Annonsera mera hundar 2

Är det så? Min mor betalade 8000 i tingavgift för en valp hon nån vecka senare insåg att hon inte kunde köpa (pga hälsa)
Handpenning får vara max 15% av köpeskillingen så 8000:- låter väldigt dyrt.
Man skriver i regel inte på något avtal förens man hämtar valpen så därför har man inte bundit sig till något.
Handpenningen måste vara knuten till en specifik valp.

IMG_9302.webp

Det finns visst pembrokevalpar till salu och nu snackar vi mästarblodslinjer! (Mästare i vad, undrar du? Oklart) Är de nästan rentav lite kungliga? 😀 Mer stora ord utan riktig innebörd eller egentlig info: exklusiva, royal corgi, ger en touch av arv till ditt hem (mäklare som skrivit?).

Ja jo, och Gotland är tydligen ett ekologiskt Irland i Sverige. 🤔

👑

Det finns visst pembrokevalpar till salu och nu snackar vi mästarblodslinjer! (Mästare i vad, undrar du? Oklart) Är de nästan rentav lite kungliga? 😀 Mer stora ord utan riktig innebörd eller egentlig info: exklusiva, royal corgi, ger en touch av arv till ditt hem (mäklare som skrivit?).

👑
Royal corgis? Asså Elizabeth IIs hundar?? O_o

Royal corgis? Asså Elizabeth IIs hundar?? O_o

Man vet inte! 😃 Kanske? Majestätiska är de i alla fall. Och en touch av arv. 👌 Ett kungligt arv nämns också, men inte vad som exakt menas med ett sånt. Antyda är mitt mellannamn, hade de kunnat skriva under med.

Det verkar som att de satsar på att få presumtiva köpare att tro just det. Utan att egentligen säga det.

(Rekommenderar er att leta upp annonsen, jag har citerat väldigt klippt och enstaka.)

Man vet inte! 😃 Kanske? Majestätiska är de i alla fall. Och en touch av arv. 👌 Ett kungligt arv nämns också, men inte vad som exakt menas med ett sånt. Antyda är mitt mellannamn, hade de kunnat skriva under med.

Det verkar som att de satsar på att få presumtiva köpare att tro just det. Utan att egentligen säga det.

(Rekommenderar er att leta upp annonsen, jag har citerat väldigt klippt och enstaka.)
Du fick mig att leta upp annonsen och häpet läsa och förutom det du nämnt så tyckte jag att det var ännu fler detaljer som fick mig att minnas låten "Things that make you go HMMMM".

👑
Den har legat på köpahund i ett år nu, nästan 40.000:- .
Här är texten som ligger uppe där: "Welsh Corgi Pembroke Elite 1 valpar till salu Vikki very m Haus Gotland. Mamma och pappa är absoluta mästare. Hela familjen bor på Gotland. Hundar är väldigt snälla, tillgivna, lydiga och smarta. Odlad i Gotlands underbara natur. De simmar på sommaren och leker i snön på vintern. De kallas små herdar. Han kommer att bli din bästa och älskade vän och stjäla ditt hjärta!"

Föräldrarna är visserligen "absoluta mästare" men när man klickar på länken till hunddata kommer inga resultat upp över huvud taget.

Här är texten som ligger uppe där: "Welsh Corgi Pembroke Elite 1 valpar till salu Vikki very m Haus Gotland. Mamma och pappa är absoluta mästare. Hela familjen bor på Gotland. Hundar är väldigt snälla, tillgivna, lydiga och smarta. Odlad i Gotlands underbara natur. De simmar på sommaren och leker i snön på vintern. De kallas små herdar. Han kommer att bli din bästa och älskade vän och stjäla ditt hjärta!"

Föräldrarna är visserligen "absoluta mästare" men när man klickar på länken till hunddata kommer inga resultat upp över huvud taget.
#haschärkul
🤣

(Obs ironi. Jag uppmuntrar inte någon att ta droger)

Okej, ja det var en variant, "elite" minsann. Den texten lät en smula mer översatt än den jag läst. Jag hittade annonsen på Blocket och där var lite mer mäklarspråk. Men precis, 35 800 var priset igår, nu ser jag att det står 34 010 (?).

Kan det vara Erdélyi kopó (Transylvanian hound)? Ser lite ut som en dobermann.
Exakt. Det finns också ungersk och slovenska varianter. Beroende på språk kan det heta kopo, kopov mm, ex Magyar kopov (ungersk kopov), slovensky...osv.
Det är en ganska skarpt vaktande gårdshund men används också som jakthund........men aj, ordentligt skarpa de jag träffat i dessa trakter iaf Och m, inget en främmande människa går fram till direkt. Och man vill ju att de ska vara sådana....iaf ute på landet och de är i regel där de bor. Och i jaktsammanhang också eftersom det ofta handlar om viltsvin.
Ganska säker på att de få som tar in dessa hundar i de flesta fall är jägare som vill kunna jaga gris.

Senast ändrad:
Men varför har man kvar annonsen på Köpa Hund när hunden är såld?! Och var är den gamla gaah-smileyn när man behöver den. Alltså jag menar att det verkligen står i annonsen att hunden är såld: "Dolly har flyttat till Mats och Sara", fast andra namn. Det kanske finns en förklaring. Till exempel att... nej jag kan inte vara förstående, ta bort annonsen! Gaah!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 655
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 643
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 071
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
997
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama