Tycker de ser ut att kunna ha bra andning för hunddtypen, men tror noll på att de är renrasiga. Både pga färgen och på utseendet. Just i frallans fall kanske det är en bra sak dock 😅

Reggade i Dog World Kennel club som verkar regga precis allt.
Det var ju där jag reggade en fralla med mamma o pappa ekorre-skiftnyckel och blev sen bannad från ett flertal frallagrupper på fb :D
 
Tycker de ser ut att kunna ha bra andning för hunddtypen, men tror noll på att de är renrasiga. Både pga färgen och på utseendet. Just i frallans fall kanske det är en bra sak dock 😅

Reggade i Dog World Kennel club som verkar regga precis allt.

Veterinärer säger ju att det är svårt att veta när dom är valpar, för att näsborrarna kan krympa och bli trångare och luftvägarna likaså.

Dog World Kennel Club är ju som sagt en "pedigree mill".
 
Vänta va?! Berätta mer? :D
Massor av dom där som avlade gröna,lila och gud vet vilka färger som inte finns på fralla ,skröt med att dom var minnsan reg i DWKC vilket fick mig att fråga ,vad o var det är. Efter svaret gick jag in på hopp o lekklubben o kollade o insåg att man reggar själv, så för att proven my point gjorde jag en stamtavla med mamma ekorre o pappa skiftnyckel o så la jag ut den i skrytgrupperna, jag åkte ut med huvudet före i 3 av dom efter en del argument som jag inte fick svara på så klart.
Kan inte förstå vad dom blev sååååååå upprörda över :angel: :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Det har tillkommit hund i sommarens reseplaner då det vanliga pensionatet inte kan ta emot och vi inte känner oss bekväma med att lämna...
Svar
15
· Visningar
984
Senast: Pilot
·
Hundhälsa Min mellanpudeltik på dryga 2 år är rätt dålig på att äta och svår att hålla i hull. Hon har sedan början av året ätit Royal Canin 4800...
Svar
10
· Visningar
584
Senast: Hawaii
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 807
Senast: Sezziyanen
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 808
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp