Annonsera mera hundar 2

Känns skumt att se en kuperad hund på Köpa Hund. Gissar att den är född i nått land där kupering är ok, men det känns ändå skevt. Hade glömt att de gör sådär…
Visst känns det konstigt? Jag såg en kuperad Jack Russel i byn häromdagen och fick göra en double take. Till och med här är det ovanligt trots att många av den "äldre skolan" fortfarande gör det olagligt.

Känns skumt att se en kuperad hund på Köpa Hund. Gissar att den är född i nått land där kupering är ok, men det känns ändå skevt. Hade glömt att de gör sådär…
Om det är amstaffen så tror jag den är rysk från början.

Är så van vid att se kuperade hundar att jag knappt reagerar längre. I min ras kommer de dock oftast från länder där det inte är lagligt men man kuperar ändå (tex Serbien) så hunden blir värdelös här.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 525
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
13 342
Hundträning Jag behöver alla råd hur jag ska hjälpa min hund som jag uppfostrat helt fel. Jag har gjort henne rädd och osäker. Vid hundmöten har jag...
Svar
7
· Visningar
689
Senast: Red_Chili
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 093
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama