Annonsera mera hundar 2

Känns skumt att se en kuperad hund på Köpa Hund. Gissar att den är född i nått land där kupering är ok, men det känns ändå skevt. Hade glömt att de gör sådär…
Visst känns det konstigt? Jag såg en kuperad Jack Russel i byn häromdagen och fick göra en double take. Till och med här är det ovanligt trots att många av den "äldre skolan" fortfarande gör det olagligt.

Känns skumt att se en kuperad hund på Köpa Hund. Gissar att den är född i nått land där kupering är ok, men det känns ändå skevt. Hade glömt att de gör sådär…
Om det är amstaffen så tror jag den är rysk från början.

Är så van vid att se kuperade hundar att jag knappt reagerar längre. I min ras kommer de dock oftast från länder där det inte är lagligt men man kuperar ändå (tex Serbien) så hunden blir värdelös här.

Visst känns det konstigt? Jag såg en kuperad Jack Russel i byn häromdagen och fick göra en double take. Till och med här är det ovanligt trots att många av den "äldre skolan" fortfarande gör det olagligt.
Vad kuperar man ens på Jack Russell?

Alltså så otroligt sorgligt. Stackars valp. :( Hoppas hon hittar ett nytt hem snarast, helst för tolv veckor sedan...

På Gumtree.

"Description​

Roxy is a 20 week old Staffordshire bull terrier unfortunately I have to rehome her as my children are terrified of her due to how hyper she so she is usually in the crate until bedtime, and she loves to run about once it’s time to come out, but she needs somewhere she can run around as much as she likes, she has her vaccinations and her first worming treatment
I will be giving a big bag of her dog food, along with her toys."

Alltså så otroligt sorgligt. Stackars valp. :( Hoppas hon hittar ett nytt hem snarast, helst för tolv veckor sedan...

På Gumtree.

"Description​

Roxy is a 20 week old Staffordshire bull terrier unfortunately I have to rehome her as my children are terrified of her due to how hyper she so she is usually in the crate until bedtime, and she loves to run about once it’s time to come out, but she needs somewhere she can run around as much as she likes, she has her vaccinations and her first worming treatment
In the crate until bedtime?! Inte konstigt att hon springer runt. Snacka om självförvållat problem!

På Gumtree.

"Description​

Rädd för henne för att hon är för hyperaktiv? Aktivera henne då!

Undra inte om det är lite nya "barnen fick allergi"?

Fast jag kan förstå att staffevalp kan vara väl utmanande med små barn. Har nog aldrig träffat värre små krokodiler på crack och de jag träffat valpbiter så jäkla hårt för sin storlek 😅

Jag har som någorlunda vuxen stått i trappan och nästan gråtit för att gick jag ner på golvet så gick boxervalpen till attack. 🙈

Jag har som någorlunda vuxen stått i trappan och nästan gråtit för att gick jag ner på golvet så gick boxervalpen till attack. 🙈
Det här är en anledning till att jag egentligen inte vill ha valp mer. Det är underbart med valpar, men det kan också vara så mentalt tufft innan de har vuxit till sig.

Fast jag kan förstå att staffevalp kan vara väl utmanande med små barn. Har nog aldrig träffat värre små krokodiler på crack och de jag träffat valpbiter så jäkla hårt för sin storlek 😅

Det är sant, men då får man ju som sagt ha kontroll över och se till att hunden har tillräckligt med stimulans. Tyckte man aldrig hörde om så många barn så rädda för valpar som dom senaste åren :idea:

Visst, men det ursäktar inte att man stoppar in hunden i en bur tolv eller fler timmar per dygn och tror att det ska bli bättre, då hanterar man ju det genom att antingen utrusta barnen med något slags know-how samtidigt som man tränar valpen... eller ger upp och omplacerar valpen på en gång.

Det är sant, men då får man ju som sagt ha kontroll över och se till att hunden har tillräckligt med stimulans. Tyckte man aldrig hörde om så många barn så rädda för valpar som dom senaste åren :idea:
Det beror nog på att det är en viss sorts "bull and terrier typade" hundar som ökat bland oerfarna ägare de senaste 20 åren, dom är också den gruppen som har yngre barn i dagsläget.

Den typen av hundar är ofta väldigt tuggiga och intensiva som valpar jämfört med andra raser

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 906
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 023
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar