Annonsera mera hundar 2

Känns skumt att se en kuperad hund på Köpa Hund. Gissar att den är född i nått land där kupering är ok, men det känns ändå skevt. Hade glömt att de gör sådär…
Visst känns det konstigt? Jag såg en kuperad Jack Russel i byn häromdagen och fick göra en double take. Till och med här är det ovanligt trots att många av den "äldre skolan" fortfarande gör det olagligt.

Känns skumt att se en kuperad hund på Köpa Hund. Gissar att den är född i nått land där kupering är ok, men det känns ändå skevt. Hade glömt att de gör sådär…
Om det är amstaffen så tror jag den är rysk från början.

Är så van vid att se kuperade hundar att jag knappt reagerar längre. I min ras kommer de dock oftast från länder där det inte är lagligt men man kuperar ändå (tex Serbien) så hunden blir värdelös här.

Visst känns det konstigt? Jag såg en kuperad Jack Russel i byn häromdagen och fick göra en double take. Till och med här är det ovanligt trots att många av den "äldre skolan" fortfarande gör det olagligt.
Vad kuperar man ens på Jack Russell?

Alltså så otroligt sorgligt. Stackars valp. :( Hoppas hon hittar ett nytt hem snarast, helst för tolv veckor sedan...

På Gumtree.

"Description​

Roxy is a 20 week old Staffordshire bull terrier unfortunately I have to rehome her as my children are terrified of her due to how hyper she so she is usually in the crate until bedtime, and she loves to run about once it’s time to come out, but she needs somewhere she can run around as much as she likes, she has her vaccinations and her first worming treatment
I will be giving a big bag of her dog food, along with her toys."

Alltså så otroligt sorgligt. Stackars valp. :( Hoppas hon hittar ett nytt hem snarast, helst för tolv veckor sedan...

På Gumtree.

"Description​

Roxy is a 20 week old Staffordshire bull terrier unfortunately I have to rehome her as my children are terrified of her due to how hyper she so she is usually in the crate until bedtime, and she loves to run about once it’s time to come out, but she needs somewhere she can run around as much as she likes, she has her vaccinations and her first worming treatment
I will be giving a big bag of her dog food, along with her toys."
In the crate until bedtime?! Inte konstigt att hon springer runt. Snacka om självförvållat problem!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 654
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 642
Senast: Enya
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 071
Senast: ildiko
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30